Gå til innhold

Dette må vel gjøre meg til en dårlig mor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sliter så med "stygge" tanker. Jeg og samboeren har en datter på halvannet år, som jeg elsker ekstremt høyt. Men noen ganger syns jeg det er utrolig slitsomt og kjedelig med barn. Opp om morgenen og underholde klokken 05.30. Hver eneste dag. Fylle en hel dag med "spennende" aktiviteter. På søndagen gleder jeg meg til mandagen når hun skal i barnehagen. Hun ELSKER barnehagen. Jeg er jobbsøkende, har vært det 2 mnd. Men har henne hjemme noen dager i uken og korte dager. Jeg elsker å hente henne og gleder meg til å se henne igjen og savner henne, samtidig som jeg syns det er deilig å være alene.

Vi er flinke til å finne på ting, er mye ute i skogen og sammen med andre med barn. Jeg er flink til å leke med henne, samtidig som jeg lar henne leke alene. Men jeg syns det er sååå kjedelig å leke dukke, duplo, pusle osv. Hun holder på 5 minutter, så over til noe annet. Hun får all min kjærlighet og omsorg og jeg viser henne hvor høyt jeg elsker henne. Men hva slags mor er jeg når jeg gruer meg til å stå opp 05.30 for å leke?

Stakkars stakkars jenta mi...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det er helt normalt å føle det slik noen ganger. Er personlig drittlei togbanebygging halv 7 om morgnen.. :P

Man har lov til å kjede seg, man har lov til å syntes at dagene blir like selv om an er mamma. Det handler om at man fortsatt er seg selv, selvom man har fått barn. Ingen kan leke nonstop med barna uten at de de blir litt lei.

Skrevet

Føler det på akkurat samme måten. At noen mødre elsker å gå hjemme og bygge duplo og "seee på fine kua" på bondegården med ungene i årevis, er mer enn jeg kan fatte. Intellektet må da bli på størrelse med en ert etterhvert, med så lite utfordringer? Selv syns mannen jeg er en litt kjedelig samtalepartner ved middagsbordet innimellom; han forteller om spennende historier fra jobben mens jeg kan informere om at den håpefulle i dag kvitterte 4 bæsjebleier i dag i stedenfor 3. Litt satt på spissen så klart, men likevel - du er ikke alene, HI ;)

Skrevet

*ler* kjenner meg godt igjen:D

har en to åring og ei på mnd og joda blir ganske lei innimellom her også! er hjemme i perm med minsta og henter eldste tidlig fra barnehagen og helgene skal er "hellig" familietid men hender jeg sender sambo ut med begge ungene en lørdag med beskjed om å komme tilbake tidligst etter 3 timer;) deilig!

signere den at man fortsatt er seg selv og igrunnen er det viktig å ta var på kvinnen og selvet og ikke bare bli en mamma.

Skrevet

Jeg sover så dårlig på natta, så om morgenen klokka 7 når de er oppe, tar jeg morgenstell, gir de frokost, og setter på barnetv. Og det står på mens jeg drikker kaffi, slapper av og våkner litt. Har aldri vært med å lekt så tidlig på morgen.. Fikk litt dårlig samvittighet nå.. er jeg dårlig mamma?

Du høres da ut som en flink mamma, hi! :)

Skrevet

Opp kl 05:30 for å leke? Da hadde jeg blitt gæren også. Du er bare menneskelig!

Skrevet

Ja, hun står opp mellom 05.00 og 06.00 hver eneste dag. Uansett hvor lenge hun sover på dagen og uansett når hun legger seg :) kjempe moro. Må også innrømme at det blir litt barnetv så mor får i seg en nødvendig kaffekopp :)

HI

Skrevet

legg deg på sofaen med dyna og halvsov!! hallo, du tror vel ikke du er en dårlig mor fordi du gruer deg til å stå opp halv 6 og leke med barna??

helt normalt.

jeg hater å leke på gulvet jeg..er bare ikke meg, men er flink på andre måter:)

viktigste er at barnet får omsorg og kjærlighet.

Skrevet

At du er en dårlig mor....næææææææ...og det vet du vel innerst inne selv også? Skjønte ikke helt innlegget ditt jeg?

Du ramser opp alt det fine og flotte og alt du gjør med ungen.....og så få frem at du syns det er slitsomt.....? Altså, jeg skjønte ikke innlegget ditt....?

Om ungen er i bhg og du arbeidsledig, er det vel ikke såååå lenge du har henne hjemme på morgenen, og da kan du vel sove noen timer....eller?

Variasjon er vel tingen her som med alt annet. å gjøre samme greiene hver eneste dag er kjedelig uansett hva det måtte være.

Dårlig mor vil jeg ikke si du er, men sytete - det syns jeg. Du går jo hjemme hele dagen og kan sove, da er det vel ingen krise om du må opp tidlig.....? Få partneren din til å stå opp i blant da så kan du evt ligge en time lenger.

Skrevet

Hi, du gjør deg selv en bjørnetjeneste ved å venne barnet ditt med at det skal "skje spennende""aktiviteter hele dagen.

Barn må lære seg å aktivisere seg selv også, det må læres tidlig ellers får du barn som ikke klarer å leke alene. Lek gjerne med barnet, men ikke hele tiden.

Det er forresten sunt å kjede seg litt

Skrevet

Hm, her har jeg vent ungene til å aldeles ikke stå opp før MINST klokka sju.

Og de har blitt lagt på golvet alene fra de var bittesmå. Har selvsagt tider jeg leker med dem, men for det meste tusler dem med sitt mens jeg drikker kaffe, leser avis, vasker og bretter klær osv...

Hadde ikke gjort meg selv så vondt å venne barna på å underholdes all sin våkne tid...

Du er ingen dårlig mor, men du syr puter så det holder;)

Skrevet

Nei,dette gjør deg aldeles ikke til en dårlig mor. Vil tro de fleste av oss kjenner oss igjen i dette

Skrevet

I heiane, trur du at du er dårleg mor fordi du ikkje finn glede i å stå opp kl 05.30? Kor mange trur du gjer det med entusiasme? Eg har måtte gjort det i periodar eg og, men då har eg site og sløva medan poden pusla på med sitt. Eg ville ikkje setje i gang med underhaldning og gjere det festlig å stå opp så tidleg.

Skrevet

Jeg innrømmer gjerne at jeg til tider syns det er gørrkjedelig å være sammen med barna mine, og at jeg absolutt ikke er en lekemamma!

Men kompenserer på andre måter:)

Jeg støtter, trøster, prater, lytter, baker, tegner, perler, koser, leser, men leke...? Nei, det gidder jeg ikke så ofte.

Og hvilke voksne spretter opp av senga kl 05:30 klar for Å leke?!

Hehe.

Du er da ingen dårlig mor for det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...