Anonym bruker Skrevet 4. januar 2012 #1 Skrevet 4. januar 2012 Altså hvis jeg har godt på skole for 8år siden, gjelder dette som ansiennitet for en jobb jeg får i dag (2012) ?
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2012 #3 Skrevet 5. januar 2012 Nei. Ansiennitet handler om praksis, altså relevant jobberfaring.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2012 #4 Skrevet 5. januar 2012 Det må også være arbeidspraksis relevant til det du skal jobbe som.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2012 #5 Skrevet 5. januar 2012 Jeg fikk ansiennitet for deler av min tid på universitetet. Det er faktisk opptil arbeidsplassen om de vil gi det ansiennitet for lengre tid enn det du har krav på. Jeg fikk ikke forhandlet om lønn når jeg begynte å jobbe, men fikk argumentert meg til to år ekstra med ansiennitet. Sitter ofte med på intervjuer (når jeg ikke er hjemme med baby..), og det er mange som kunne fått mer ansiennitet om de hadde argumentert for det, men ikke mange vet at de kan argumentere for ting som relevant arbeidserfaring, selv om det ikke er direkte relatert! Dette ble rotete... Men i praksis kan du argumentere, og det verste som skjer er at du ikke får noe ekstra! Jeg fikk for tid på universitet, og for tid som ridelærer når jeg søkte på jobb som mattelærer! Hadde bare krav på tiden jeg hadde jobbet som vikar i lengre perioder.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2012 #6 Skrevet 5. januar 2012 Nei, i utgangspunktet ikke, men arbeidsgiver kan gi deg antesipert ansiennitet. Siden du også er her, så har du kanskje barn og har vært hjemme med omsorg for barn? Det gir ansiennitet, ihvertfall i lavere stillinger.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2012 #7 Skrevet 5. januar 2012 Har vært hjemme med barn i 5 år ja! teller det? skal jobbe 50%. Og skolen er videregående..ikke høyere utdannelse da. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå