Gå til innhold

Fremtidens barnehager...uff

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www.klikk.no/foreldre/familieliv/article718846.ece

Forsåvidt greit med konkurranseutsetting så det blir kamp om forbedring og om hvem som har det beste tilbudet. Men for meg hjelper det svært lite at min 5 åring lærer om Mozart, hvis han ikke får den omsorgen og oppfølgingen han trenger og har krav på. Savner et fokus på barns emosjonelle behov. Både i denne artikkelen og i samfunnet forøvring. Og jeg gremmes over nattåpne barnehager, på lik linje som jeg gremmes over at barnehager skal ta klesvask og matinnkjøp. Greier du ikke å få skviset inn alt dette i løpet av en uke, så burde en kan revurdere barneønsket sitt. Eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke lest artikkelen, og jeg er ikke uenig med deg i alt, men det hender livet svinger i en annen retning enn man har tenkt, og da er kanskje nattåpne barnehager et alternativ for noen.

Alenemødre som kanskje må ta en nattevakt i ny og ne, eller par hvor begge jobber skift.

E det ikke da bedre at barna får sove i barnehagen, hvor de er kjent, enn å måtte forholde seg til enda flere voksne/ungdommer...?

Om barnet må overnatte f.eks 4 netter i bhg, og ha desto mer fri på dagtid, er det verre enn å måtte være 8 timer i barnehagen hver dag?

Skrevet

Ser den.. men alenemor utelukker jo ikke far. Jeg vil tro han vil kunne stille opp ved nattejobbing.

Jeg syns ikke samfunnet skal tilrettelegge for at barn skal være i barnehage på natten. Så stort tror jeg virkelig ikke behovet er.

Og hviv jeg hadde blitt alenemor hadde jeg mest sannsynlig samarbeidet med far om de ukene og dagene jeg jobbet og fått samkjørt med ham. I tillegg ville jeg nok ikkr valgt nattarbeid. Og jeg ville nok heller latt barnet mitt sove hos en i nær familie eller vennekrets, framfor barnehage. Men sånn er jeg ;)

Skrevet

Det jeg kanskje prøver å si er at jeg syns mor/familien burde rette seg etter barnet, og ikke omvendt. De er uskyldige, det er ikke vi som voksne. Vi har et enormt mye større ansvar.

HI

Skrevet

Det jeg kanskje prøver å si er at jeg syns mor/familien burde rette seg etter barnet, og ikke omvendt. De er uskyldige, det er ikke vi som voksne. Vi har et enormt mye større ansvar.

HI

Skjønner deg, men alt er ikke sorthvitt. Min x jobber offshore, så jeg kan ikke basere meg på ham. Uten utdanning kan jeg ikke velge og vrake i jobber som kan forsørge meg og mine to barn. Kvelds- og nattestid er ofte de jobbene hvor man tjener best.

Nå utdanner jeg meg innen økonomi, bare for å sikre meg en middels god inntekt og dagtidsjobb, men om jeg allerede var utdannet f.eks sykepleier kunne jeg ikke gjort det.

Nattåpen barnehage blir aldri et alternativ for meg, men om jeg måtte velge mellom en dårlig betalt dagtidsjobb som kun tillot meg å se barna på kveldstid, eller en skiftjobb som i noen tilfeller involverer nattevakter og en del fri på dagtid, vet jeg hva jeg hadde valgt. Velger selvsagt den jobben som gir mest fritid med barnet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...