Gå til innhold

Er dere overhode ikke redd når dere flyr?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes selv det er greit å fly, men liker ikke turbolens og lyder som jeg selv mener ikke er helt narturlig. Men er det noen her inne som overhode ikke er redd når dere flyr?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det har jeg aldri vært.

Har vært ute for kraftig turbulens noen ganger, men det har aldri plaget meg.

Skrevet

Er litt redd innimellom, men må bare skjerpe meg og la være å tenke så mye på hva som KAN skje osv... Turbulens i de småflyene til Widerøe som flyr innenlands syns jeg er helt greit. Syns det er skumlere på store fly. Flyr ikke så mye, da... Like greit;)

Skrevet

Jeg er aldri redd når jeg flyr alene, men når jeg har med barna mine er jeg en smule nervøs. Men de merker det selvfølgelig aldri.

Har tre barn, og som alle andre er min største frykt at noe skal skje med dem. Men når vi flyr ser jeg i tillegg problemet med at vi er to voksne, men har tre barn. Altså noen armer for lite om noe skulle skje.

Vet jo at sjansene er minimale for at noe skjer, så lar det ikke hindre oss i fly. Men tenker på det innimellom.

Gjest Heartbroken
Skrevet

Nei, heldigvis. Jeg har ofte vært reddere på buss enn på fly.

Den eneste gangen jeg har hat en litt guffen følelse i fly, var første gang mannen, datter og jeg reiste på ferie uten sønnen (som da var 18 år og ikke ville være med på familieferie). Da tenkte jeg at skjer det noe nå, har han ingen igjen....

Men det er den eneste gangen jeg har vært bekymret i et fly.

Skrevet

Jeg har et lite snev av flyskrekk. Liker ikke lyder jeg ikke kjenner eller turbulens. Jeg slapper aldri av på fly. Likevel forhindrer det meg ikke fra å fly, og selv om jeg har alternativer foretrekker jeg å fly fordi det går fortere, men jeg synes ikke det er spesielt morsomt.

Skrevet

Før jeg fikk barn var jeg aldri redd på fly. Etter jeg ble mamma er jeg litt redd når jeg flyr alene, men ikke når barna flyr sammen med meg.

Skrevet

Jeg er ikke akkurat redd, men jeg liker ikke opp og nedgang. Jeg har også blitt litt smånervøs når jeg opplevd mye turbulens. Men det hindrer meg ikke fra å fly.

Skrevet

Nei - det er jeg overhode ikke. Enten så holder flyet seg i lufta, eller så faller det ned.

Når jeg kjører bil, sykler, er fotgjenger osv, kan det imidlertid hende at jeg blir redd... Det er jo så mange nestenulykker hver eneste dag i den norske trafikken!

Skrevet

Nei, er ikke redd når jeg flyr. Syns kanskje det er litt ekkelt om det er veldig mye turbulens, men ellers så er det helt greit.

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Nei, ser ingen grunn til å være redd når jeg flyr. Flyulykker er relativt sjeldne, og skulle nå flyet falle ned, så er det også forholdsvis sjelden så mange overlever. Ergo: enten går det helt fint, eller så går det ikke i det hele tatt, men da går det fort over. Ikke noe jeg kan påvirke.

Skrevet

Før jeg fikk barn fantes jeg ikke redd for å fly, men etter jeg fikk barn ble jeg kjempe redd de første 2 årene med 1 mann, men så ble det bedre :) Nå har jeg fått nr 2 og skal ut og fly med begge to om 1 mnd og kjenner jeg gruer meg litt. Men det stopper meg ikke i å fly.

Gjest sug lut
Skrevet

Overhodet ikke. Men jeg kan finne på å være engstelig når jeg kjører bil - enten pga forholdene eller når jeg sitter på med feil person.

Skrevet

Jeg har hatt flyskrekk som bare ble mye verre da jeg ble mor.

Av den grunn lot jeg være å fly på ca 2 år..men så reiste jeg til USA å måtte bare overvinne frykten...alt gikk jo fint og jeg fant ut jo mer jeg flyr jo mindre redd er jeg.

Er faktisk mer redd for korte flygninger som går rett og og ned (innenlands), siden det er når vi går opp jeg er mest redd...

På lange flystrekninger som går over flere timer glemmer jeg meg ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...