TrultemorM2Småtrulter+2012 :) Skrevet 4. januar 2012 #2 Skrevet 4. januar 2012 Vår eldste hadde veeldig kolikk, og dette startet allerede den helt første tiden da vi var på barsel. Jeg hadde hattet tøft svangerskap, en tøff fødsel og komplikasjoner etterpå. Så var totalt utkjørt, og husker at snuppa bare gråt og gråt og spente kroppen så den var helt svai. Jeg ville ikke virke som en dårlig mor, så spurte ikke om noe særlig avlastning mens vi var på barsel, men det burde jeg jo gjort, sånn at jeg kanskje hadde hatt sjanse til å komme meg litt mer...for kolikken ble ikke akkurat bedre da vi kom hjem. Hun sov aldri mer enn 20 minutter av gangen, uansett tid på døgnet. Skrek og skrek. Vi dro til kiroprsktor med henne etter nesten to måneder, og hadde 4 behandlinger der. Merket litt bedring etter siste behandling, men hun ble liksom ikke helt kvitt det. Fortsatte med lite søvn, masse masse skrik og et enormt behov for å bli båret rundt på. Var først da hun nærmet seg et halvt år at hun begynte å bli merkbart bedre -selv om hun da også fortsatte å være krevende sånn ift at hun var blitt så vant med å bli båret og vugget og kost med hele tiden. Huff...kolikk er ikke noe moro..... :/ Nr. 2 hadde også kolikk, men dette var vel en mer "normal" form for kolikk, hvis det går an å si. Og vi var bare glade for at hun ikke var like krevende som storesøster På henne begynte vi vel å merke kolikken noen dager etter at vi kom hjem fra sykehuset. Og det varte i 2-3 måneder mener jeg å huske. Håper nr.3 slipper å få kolikk!! Huff, er jo så synd på de små, stakkars, og det er jommen synd på foreldrene også, som blir helt gåene... Om babyen din har/får kolikk eller rett og slett bare er en baby som gråter mye, så håper jeg du/dere har familie/venner som kan hjelpe dere og avlaste dere litt innimellom - det er gull verdt! Men førstesnuppa husker jeg vi sov hos mine foreldre noen netter, hvor mamma tok seg av lillesnuppa på natta, slik at vi fikk sove, også bare vekte hun meg når snuppa skulle ha pupp. I tillegg fikk jeg innimellom hjelp med litt husarbeid og sånt. Så selv om jeg fortsatt var helt tappet for krefter, gjorde nok denne hjelpen at jeg i det minste ikke tiltet helt, hehe Masse lykke til!
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2012 #3 Skrevet 5. januar 2012 Vi fikk beskjed av alle leger, legevakt og helsesøster at vår datter hadde kolikk! Men jeg var fast bestemt på at det var noe annet galt med jenta vår, og blei til slutt sendt på sykehuset for og ta prøver av henne. 3 mnd gammel og 2,5 mnd med krangel med alle leger, fikk vi endelig bekreftet at hun hadde kumelkproteinallergi! Så ikke bestandig det er kolikk som plager barna! Hvis du ammer, kutt ut alt av melk og mel produkter en stund og se om det hjelper. Vår snuppe måtte begynne på nutramigen og "kolikksmertene" blei borte dagen etter vi startet fult på spesialmaten
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2012 #4 Skrevet 5. januar 2012 Kolikken startet på sykehuset, og varte til vesla var 3 mnd!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå