bitthen Skrevet 4. januar 2012 #1 Skrevet 4. januar 2012 Og ikke nok med det,de har parkert seg på ytre og indre kjønnslepper.. Hurraaa!! Og de er stooore, og de kløøør og de er vooonde, - og mannen kan se langt etter sex i tiden framover.. Jeg som ikke har hatt noen plager til nå måtte jo selvsagt få noe til slutt. Noen flere som plages med åreknuter? Noen som har noen gode tips eller må det bare være slik?
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2012 #2 Skrevet 5. januar 2012 Uff da høyres ikkje godt ut! Har desverre berre høyrt at støttestrømper hjelp mot åreknutar på føttene... Lykke til!
krølle... Skrevet 5. januar 2012 #3 Skrevet 5. januar 2012 Har du prøvd med ispose og en pute under baken når du ligger? Ellers kan du forsøke å smøre på Alcos anal salve. Inneholder ikke steroider og kan trygt brukes av gravide Håper du finner noe som lindrer!
*LilleTroll + spira Skrevet 5. januar 2012 #4 Skrevet 5. januar 2012 Bena mine så ut som et vannkartverk da jeg gikk gravid med første. De små røde "nettene" gikk bort sakte, men sikkert, etter svangerskapet og ble betydelig bedre etter hvert som jeg gikk ned i vekt. De største årene derimot (har en stor en som strekker seg fra innside lår og langt ned på fremsiden av leggen på høre fot) gikk aldri bort. Jeg "bor" i støttestrømper nå.. Og skal se om ikke jeg får dekket fjerning av de som faktisk er vonde etter endte svangerskap. Ble anbefalt å kjøpe støttestrømper som går helt opp til lårene, men hvor i all verden finner man slike?! Har ikke sett dem på apoteket.. Fikk beskjed om at det ikke var noe stort poeng i å ta de bort før jeg hadde fått de barna jeg ønsker/planlegger, da de gjerne kommer igjen. De er vonde og generer, så bort skal de etterpå uansett! Lykke til :-)
FrøkenLilje Skrevet 5. januar 2012 #5 Skrevet 5. januar 2012 Kjære Lille Troll+spira! Du får kjøpt slike strømper hos strømpe og bandasje butikker ,(bandasjist? tror jeg det heter). Jeg har både lange og korte og bruker de stort sett hver dag. tips mot vonde åreknuter: Unngå å fryse, bli kald. Spesielt nå på vinteren. Svømming og sykling. Dusj kaldt og varmt vann på bena, annenhver gang. Sov med pute under bena og sitt med bena høyt når du har mulighet. Bruk sko med gode såler, demping. Ja, det var noen tips fra meg som har hatt åreknuter i altfor (!) mange år... Men det har hvertfall hjulpet meg. At de er synlige har jeg sluttet å bry meg om. Lykke til
*LilleTroll + spira Skrevet 5. januar 2012 #6 Skrevet 5. januar 2012 Tusen takk for tips om hvor jeg kan handle! Har hatt mine årer i årevis jeg og, så har vel egentlig innfunnet meg med at de er kommet for å bli. Det hjelper når jeg får litt farge på bena, og strømpebukse er en fin oppfinnelse :-) Lengter etter litt overskudd så jeg kan få trent og fått litt sving på blodsirkulasjonen!
FrøkenLilje Skrevet 5. januar 2012 #7 Skrevet 5. januar 2012 Jeg også, har så lyst å trene men er så trøtt...zzzz. Det er nok å gå på jobb hver dag. Men om litt satser jeg på svømming igjen! Har ikke trent siden før jeg ble gravid og det føles ikke bra!!! Er 13+5 på vei...hoi hoi, det er lenge siden sist treningsøkt
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2012 #8 Skrevet 5. januar 2012 Gode råd du får over her Det finnes også en klinikk på Majorstua, tror det er Colosseumklinikken, som fjerner åreknuter "kjemis". Dvs, det er ikke en operasjon slik som foretas på offentlige sykehus, men de bare sprøyter noe inn i akkurat den åren og får den til å forsvinne. Har sett stooore og lange årer blitt fjernet slik på beina med veldig gode resultater. Vet ikke om det gjøres akkurat der du har dine, men en åre er jo en åre, så det kan jo være verd å undersøke. Fordelen er at man kommer seg fort - ulempen er at man må betale det selv...
*LilleTroll + spira Skrevet 5. januar 2012 #9 Skrevet 5. januar 2012 Har sett litt på denne klinikken, http://www.avivahelse.no/behandlinger/generell-kirurgi/areknuter/ Har noen kjennskap til den?!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå