Gå til innhold

Noen fra Jehovas Vitner her?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

de mener det ja, helt konsekvent....ikke blodoverføring, uansett...men se om det er noen andre JV

Skrevet

Tror du at evt jehovas vitner gidder å svare på spørsmålet ditt. Jeg er ikke jv og kan da heller ikke forstå tankegangen, men ikke nødvendig å stille så dømmende spm heller, er det det?

Skrevet

Jo, jeg synes det er nødvendig å spørre et så dømmende spørsmål!

Skrevet

Jeg mener bestemt at Jehovas Vitne ikke kan ta dette valget for et barn, da blir de fratatt foreldrerettighetene og barnet blir reddet om det kan. Så om et jehovabarn kommer i en bilulykke, får revet av seg det ene benet og mister halvparten av blodet i kroppen før de får stoppet blødningen vil det få blodoverføring for å overleve uansett hva foreldrene mener.

Men alle over 18 år har rett til å bestemme selv om de ønsker medisinsk hjelp, det skal mye til får vi i Norge har lov til å tvangsmedisinere folk som ikke ønsker hjelp. Det er en rettighet det er helt greit at vi har synes jeg, at noen velger å heller dø enn å få hjelp får da være opp til dem.

Skrevet

Eg trur nok JV er leie slike dømmande spørsmål. Slik eg forstår det, så trur dei at om dei tek i mot blodoverføring, så kan det føre til at dei ikkje får komme til "himmelen" Eg synes det er ganske logisk, sjølv om det er fjernt for oss andre, at dei er villige til å ofre nokre år av livet her for å få det godt heile resten av evigheita. Dette valget ville nok mange gjort for barnet sitt og, men det får dei heldigvis ikkje sjansen til, fordi dei i slike tilfelle midlertidig vil miste foreldreretten over barnet fram til nødvendig behandling er utført.

Skrevet

Mange JV har i forbindelse med akutte ulykker med stort blodtap tillatt blodoverføring til barn, ektefelle osv, selv om disse har gitt klar beskjed om at de ikke vil ha det. Se artikkel i Aftenposten i dag.

Skrevet

Jeg har lest at jehovas vitner ikke lenger trenger å nekte blodoverføring. Søkte opp en side på nett nå fordi jeg mente å huske at jeg hadde lest det en gang.

http://touch.vg.no/article.php?artid=4224764

Artikkelen er fra 2000.

Men det kan jo hende at noen ønsker å leve etter de "gamle reglene"?

Religion kan iallefall gjøre mye med et menneske. Har man en tro så har man en tro, samme hvilken religion det gjelder.

Det er ikke bestandig de som ikke har den samme troen klarer å forstå, mens det er det riktige for de som tror.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...