Gå til innhold

Er jeg gal som vurderer en kristen grunnskole for barnet vårt?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg skrev for 5,5 år siden at barna mine skulle begynne på kristen skole. Nå har de altså gått der i fem år, og jeg har ikke angret et sekund på å ha valgt den skolen for barna mine. Likevel er det enkelte ting som er mindre positivt. Klassene kan være i minste laget i enkelte årskull. Barna kan bo langt fra hverandre. Man må regne med en del mer kjøring til venner. I alle fall er det barn fra mange kommuner på skolen barna mine går på. Spesielt når de kommer på ungdomsskolen. Man kan bli litt utenfor når størstedelen av barnets skolevenner er aktive innen menigheten. Likevel veier alt det gode opp. Det er veldig trygt og godt miljø. Små klasser. Veldig engasjerte og gode lærere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Antarctica

Det skulle ha vært mer enn bare "dårlige rykter" før jeg ville ha så mye som vurdert å sette barnet mitt i kristen grunnskole. Jeg kan ikke forsvare å gi mitt barn opplæring i noe som ikke er kunnskapsbasert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det syns eg ikkje. Eg gjekk på kristen VGS. Beste valget eg har gjort! Sjølv om eg ikkje er aktiv troende i dag. Mykje betre miljø og minimalt med mobbing. Lærere som engasjerte seg meir enn eg har opplevd nokon gong i offentlig skule!:) Heilt topp!

Endret av leahr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ALDRI gjort det.Jeg betaler ikke for privatskole som ikke baserer seg på fakta.Eventyr kan de lese på fritida!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Hengebukksvinet skrev:

Jeg hadde ALDRI gjort det.Jeg betaler ikke for privatskole som ikke baserer seg på fakta.Eventyr kan de lese på fritida!

 

Eh..fordommer much.

De må følge samme rammeplanen som alle andre, bare at de i tillegg har kristne verdier ( nei, det betyr IKKE anti-homo og hat,  men om nestekjærlighet, antimobbing osv). 

De har vanlig naturfag, går ikke ut av skolen og tror på skapelsen men har aldri hørt om evolusjonsteorien osv.

HI: Jeg hadde svelget mange kameler for at ungen min ikke skulle måtte gå på en skole som er kjent for mobbing og dårlig miljø, er det så krise å synge en morgensalme hver morgen? Bedre det enn å bli mobbet og ikke lære en døyt.

Anonymkode: c2cf0...0a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde aldri ville gjort det. Rett og slett fordi jeg ikke hadde likt at lærere hadde lest "eventyr" til ungene hver morgen. Er ikke kristen, og håper virkelig ungene mine er så fornuftige at de tar avstand fra slikt tull når de blir eldre.

Anonymkode: 3c691...f46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Antarctica
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Eh..fordommer much.

De må følge samme rammeplanen som alle andre, bare at de i tillegg har kristne verdier ( nei, det betyr IKKE anti-homo og hat,  men om nestekjærlighet, antimobbing osv). 

De har vanlig naturfag, går ikke ut av skolen og tror på skapelsen men har aldri hørt om evolusjonsteorien osv.

HI: Jeg hadde svelget mange kameler for at ungen min ikke skulle måtte gå på en skole som er kjent for mobbing og dårlig miljø, er det så krise å synge en morgensalme hver morgen? Bedre det enn å bli mobbet og ikke lære en døyt.

Anonymkode: c2cf0...0a9

Oj! For her var det jo absolutt ingen fordommer, liksom...? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Hengebukksvinet skrev:

Jeg hadde ALDRI gjort det.Jeg betaler ikke for privatskole som ikke baserer seg på fakta.Eventyr kan de lese på fritida!

Hva med privatskoler som lærer barna slikt tøv som at "noe oppsto av ingenting og poff, så ble alt mulig til"? Det strider mot både naturlover og sunn fornuft. Du skal ha rimelig stor fantasi skal du tro på de tøvete historiene som skoler lærer bort under dekke av "vitenskap".

Anonymkode: ee7f1...99a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...