Gå til innhold

Veivalg

Hønseføtter og gulerøtter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Med flere små barn og en mann med arbeidstid som ikke er til å stole på, må jeg tilbake til skolebenken.

Jeg har en bachelor grad i helsefag fra før av, men er ganske rund i kantene i forhold til hva jeg kan tenke meg å jobbe med. Et kriterie for det kommende yrket er at det må være "8-16" og uten helg/heligdagsarbeid. Jeg kan fint arbeide på kveldstid, men det må i all hovedsak være i hjemmet. Må ta utgangspunkt i at jeg er alene med barna, så alt av levering/henting må kunne utføres av meg.

Er glad i å arbeide med mennesker, og særlig barn. Liker organisering/papirarbeid.

Jeg har vurdert førskolelærer, grunnskolelærer 1-7klasse, helsesøster og faglærer i helsefag ved vgs.

Mine tanker om disse retningene er;

-Helsesøster - spennende arbeid, men usikker på muligheten for arbeid etter endt utdanning.

-Førskolelærer; flott å få muligheten til å være med på å forme små mennesker og se dem utvikle seg. Redd for arbeidstiden, siden jeg må ha muligheten til å ivareta egne barn også.

-Grunnskolelærer 1-7 klasse; Usikker på hvor stor arbeidsmengden er utover 8-16, og hvor mye kveldsarbeid som må påberegnes. Men så lenge det meste kan utføres i hjemmet så er det ikke noe problem. Perfekte arbeidstider. Spennende og utfordrende arbeid!

Faglærer i helsefag; Usikker på arbeidsmengden og usikker på hvordan arbeidsmarkedet er.

Men det er mulig jeg har kjørt meg fast i et låst spor, så er åpen for andre forslag som jeg ikke har tenkt på.

Hjelp meg ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg synes at du skal åpne for andre muligheter også, som å jobbe i NAV, eller i attføringsbransjen. Der kan du både være kvalifisert og ha nytte av den utdanningen du har fra før.

En annen mulighet er innen kommune eler bydelsadministrasjon. Der finnes det muligheter innen omsorgstjeneste, både når det gjelder eldre og personer med behov for ekstra oppfølging.

Om du gjerne vil utdanne deg mer før du søker jobber så er det jo mange veier å gå. Om du trives med papirarbeid, så finnes det mye innen regnskap-, lønns- og personalarbeid. Rekrutteringsbransjen er også noe å se nærmere på.

Ta noen tester, og ta gjerne en samtale med et karrieresenter, så får du litt hjelp på veien :)

http://www.nav.no/Arbeid/Yrker+og+utdanning/Veiledning+p%C3%A5+internett

Endret av "Himmel og hav"
Skrevet

Takk for svar og mange gode forslag!

Skal sjekke ut siden til NAV.

Om det er flere her inne som har erfaringer innenfor de yrkene jeg har nevnt eller har andre forslag, er jeg takknemlig for respons.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...