Anonym bruker Skrevet 4. januar 2012 #1 Skrevet 4. januar 2012 Har en sykdom som gjør at jeg verker over hele kroppen omtrent hver dag i de dårlige periodene. Klarer knapt å gå! Og de dagene jeg er hjemme med ungene og formen er så dårlig, går det i tv og ds... Jeg orker ingenting! Det gjør vondt bare å gå normalt bortover! Har ikke fått diagnosen enda, så har ikke begynt med behandling, og har heller ikke fått smertestillende som virker, men håper dette kommer seg.. Men jeg syns det har vært sånn lenge.. Når jeg var gravid hadde jeg bekkenløsning og orka ingenting, og når de minste var små babyer sov de og jeg dårlig om natta, og jeg orka ingenting. Og nå er det dette Har blitt veldig mye verre det siste halvåret og nå er det virkelig ille! Syns synd på ungene som har en mamma som aldri orker noen ting!
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2012 #2 Skrevet 4. januar 2012 Hvor er pappaen? Og hvor gamle er barna? Klarer du heller ikke å kjøre barna til og fra f eks fotball, speider, dans osv? Slik at hvertfall de får rørt på seg, og får impulser utenfra og andre hobbyer enn tv og ds som på sikt gjør dem late og overvektige... Du klarer fint å kjøre barna på f eks ishockeytrening og sitte på tribunen å se på Ta med deg en hagestolpute og en termos med noe varmt. På badeland/lekeland kan du dra med dem slik at de får utfolde seg fritt, mens du sitter og hviler i kantina, eller på de tykke, myke mattene i baby-land (mer behagelig enn kantinastolene). Evt kan du sitte ute i bilen og sove, om de er store nok til å klare seg selv. Kjøp årskort, så blir det billigere. Vær kreativ! Tenk at det er ikke mange årene før barna aktiviserer seg selv, og at den fysiske utfoldelsen du klarer å gi dem nå, vil de dra nytte av resten av livet.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2012 #3 Skrevet 4. januar 2012 Verdens verste mamma er du neppe, men det er noe du bør gjøre noe med. Sørg for at ungene dine blir aktivisert på andre måter. Allier deg med familie og venner som de kan være sammen med når de ikke er i barnehag/på skole. Send dem ut og la dem klare seg selv ute noen timer hver dag (om dere bor slik til at det går ann) osv. Selv om du er syk bør de ikke bli sittende forran en skjerm over en time om dagen. Dreier det seg om en dag innimellom gjør det jo ikke så mye, men om det er flere ganger i uka går det ut over helsen og utvikklingen til ungene. Sett uansett krav til barna. Lær dem å kle seg selv, lær dem (tving dem) til å finne på ting selv og til å rydde opp etter prosjektene sine. Selv om du ikke klarer å røre deg så mye betyr ikke det at ungene trenger å sitte i ro. God bedring foresten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå