Anonym bruker Skrevet 4. januar 2012 #1 Skrevet 4. januar 2012 Jeg og minsten på to er hjemme og syk. Vi er ikke sengeliggende men mye snyting og hosting. Så ringer en venninne av datteren min på (ikke SFO) og spør om hun kan være hos oss i dag. For moren er litt dårlig og orket ikke lage middag. Jeg sa det passet litt dårlig i dag siden jeg er også syk og blir aleine med alle barna i dag. Så sier hun at hun kan være på rommet til datteren min i hele dag. Jeg sa det ville være litt trasig og sa hun var hjertelig velkommen en annen dag. Årsaken til at dette er så hjerteskjærende er at moren bryr seg ikke om henne. Hun lemper datteren over på alle andre. I helger går hun å runder i byggefeltet for å finne overnatting til henne for hun skal på fest. Denne jenta kan være hos oss en hel uke fra 14 til våre barn legger seg. Og da hører jeg på moren når jenta ringer at hun et sur for hun kommer så tidlig. Vi legger alle våre tre barn åtte. Så nå sitter jeg her og angrer. Stakkar
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2012 #2 Skrevet 4. januar 2012 Har denne jenta en oppegående far? Om hun har det så ville jeg kontaktet ham ang. hjemmesituasjonen til barnet. Hun kan da ikke ha det slik, stakkars:(
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2012 #3 Skrevet 4. januar 2012 Hvofor ikke ta en alvorlig prat med moren eller læren hennes?
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2012 #4 Skrevet 4. januar 2012 send henne et anonymt brev og fortell om dine bekymringer? Om hun jevnlig går nabolaget rundt etter barnevakt så kan hun jo aldri vite at det er deg.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2012 #5 Skrevet 4. januar 2012 Hi her. Alle instanser, lærere og samtlige foreldre vet om situasjonen. Jeg har snakket med læreren om det. Men det betyr jo ikke at jenta har det 100% bra. Hun er 50/50 hos mor og far. Han er hakket bedre heldigvis. Jenta er i mye bedre humør når hun bor hos han.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2012 #6 Skrevet 4. januar 2012 Og du sender ikke en bekymringsmelding til barnevernet fordi?
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2012 #7 Skrevet 4. januar 2012 "Alle vet om situasjonen.." De ordene hørtes da veldig kjente ut?
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2012 #8 Skrevet 4. januar 2012 Og du sender ikke en bekymringsmelding til barnevernet fordi? Signerer denne på det sterkeste!!!!!!!!! Dette er jo omsorgssvikt!!! Hvordan kan den jenta føle det å vite at mor ønsker å "lempe henne bort" til hvem som helst for selv å slippe ta ansvar for barnet sitt??? Skremmende at ingen andre har meldt fra om det er sånn at "alle" vet om situasjonen.. Ta ansvar og gjør det rette!! Ring barnevernet snarest!!!
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2012 #9 Skrevet 4. januar 2012 Barnevernet er koblet inn. Jeg skrev "alle instanser", det inkluderer lærer og barnevern. Men det betyr ikke at jenta har det 100% bra skrev jeg og. Det er med andre ord er stort gap mellom der barna blir fjernet og at alt er flott. Vi tar en stor støyt for at denne jenta skal ha det bra og jeg har ringt skolen i flere saker. Men synes det er litt trist at man ikke kan lufte seg litt uten at man blir misforstått og opplever i stede å få hodet på stubben. Jeg har varslet inn min svoger til barnevernet og fikk dermed en hel slekt i mot meg. Så jeg ordner opp når det er nødvendig, selv om man blir upopulær. Hovedinnlegger
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2012 #10 Skrevet 4. januar 2012 Joda, men selv om barnevernet allerede er innkoblet, betyr jo ikke det at man ikke skal sende nye bekymringsmeldinger. Du er jo fortsatt bekymret for hvordan jenta har det, og da sender du selvsagt en ny bekymringsmelding - selv om barnevernet er innkoblet. Det er ikke at du får hodet kappet av - det er fordi det bør være en selvfølge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå