Gå til innhold

kan jeg anmelde moren til min stesønn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

dette er en laaang historie, men jeg og min samboer (hennes ex) vil ikke han oe med henne og gjøre, hun er psykisk syk og har stadig noe hun styrer på med ang oss.

vi har sagt til henne utallige ganger at vi ikke vil høre noe fra henne mer.

men hun nekter og respektere dette.

barnet deres er såpass gammelt at h*n klarer seg uten at foreldrene har kontakt.

det er ikke uten grunn at vi ikke vil høre fra henne, hun har vist seg ved flere anledninger å være utilregnelig og kun ute etter bråk.

jeg er til og med bekymret for om hun prøver og snu dette mot meg så det går utover mitt forhold til mine barn, men hun er veldig flink å snakke for seg så er redd for at offentlige personer kommer til å tro henne om hun skulle prøve seg på noe.

vi har prøvd mange ganger og samarbeide og svelge kameler, men virker som hun kun er ute etter å ødelegge for oss.

hva kan vi gjøre?

føler vi sitter totalt fast her, dette går hardt utover vårt forhold og vår psyke.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Anmelde henne for hva? Sjikane, trakassering, trusler?

Skrevet

Selvfølgelig kan du anmelde henne om hun har gjort noe ulovlig, men det kommer ikke frem i innlegget ditt hva hun har gjort så det er vanskelig å svare på.

Skrevet

Hvis hun trakaserer deg/dere kan dere anmelde henne for det og hun kan bli idømt besøks eller kontaktforbud, men da må dere nok bevise at hun faktisk trakaserer dere.

Hvis barnet er under 18 er det jo også en del ting foreldrene bør samarbeide om. å ta alle bestemmelser via barnet eller et offentlig kontor høres ikke ut som noeb god løsning.

Skrevet

vil tro at jeg kunne ha anmelt henne for både sjikane og trakassering...

men hva er "kravene" for at det kan kalles trakassering da?

finner ikke noe om dette noe sted..

og hva skjer om jeg anmelder henne?

kan vi få et kontaktforbud mot henne?

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...