Gå til innhold

Hei! Noen her med bekhterev?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på en ting ang bahandlingsreiser.. det varer jo en mnd, er det mulig å få ha med barna? Det er ikke aktuelt for meg å reisa fra barna i en mnd, men jeg trenger virkelig en sånn reise!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har det, og var på min første behandlingsreise i somres -11, og er så heldig at jeg får dra igjenn nå i sommer. Ja du "kan" i prinsippet ha med deg mann og barn, men de må betale for eget oppehold, noe som kan gjøres rimelig hvis de får tak på billig flysete og at man gjør opp en pris med behandlingstedet for overnatting og mat direkte med dem.

MEN;

Det er ikke anbefalt og jeg skjønner faktisk hvorfor. Det er et hardkjør, og veldig inntensive dager. Treningen er hard og det anbefales å hvile så mye som mulig mellom slagene. Jeg tenkte veldig mye på at det var hardt å reise ifra dem, men når jeg var der nede så innså jeg jeg nok ville hatt dobbelt så mye dårlig samvittighet å ikke kunna bruke tid sammen med dem likevel, fordi jeg enten må trene, være på behandling eller hvile. Det er jo egentlig i prinsippet KUN helgene man har fri og kan være sammen som man selv ønsker med familjen sin.

Når det er sagt så kan jeg love deg at lell om lengselen etter familjen til tider er enorm, så er det en veldig god plass å være på når slik skjer. Dette fordi man er mange i samme båt, som kan støtte og oppmuntre hverandre. Jeg hadde med meg egen datamaskin og hadde nærmest daglig kontakt med mann og barn på Skype, noe som fungerte godt ( ihvertfall når det fantes tilgjengelig nettverk, det kan være litt ustabilt), men det var egentlig aldri noe større problem. Det er også veldig verdt det når man kommer hjem og er i så pass god form at man endelig kan gjøre ting og være den mammaen som orker og har formen til å gjøre aktive ting med ungene, og ikke minst som for meg, endelig ble frisk nok til å gå fra 100% sykemelding og ut i 100% jobb i min 50% stilling.

Jeg vet ellers at det er noen som velger å få ned familjen sin de siste 14 dagene, eller siste uken. Men for hele perioden vil det nok heller bli en belastning og kjerne til dårlig samvittighet, en hva det vil gagne deg.

Anbefaler deg sterkt til å søke å dra om du får tur, for dette er fantastisk bra. Jeg var i Balcova, og skal dit igjenn.

Skrevet

Takk for svar :)

Barna er ikke så store og det å være borte fra de bare en helg er helt grusom! Og bare tanken på at de sitter hjemme og savner mammaen sin orker jeg ikke :S Er nok litt hønemor ja :P

Men du har nok rett, blir mest trening og hvile.. Jeg får vurdere det igjen om noen år!

Vet du mye om denne sykdommen? Har nettopp fått diagnosen og vet ikke så veldig mye..

hi

Skrevet (endret)
Takk for svar :) Barna er ikke så store og det å være borte fra de bare en helg er helt grusom! Og bare tanken på at de sitter hjemme og savner mammaen sin orker jeg ikke :S Er nok litt hønemor ja :P Men du har nok rett, blir mest trening og hvile.. Jeg får vurdere det igjen om noen år! Vet du mye om denne sykdommen? Har nettopp fått diagnosen og vet ikke så veldig mye.. hi

Jeg vet jo noe, bare spør så svarer jeg på det jeg kan, eventuelt send meg PM om du vil :)

Endret av Cat.68

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...