Annwi Skrevet 3. januar 2012 #1 Skrevet 3. januar 2012 Hva må jeg ikke spise mens jeg er gravid. Har fått med meg rått kjøtt og løk. Hvordan er det med sushi?? Evt. andre matvarer??
litekreativtbrukernavn Skrevet 3. januar 2012 #2 Skrevet 3. januar 2012 se på www.matportalen.no Der får du en lang liste Sushi i norge er helt ok (fordi forskriftene tilsier at fisken skal være fryst før selges), men ikke rå tunfisk -eller annet som står på matportalens liste. Ikke spekemat -men kan hvis varmebehandles (type pepperoni på pizza) og mye mer... Men hvorfor ikke løk?
Marit 27 Skrevet 3. januar 2012 #3 Skrevet 3. januar 2012 Legen min sa i utgangspunktet kan man spise det som er kokt eller stekt. så er det mange anbefalinger om foskjellige spesielle matvarer. og spise frukt og grønnsaker som er godt vasket. alltid være flikn med håndhygiene osv. du kan lese mere her: http://www.matportalen.no/rad_til_spesielle_grupper/tema/gravide/ sushi kan du spise, men ikke tunfisk og kamshell:)
Annwi Skrevet 3. januar 2012 Forfatter #4 Skrevet 3. januar 2012 Kansje var det under amming man ikke sku spise løk... blander nok mulighens litt
Marit 27 Skrevet 3. januar 2012 #5 Skrevet 3. januar 2012 løk gjelder nok mere når det kommer til amming, det kan gi mini veldige magesmerter. men plages du med luft i magen kan det jo være en ide å holde seg unna løk, kål og erter o.l.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå