Gå til innhold

Om røyking og passiv røyking

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi vet jo alle at det ikke er bra med passiv røyking eller samsoving med foreldre som røyker. Jeg har hatt en diskusjon med bf om dette (som røyker) og han vil ha konkrete bevis eller forsking som sier hvorfor det er skadelig og hva som er skadelig. Mange sier at selvom man røyker under viften på kjøkkenet så faller det små partikler på klærne som babyen da får på seg når han holder barnet, men hvilke partikler? Og hvordan er dette skadelig? Håper dere skjønner hva jeg mener...? Og hvorfor kan man ikke samsove hvis man røyker? Hva er det som er skadelig? Jeg er absolutt imot røyking i nærheten av barn, men trenger bare konkrete bevis og grunner som jeg kan legge frem for bf.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Les på krybbedødforeningens sider!!

Skrevet

Takk. Men etter å ha sett fort over her (som mange andre plasser) ser jeg at det står mest om når mor røyker. Jeg finner omtrent ingenting om når far røyker.

Skrevet

Takk. Men det står ikke hvorfor det er skadelig, og akurat hva. Og jeg er ute etter når far røyker, ikke mor :)

Skrevet

altså hvis den stokk dumme mannen din må ha de bare fakta om røyking, hadde jeg vurdert hele mannen...jøss for en kverulant...be han oppsøke fødeavd og få noen til å snakke med han der.

og du er ikke stort bedre du da.....SLUTT å RøYK.

Skrevet

Foreldre som røyker skal ikke samsove med baby fordi utåndingsluften fra røykere inneholder for mye CO og andre giftige stoffer som kan svekke pustesenteret barnet har i hjernen, noe som igjen kan føre til krybbedød.

Skrevet

Det er vel det samme om det er mor, far, bror osv.. det er personen som sover sammen med barnet som ikke må røyke. Partikler menes med giftstoffer som benzen gass og CO2.

Alle barn fortjener et røyfritt hjem og mannen din må være passe glad i røyken om han faktisk velger å kvelurere på fakta som kan føre til krybbedød for barnet deres.

Hvis han ikke vil ta ansvar så får han heller ikke sove i sengen deres med barnet :)

Skrevet

Anonym 14:04

Jeg er heldigvis ikke sammen med han lenger, og det står ingen plasser at jeg røyker. Sier ikke at jeg er for røyking noen plasser, jeg vil bare ha fakta om røyking! Så ikke kom å si at jeg er på hannes nivå!

Anonym 14:08 Takk. Er noe sånt jeg er ute etter.

Anonym 14:15 Står bare mye rundt om at det er skadelig når mor ammer mens hun er gravid og under amming. Han sover ikke sammen med henne, men har henne ca 4 døgn i mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...