Busy_bee Skrevet 3. januar 2012 #1 Skrevet 3. januar 2012 Er det noen som har reist langt med relativt små barn? Når synes dere det kan være ok å reise over mange tidssoner med de små uten at de ødelegger hele nattesøvnen i lang tid for dem? Vi vurderer å ta med mini til Australia når han nærmer seg 2 år, men er så utrolig usikker på om vi bør vente enda lenger før vi gjør det. Er det noen med erfaring, gode råd o.l.? Hvordan er det best å gjøre det i så tilfelle? Vet jo at alle barn er forskjellige... men gode råd mottas med takk. :-)
PeppaPig Skrevet 3. januar 2012 #2 Skrevet 3. januar 2012 Vi har reist med jenta mi over 7 tidssoner, henholdsvis når hun var 22mnd, 26mnd og 28mnd. Dette var da til og fra USA. Til Europa hadde hun jetlag i ca 7 dager. Vi var litt våkne på nettene og hadde litt lange morgener, men det gikk seg gradvis til. Gjennom uka vekket jeg henne tidligere og tidligere helt til vi fant et tidspunkt som passet bra å stå opp på - og så bare regulerte jeg leggetiden etter det. Til USA var vi tilbake til vanlig døgnrytme i løpet av 2 dager. Litt tidlig opp et par dager og da hadde hun regulert døgnrytmen selv. Jeg har tatt både nattflyging og dagflyging med jenta mi og vil definitivt anbefale nattflyging. Vi hadde 9 timers flytur før vi måtte bytte fly og hun sov 6 timer av de 9. Så hadde vi litt våkentid på neste flyplass (ca 2 timer, akkurat nok tid til å få seg en matbit og løpe litt rundt). Og på neste flytur (2 timer lang) sov hun før flyet lettet og hun sov helt til alle hadde gått av flyet i Oslo. Absolutt å anbefale. Dagflyging var ikke fullt så gøy. Det var slitsomt å underholde en unge som sov kun 2 timer på en 16 timer tur (inkludert flybytte) Og dette var selv om vi hadde med ipad, laptop, bøker, tegnesaker, rosiner og det som kan tenkes. Hun var grinete og trøtt og dermed litt mer trassig enn normalt. Turen til Australia vil nok være dobbelt så lang som de jeg har vært på så hadde det vært meg ville jeg lagt inn et par netter på hotell på en av mellomlandingene. Der ville jeg har sørget for å sove, komme litt til hektene og ikke minst slik at ungen ser noe annet enn bare et flysete. Jenta mi hadde nok med å bytte fly 2 ganger på samme reisevei. Neste gang vi drar tilbake til Norge så kommer jeg enten til å legge inn et par netter på et hotell på mellomlandingen eller hvertfall sørge for at det er nok tid mellom flyene til at hun får løpt fra seg før vi må inn på neste fly. Det her er jo bare mine erfaringer - og det er sikkert andre som har helt andre typer unger som sover seg gjennom 3-4 flybytter
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2012 #3 Skrevet 4. januar 2012 Vi har reist langt med små barn, eldste var 2,5år og minste 6mnd. Eldste taklet det aller best og kom inn i døgnrytmen nesten med en gang begge veier (fløy til USA). Tror det kommer an på ungene jeg...Men vil anbefale mest mulig nattflyging slik at ungen forhåpentligvis sover mest mulig. Vi skal snart ut å fly veldig langt, skal fly lengst om natten, men gruer meg til den ene lange dagsetappen. Er lurt å legge inn komme inn i døgnrytmen- dager når en skal fly over flere tidssoner, det gjelder begge veier.
MiniMeAndMe+spire Skrevet 8. januar 2012 #4 Skrevet 8. januar 2012 Jeg vil uansett anbefale og få tak i så mange hjelpemidler som mulig på lange flyturer.. Var på tur når største her i huset var 2,5 nesten 3. Da reiste vi til Dubai med nattflyvning hjem. Hun sov HELE veien fra dubai til mellomlanding i stockholm! Alt takket være en sammenleggbar reiseseng man kan slå opp i setet til barnet. Ta kontakt med www.barnombord.no for å lese mer! Nå skal sengen settes i produksjon, og trenger flere som ønsker å teste den ut først!
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2012 #5 Skrevet 8. januar 2012 Jeg vil uansett anbefale og få tak i så mange hjelpemidler som mulig på lange flyturer.. Var på tur når største her i huset var 2,5 nesten 3. Da reiste vi til Dubai med nattflyvning hjem. Hun sov HELE veien fra dubai til mellomlanding i stockholm! Alt takket være en sammenleggbar reiseseng man kan slå opp i setet til barnet. Ta kontakt med www.barnombord.no for å lese mer! Nå skal sengen settes i produksjon, og trenger flere som ønsker å teste den ut først! Finner ingenting om noen seng der.....
PeppaPig Skrevet 8. januar 2012 #6 Skrevet 8. januar 2012 Nei, tittet jeg også og fant kun FlyeBaby.. 2.5åringen min hadde definitivt ikke fått plass i denne hehe
MiniMeAndMe+spire Skrevet 8. januar 2012 #7 Skrevet 8. januar 2012 Hehe.. nei den er IKKE beregnet for 2,5 åringer... hehe.. Men send en mail med forespørsel. Sengen er ikke avbildet, for den er ikke ferdig produsert enda. Den lånes ut gratis! Prototypen altså!
MiniMeAndMe+spire Skrevet 8. januar 2012 #8 Skrevet 8. januar 2012 Jeg vil uansett anbefale og få tak i så mange hjelpemidler som mulig på lange flyturer.. Var på tur når største her i huset var 2,5 nesten 3. Da reiste vi til Dubai med nattflyvning hjem. Hun sov HELE veien fra dubai til mellomlanding i stockholm! Alt takket være en sammenleggbar reiseseng man kan slå opp i setet til barnet. Ta kontakt med www.barnombord.no for å lese mer! Nå skal sengen settes i produksjon, og trenger flere som ønsker å teste den ut først! Finner ingenting om noen seng der..... Sengen er ikke produsert enda, men forespørsler taes i mot på mail angående akkurat dette produktet.
PeppaPig Skrevet 8. januar 2012 #9 Skrevet 8. januar 2012 aaah ok... Jeg bor ikke i Norge så det er vel ikke mulig å teste den.. Men det høres hvertfall veldig bra ut
MiniMeAndMe+spire Skrevet 8. januar 2012 #10 Skrevet 8. januar 2012 jepp.. ser det nå, "usa".. Blir vel kanskje litt dyrt å sende den til usa og tilbake ja? Får gå inn på www.facebook.com/barnombord - enkelt og følge med på nyheter derfra hvertfall!
Hermione_77 Skrevet 10. januar 2012 #11 Skrevet 10. januar 2012 Vi dro til Thailand med 2 små på 6 måneder og 2 år. Dette gikk veldig smertefritt tiltross for litt lite søvn på flyet for storebror. Dette løste han fint med å sove i 18 timer i strekk både når vi kom fram til Thailand og når vi kom hjem igjen. Både han og lillebror innstilte seg på riktig tidssone omtrent med en gang. Nå skal vi ut å reise igjen (USA denne gangen), så tusen takk for tips MiniMeandMe. Har nå fått beskjed om at jeg får låne prototypen av den sammenleggbare reisesengen. Synes det høres helt genialt ut!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå