Patetica fåkksi Skrevet 3. januar 2012 #1 Skrevet 3. januar 2012 Det er januar, og dere vet jo hva det betyr! Tomat- og penispaprikafrø går i jorden neste måned. Eventuelt venter jeg litt med penispaprikaene. Jeg har allerde et hele TO centimeter stort avokadotre. *plystre*
Gjest sug lut Skrevet 3. januar 2012 #2 Skrevet 3. januar 2012 Bæjs? Er det sånn ungdomsspråk? Sorry, det var nok feil fokus, hovedsaken er et rungende JAAAA! Hva gjorde du på avokadofronten denne gangen?
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2012 #3 Skrevet 3. januar 2012 Det er januar, og dere vet jo hva det betyr! Tomat- og penispaprikafrø går i jorden neste måned. Eventuelt venter jeg litt med penispaprikaene. Jeg har allerde et hele TO centimeter stort avokadotre. *plystre* Jeg sådde tomatene for over to uker siden jeg. Planter om en drøy måned og får de første modne tomatene i slutten av april ;-)
Gjest sug lut Skrevet 3. januar 2012 #4 Skrevet 3. januar 2012 Hvor bor du, Syyyyyyyyyyyyyyyden??????
Patetica fåkksi Skrevet 3. januar 2012 Forfatter #5 Skrevet 3. januar 2012 Bæjs? Er det sånn ungdomsspråk? Sorry, det var nok feil fokus, hovedsaken er et rungende JAAAA! Hva gjorde du på avokadofronten denne gangen? Ja det er ungdomsspråk, tenkte det egnet seg her. Jeg la avokadosteinen i et vannglass i mange uker, den begynte å spire og nå er den i jorden og vokser. Hokuspokus!
Anne-B. Skrevet 4. januar 2012 #6 Skrevet 4. januar 2012 Oppdater meg på avokadoen, jeg får dem ikke til. De vokser seg kjempehøye, mister bladene oppover stammen ett og ett, og stryker til slutt med.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2012 #7 Skrevet 4. januar 2012 Hvor bor du, Syyyyyyyyyyyyyyyden?????? Nei, men jeg har drivhus med varme og lys. Lever delevis av tomatproduksjon ;-). I dag skal de første 2000 plantene pottes.
Gjest amandine Skrevet 4. januar 2012 #8 Skrevet 4. januar 2012 Hvor bor du, Syyyyyyyyyyyyyyyden?????? Nei, men jeg har drivhus med varme og lys. Lever delevis av tomatproduksjon ;-). I dag skal de første 2000 plantene pottes. Hvor bor du, Syyyyyyyyyyyyyyyden?????? Nei, men jeg har drivhus med varme og lys. Lever delevis av tomatproduksjon ;-). I dag skal de første 2000 plantene pottes. Deise det for en heldiggris! Gartnerlosjemateriale??
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2012 #9 Skrevet 4. januar 2012 Hvor bor du, Syyyyyyyyyyyyyyyden?????? Nei, men jeg har drivhus med varme og lys. Lever delevis av tomatproduksjon ;-). I dag skal de første 2000 plantene pottes. Hvor bor du, Syyyyyyyyyyyyyyyden?????? Nei, men jeg har drivhus med varme og lys. Lever delevis av tomatproduksjon ;-). I dag skal de første 2000 plantene pottes. Deise det for en heldiggris! Gartnerlosjemateriale?? Jeg er i hvertfal gartne, både av utdannelse og yrke :-). I tillegg kan jeg være en stor kverulant. Sån sett kan det jo hende jeg passer inn her :-)
bIomstre Skrevet 4. januar 2012 #10 Skrevet 4. januar 2012 (endret) Gartnerkverulant? Da er det bare å melde seg inn! (helst med et annen nick da, er så mange som har Anonym bruker for tida assa...) Endret 4. januar 2012 av bIomstre
Gjest sug lut Skrevet 4. januar 2012 #11 Skrevet 4. januar 2012 (endret) Kult, en kverulantgartner er det alltid bruk for. Helst med vekt på gartner., hehe. For min litt nærsynte og navlefokuserte observasjon her en kveld var at jeg er snillere på krangle enn noe annet sted, og det er alle andre her også, etter Fantomet-modellen antakelig.. Gartnerdama, jeg håper du kan leve med å få dumme spørsmål sånn inniblandt, uten at det kjennes ut som nok en dag på jobben... Patetica, jeg vil også gjerne høre om det hvis du får treet til ikke å oppføre seg sånn som Anne-B beskriver, for det er også min erfaring. Endret 4. januar 2012 av sug lut
Patetica fåkksi Skrevet 4. januar 2012 Forfatter #12 Skrevet 4. januar 2012 Oida, der mistet jeg plutselig litt mot - jeg trodde at det var håp nå som den allerede er et par centimeter. Nye medlem i klubben: som tipset om over: skriv med nick! Da er vi mye lettere å ha med å gjøre. Velkommen!
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 11. januar 2012 #13 Skrevet 11. januar 2012 Dere vet at avocadoer blir grisestore trær, vi snakker vel 10 meter eller noe, og aldri vil komme til å leve i Norge? Annet enn som forvokst stueplante...
Gjest sug lut Skrevet 11. januar 2012 #14 Skrevet 11. januar 2012 Det blir jo som at min vakre asalea egt er utelevende og medmindre jeg står på hue og foretar meg store manøvre så vil den bli en forbigående greie her - men den er dødsfin mens den råblomstrer og jeg er dødsstolt for at jeg ikke har drept den ennå (jeg kan ikke inneplanter). Jeg kommer til å snikplante den ut i hagen her, men den tåler max -10 og da er det jo litt sjansespill, siden jeg ikke orker massse styr med å få den til å overleve. Da storeungen og jeg planta avokado og den etterhvert ble halvannen meter høy var det mange måneder glæde før den endelig tok kvelden. Det skal man ikke kimse av.
Gjest amandine Skrevet 11. januar 2012 #15 Skrevet 11. januar 2012 Pus med asaleaen om vinteren og sleng den ut omsommeren, den klarer seg godt den da! Jeg har en Lea Attractiva (seff den er finest!!) som er tre år. Den blir dyppet grundig i bøtte en gang i uka eller om den ser litt halvferdig ut, og så slenger jeg den ut i hagen når sola og våren er der. Den blomstrer kanskje ikke til jul, men fra august til desember, og det er greit nok for meg!
Patetica fåkksi Skrevet 11. januar 2012 Forfatter #16 Skrevet 11. januar 2012 Dere vet at avocadoer blir grisestore trær, vi snakker vel 10 meter eller noe, og aldri vil komme til å leve i Norge? Annet enn som forvokst stueplante... Hallo lixm, er du klar over hvor grisestor kåk jeg har eller? Og hvor mye spansk varme jeg utstråler?
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 11. januar 2012 #17 Skrevet 11. januar 2012 Dere vet at avocadoer blir grisestore trær, vi snakker vel 10 meter eller noe, og aldri vil komme til å leve i Norge? Annet enn som forvokst stueplante... Hallo lixm, er du klar over hvor grisestor kåk jeg har eller? Og hvor mye spansk varme jeg utstråler? Kan du komme og varme meg? Jeg er har fått den store frosten i meg. Litt spansk varme er hva jeg trenger.
Gjest sug lut Skrevet 11. januar 2012 #18 Skrevet 11. januar 2012 Kan du komme og varme meg? Jeg er har fått den store frosten i meg. Litt spansk varme er hva jeg trenger. Du kan hoppe i badekaret med meg nå, jeg har vært på ski og er også frossen.
Patetica fåkksi Skrevet 11. januar 2012 Forfatter #19 Skrevet 11. januar 2012 Det var da et tilbud vanskelig å motstå. Forsøker du å få nyttårsforsettet ditt til å gå i oppfyllelse allerede andre uka i januar?
Gjest sug lut Skrevet 11. januar 2012 #20 Skrevet 11. januar 2012 Ikke akkurat, litt feil utstyr. Men badekar er en gudegave og jeg deler så gjerne - fra meg etter evne, til alle etter behov.
Patetica fåkksi Skrevet 15. januar 2012 Forfatter #21 Skrevet 15. januar 2012 Gluteo, planter du babyene allerede første februar?
Gjest sug lut Skrevet 15. januar 2012 #22 Skrevet 15. januar 2012 Ikke så streng på dato, men... første halvdel av feb er nok planen. Vil ha tomater tidligst mulig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå