Anonym bruker Skrevet 4. januar 2012 #1 Skrevet 4. januar 2012 Jeg har prøvd å lese litt om dette, men tenkte: Er det noen som har peiling på slikt, er det damene på Dib Jeg har en 100% stilling, og perm 80% i ett år. Nå ser jeg en stilling nærmere meg med mer spennende arbeidsoppgaver jeg kunne tenke meg å søke på, og da blir det jo bytte av arbeidssted midt i permisjonstiden. jeg ser for meg flere scenarioer her, alt fra å bytte sted, men fortsette ordningen, og å si opp jobben, og kun få betalt det jeg faktisk jobber og miste permisjonen.. Har jeg fortsatt krav på permisjon dersom jeg bytter jobb? Tar gjerne imot erfaringer, og linker til nettsteder osv. Kan jo ikke søke stillingen uten et forslag om hvordan vi skal løse dette.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2012 #2 Skrevet 4. januar 2012 Det enkleste og beste for barnet er vel å overføre resten av permen til mannen om det er mulig. Så si opp den gamle jobben, og da starte i den nye.. Dette er jo om du får den da.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2012 #3 Skrevet 4. januar 2012 Der du søker jobb forteller du at du er i permisjon frem til datoen permisjonen din slutter og at du er tilgjengelig i den nye stillingen fra den datoen. Får du jobben skriver dere kontrakt med oppstart den dagen. Den gamle jobben din sier du opp så lenge før permisjonsslutt som oppsigelsestiden din er. Har du 3 mnd oppsigelsestid sier du opp 3 mnd før permisjonen er slutt. På denne måten står du aldri uten jobb, du er ansatt i den gamle jobben frem til permisjonen er slutt, og du har oppstart i ny jobb samme dag. Ikke noe problem.
☀ Lille prinsesse - juli2011 ☀ Skrevet 4. januar 2012 #4 Skrevet 4. januar 2012 Jeg kan ikke overføre resten av permisjonen til mannen min (ikke vil jeg heller), men i stillingsbeskrivelsen står det oppstart i mars, og jeg har perm frem til september. Jeg trives i jobben jeg har, men den andre jobben er mye nærmere hjemmet, og det blir en time ekstra hver dag jeg kan være med barnet mitt, og ikke sitte i bilen... Jeg tror ikke jeg er interessant for dem om jeg ikke kan starte før i september, så jeg ønsker helst å beholde planen om permisjon, men bytte arbeidsplass. Men så lurer jeg på om det er lov?
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2012 #5 Skrevet 4. januar 2012 Om de er helt avhengig av å få folk i jobb fra mars er du ikke aktuell for dem å ansette om du ikke kan starte før september, så enkelt er det. Enten er de villige til å vente på deg frem til september fordi de så gjerne vil ha akkurat deg, eller så er de ikke det og ansetter noen andre.
☀ Lille prinsesse - juli2011 ☀ Skrevet 4. januar 2012 #6 Skrevet 4. januar 2012 Ja, det tenker jeg også. Jeg leter på nav sine sider nå, og finner jeg ikke noe om det, får jeg bare krysse fingrene og håpe de kan vente til september om jeg er interessant for dem. Men det toget går nok, da det er en kontorstilling, som det sikkert kommer hundre søknader på. Men takk for svar
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2012 #7 Skrevet 4. januar 2012 Skjønner ikke helt hva du mener? Du vil begynne å jobbe OG du vil ha permisjon? De to går jo ikke sammen! Det er enten eller, du kan ikke gjøre begge deler.. Selvsagt har du fortsatt krav på permisjon selv om du bytter jobb, det er jo nav som står for permisjonsbetalingen og retten til permisjon er opparbeidet før permisjonen starter.. Om du begynner å jobbe kan pappaen overta permisjonen eller du får utsatt permisjonen (såfremst du jobber 100%), men du må jo da på et eller annet vis ha barnepass..... Hvilken løsning ser du for deg i forhold til det? Eller misforstår jeg deg??
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2012 #8 Skrevet 4. januar 2012 Skjønner ikke helt hva du mener? Du vil begynne å jobbe OG du vil ha permisjon? De to går jo ikke sammen! Det er enten eller, du kan ikke gjøre begge deler.. Selvsagt har du fortsatt krav på permisjon selv om du bytter jobb, det er jo nav som står for permisjonsbetalingen og retten til permisjon er opparbeidet før permisjonen starter.. Om du begynner å jobbe kan pappaen overta permisjonen eller du får utsatt permisjonen (såfremst du jobber 100%), men du må jo da på et eller annet vis ha barnepass..... Hvilken løsning ser du for deg i forhold til det? Eller misforstår jeg deg??
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2012 #9 Skrevet 4. januar 2012 Jeg har prøvd å lese litt om dette, men tenkte: Er det noen som har peiling på slikt, er det damene på Dib Jeg har en 100% stilling, og perm 80% i ett år. Nå ser jeg en stilling nærmere meg med mer spennende arbeidsoppgaver jeg kunne tenke meg å søke på, og da blir det jo bytte av arbeidssted midt i permisjonstiden. jeg ser for meg flere scenarioer her, alt fra å bytte sted, men fortsette ordningen, og å si opp jobben, og kun få betalt det jeg faktisk jobber og miste permisjonen.. Har jeg fortsatt krav på permisjon dersom jeg bytter jobb? Tar gjerne imot erfaringer, og linker til nettsteder osv. Kan jo ikke søke stillingen uten et forslag om hvordan vi skal løse dette. I noen offentlige avtaler er det regler om at den formelt best kvalifiserte skal ha jobben uansett. Hvis det er slik med denne jobben kan de ikke nekte deg den, selv om det nok ikke er den beste starten på et ansettelsesforhold er det jo en mulighet.
☀ Lille prinsesse - juli2011 ☀ Skrevet 4. januar 2012 #10 Skrevet 4. januar 2012 (endret) Skjønner ikke helt hva du mener? Du vil begynne å jobbe OG du vil ha permisjon? De to går jo ikke sammen! Det er enten eller, du kan ikke gjøre begge deler.. Selvsagt har du fortsatt krav på permisjon selv om du bytter jobb, det er jo nav som står for permisjonsbetalingen og retten til permisjon er opparbeidet før permisjonen starter.. Om du begynner å jobbe kan pappaen overta permisjonen eller du får utsatt permisjonen (såfremst du jobber 100%), men du må jo da på et eller annet vis ha barnepass..... Hvilken løsning ser du for deg i forhold til det? Eller misforstår jeg deg?? Jeg vil ikke begynne å jobbe nå, men jeg vil ha ny jobb. Jeg jobber nå 100 % hvor jeg har 40 min kjøretid hver vei. Nå ser jeg at det er utlyst en stilling som passer perfekt for meg, som er 10 min kjøretid hver vei. Denne jobben ønsker jeg meg, men jeg vil jo fremdeles ha permisjonen min. Synes det er komplisert jeg også, men jeg vil ikke la være å søke heller. Vet jo ikke når en slik jobb dukker opp igjen.. Endret 4. januar 2012 av ☀ Lille prinsesse - juli2011 ☀
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2012 #11 Skrevet 4. januar 2012 Vel, jeg søkte på en stilling i september, men kunne ikke begynne før i januar. Jeg fikk jobben foran flere andre søkere og begynte på jobb på mandag, så for dem var jeg tydeligvis verdt å vente på Så det er absoluut mulig ja:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå