Anonym bruker Skrevet 3. januar 2012 #1 Skrevet 3. januar 2012 Har noen erfaring med dette? Gutten min er 14 måneder og skal begynne ibarnehagen.. Fikk vite i dag at de sover på madrasser alle sammen inne på et rom - og jeg der litt skeptisk til hvordan dette skal gå..
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2012 #2 Skrevet 3. januar 2012 Samme gjør de i vår bhg. Gutten vår begynte der da han var 15 mnd og da hadde han kun sovet i vogn å dagtid tidligere. De første ukene fikk han sove inne i vogna. Og så la de han på madrass med de andre barna. Og han sov. Selvsagt. Ikke noe problem.
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2012 #3 Skrevet 3. januar 2012 Vi fikk beskjed om å ta med ekstraseng hvis vår skulle sove inne. I bhg hos oss sover de ute i vogn hvis ikke annet er avtalt. Men det er vel forskjellig fra bhg til bhg det der. Ser ikke noe galt i å sove inne på madrass.
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2012 #4 Skrevet 3. januar 2012 hadde det slik i en bhg jeg jobbet i, barna vendte seg fort med det, ingen hadde problemer med det heller. Men det var alltid en "sovevakt" i eller rett utenfor rommet.
PeppaPig Skrevet 3. januar 2012 #5 Skrevet 3. januar 2012 Når jenta mi gikk i barnehage så sov de på madrasser. Hun startet når hun var 11mnd og var vant til å kun sove i sprinkelsenga si eller i vogna. Jeg var veldig tvilende på hvordan dette kom til å gå - om hun kom til å sove i det hele tatt eller bare "stikke" av fra madrassen. Det var null problem i det hele tatt. Hun sov faktisk bedre der enn hun gjorde hjemme i senga si...
Puppen og lillemor Skrevet 3. januar 2012 #6 Skrevet 3. januar 2012 Godt å høre at flere har hatt barn som har vendt seg til det! Vi skal selvfølgelig la barnehagen prøve.. Jeg bare innbiller meg at hun vil som PeppaPig sier 'stikke av'
PeppaPig Skrevet 3. januar 2012 #7 Skrevet 3. januar 2012 Men det var alltid en "sovevakt" i eller rett utenfor rommet. Ja, det glemte jeg å si. Det var alltid noen som passet på ungene når de sov, de var aldri alene. Det går nok helt fint skal du se
Nikamo Skrevet 4. januar 2012 #8 Skrevet 4. januar 2012 Det er utrolig hva unger finner seg i når de er i bhg, som de aldri ville gjort hjemme Mange som er skeptiske til at de skal sove i vogn også - ungene har aldri gjort det og Må ha reiseseng. 9 av 10 ganger ender det med at ungen sover i vogna Synes bare det er litt snodig med denne madrass-sovingen jeg da... Vet at det er en del bhg som praktiserer dette, men jeg synes det høres mye deiligere ut få sove i sin egen vogn ute i frisk luft. I stedet for å stues sammen på et lite rom (ingen rom i en bhg er store ), trangt og med dårlig luft... :/
PeppaPig Skrevet 4. januar 2012 #9 Skrevet 4. januar 2012 haha ja det er utrolig hva ungene finner seg i når de ikke er hjemme Nå har jeg aldri hatt ungen min i norsk barnehage (vi har bodd i utlandet fra før hun ble født) så har ingen erfaring med hvordan norske barnehager ser ut innvendig da jeg kun har sett de fra utsiden. Barnehagen jenta mi gikk i hadde store luftige rom og de ble absolutt ikke stuet sammen i et lite rom når de skulle sove Ungene sover i sin egen vogn ute, men de har jo også "sin egen" madrass når de sover inne. I barnehagen til jenta mi hadde hun sitt eget sengetøy, eget teppe, madrassen var den samme hele tiden og den sto på samme sted hele tiden. Så jeg tror at de ser på madrassen på samme måte som en unge ser på sovevogna si i barnehagen. Ser den med at det høres deiligere ut å sove ute i frisk luft - men det var ikke en mulighet i barnehagen datteren min gikk i, dette er heller ikke vanlig i det landet vi bodde i. (Må innrømme at jeg trodde alle unger sov inne i barnehager helt til en venninne av meg fra Norge fortalte at det var vanlig at unger sov ute i vognene sine )
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2012 #10 Skrevet 4. januar 2012 Hei, det går sikkert bra, personalet er nok flinke til å håndtere unger som bare har sovet i vogn/sprinkelseng før. Så på det på denne måten: Da får de tatt "jobben" med å venne henne til å sove uten sprinkler. I vår barnehage sover de inne i sprinkelsenger (det er ikke plass til sovevogner i utearealet), og jeg var også skeptisk til om de skulle få det til (sønnen vår hadde da bare sovet ute i vogn på dagtid). Men det gikk helt uten problemer, det. Som noen skrev over, er det utrolig hva barna bare innfinner seg med i barnehagen (som gjerne kan være en kamp hjemme).
Gjest vinterbrud Skrevet 4. januar 2012 #11 Skrevet 4. januar 2012 Da min jente var liten,så sov de på madrasser i barnehagen.Det gikk kjempebra,de hadde sovevakt. Jeg er glad for at de sov inne,det synes jeg er tryggest.Barnehagen var i sokkeletagen på en blokk,og da var nok innesoving best.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå