Gå til innhold

Hvor skal man bosette seg? Dilemma!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi sliter med å bestemme oss for hvor vi skal slå oss ned!

Vi er fra hver vår landsdel, og har bodd og trivdes godt i en tredje landsdel de siste 7 årene, der vi nå har et godt vennenettverk og trives i jobbene våre, men det er dessverre en dagstur i bil fra hver av familiene:-(

Bor nå på et midlertidig annet sted pga jobb. Ser at barna på 1,5 og 3,5 har glede av besteforeldre og omvendt, og vi selv trives også godt med begge familiene. I tillegg er det fristende med familie i nærheten med tanke på at vi begge jobber turnus. Men ingen av oss har noe stort nettverk av venner på hjemstedene og har ikke bodd der på 15-20 år, så vi vet liksom ikke hva vi går til der.

Ideelt sett blir neste sted vi flytter der vi skal bo resten av livet, så stor avgjørelse. Sukk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nesten identisk dilemma her også! :-)

Jeg tenker og tenker, men klarer ikke bestemme meg for hvor vi skal bosette oss.

Hvor mye skal nærhet til besteforeldre og tanter/onkler/søskenbarn telle?

Og hvor mye skal interessante jobber telle?

Vi bor for tiden i Oslo fordi det er her det finnes gode jobbmuligheter for både meg og mannen. Men jeg vil ikke at ungene skal vokse opp her. Kan selvsagt flytte litt utenfor byen, men da kan vi like gjerne flytte "hjem"?

Jeg har tenkt mye på dette i juleferien for vi må snart bestemme oss. Men jeg klarer ikke komme frem til noe...

Skrevet

Vi bor også i Oslo akkurat nå, men det er ikke noe blivende sted for vår del. Er et "pliktløp" i forhold til jobb. Må jo si at det kjente frister, samtidig føler jeg det er litt "slemt" mot familiene våre, både barna og foreldrene våre, å bosette seg så langt unna, og vi gjør det litt vanskeligere for oss selv også ift vaktjobbingen.

Skrevet

Vi har strevd med samme problemstilling i mange år nå, men tok nylig en avgjørelse siden eldstemann skal begynne på skolen til høsten. Vi satte opp lister i hytt og vær, diskuterte fram og tilbake ulemper og fordeler med de forskjellige stedene uten å komme noen vei- kjempefrustrerende! Ved de forskjellige stedene er det ulike ting som er positivt og negativt men "sluttsummen" i regnskapet ble likt.

Vi endte derfor til slutt med å trekke lodd.... Dette prøvde vi i det lengste å unngå for jeg synes det er en pussig måte å ta en så stor avgjørelse på, men vi ønsket ikke å begynne å lage ufred og krangel ved å måtte argumentere for "sitt" hjemsted.

Nå når avgjørelsen er tatt kjennes det godt og vi begynner å se fram til alt det nye som venter oss. Det blir selvfølgelig trist å forlate stedet vi bor nå, men nå når avgjørelsen er tatt har vi mer fokus på det som venter oss. Det blir kjempespennende å flytte tilbake til en by der man ikke har bodd på mange år, men håper det blir bra:)

Skrevet

Vi har brukt høsten til omtrent det samme dilemmaet, vårt var kanskje litt lettere. Vi har begge familiene våre en dagstur unna, men det var uaktuelt å flytte til hans hjemsted. Så det stod mellom der vi bodde og min hjemplass. Og etter MYE tenking, så bestemte vi oss for å flytte til min hjemplass, så nå skal vi bygge hus. Jeg vet vi har tatt den riktige avgjørelsen. det blir godt å komme nært familie. Jeg har ikke bodd her på over 10 år, så jeg kjenner ikke så mange jeg heller, men har noen bekjente, så jeg vet vi kommer inn i et nettverk fortere enn det vi blir å gjøre der vi bor nå. Vi er altså helt sikre på at vi har valgt riktig. Familie er viktigst.

Skrevet

der vi bodde skrev jeg... jeg har flyttet i tankene allerede :P men jeg mente der vi bor nå, eller min hjemplass...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...