Gå til innhold

Skoleunge som tisser seg ut...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi jobber med saken, og har prøvd alt i boka, men lykkes ikke. Det er slitsomt for oss og fælt for ungen. Dog ser vi at ungen med fordel kan være litt ivrigere for å komme seg på do tidsnok.

Nå har jeg kjøpt Tena bind og håper at det kan løse litt av både sosiale problemer og redusere klesvask.

Men jeg undres - er det fare for at dette kan fungere som en sovepute og fjerne motivasjonen for å gå på do? eller vil det (som jeg håper) øke selvtilliten til ungen og spore til videre innsats?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har dere vært til legen med dette? Hva sier legen i så fall?

Kan det være Urge-inkontinens? Noen barn sliter med dette langt opp i alder.

Jeg har selv to barn med enurese(om natten), og de er over 10 år. Ene er blitt tørr(13 år og nettopp tørr), andre er 10 og fortsatt våt hver natt. Og den på 10 har også snev av Urge.

Det om dagen trenger ikke ha snev av latskap, slik det ser ut til at du kan tenke. Det kan bare være umulig å nå doen. Og det finnes medisin mot Urge. Detrusitol heter den.

Søk opp urge, og du vil nok finne lesestoff som kan forklare en del.

Jeg blir litt oppgitt når voksne folk tror barn er late når de tisser på seg(ikke at jeg tror du tenker bare dette, men du er inne på det).

Skrevet

Må innrømme at vi nok tenker det til tider... spesielt mannen min mener det. Jeg er stort sett uenig, og denne uenigheten er en ekstra slitasje. Grunnen til at vi mener det, er at vi av og til leser kroppspråket til ungen og ber h*n om å gå på do, uten at h*n hører etter. To minutter senere er det klesskift.

Det er en del forstoppelse inn i bildet her også, så problemet virker mer sammensatt. Vi har kontakt med fastlege og barnelege på sykehuset, så den medisinske biten jobbes med.

Jeg er glad for støtte på mitt syn (jeg vet jeg har alle fagpersoner på min side, men likevel:)Akkurat nå begynner det for alvor å gå på selvtilliten løs. Sosiale problemer kan være vanskelige å rette opp, så den veien vil jeg ikke gå uansett

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...