Gå til innhold

Noen tanker på en tirsdag


selma07 og engel

Anbefalte innlegg

Jeg er kommet til uke 18 med mitt andre barn:)

 

Som andregangsfødende skal/bør man kjenne liv før man gjorde med 1. Flere sier at de kjente liv i uke 10, 12, 13 osv. Jeg har bekymret meg stort fordi jeg ikke har kjent liv, eller muligens har kjent litt. De bevegelsene jeg husker fra sist var jo de kraftige sparkene... Og det er jo klart at jeg ikke kjenner slike spark nå.. men jeg bekymrer meg. Videre skal man kunne høre fosterlyd med dopler tidlig, fra uke 10 hevder noen. Var hos fastlegen idag, og han skulle leite etter fosterlyd, men fant ingen. Ny bekymring... Dro til gynokologen min og fikk ultralyd;) Der inne en sprell levende baby som vinka til mamman sin:) Lykke!

 

Gynokologen som er fødselspesialist sa: Rundt uke 20 skal du kjenne liv, doppler bruker jeg ikke, men jeg bruker jordmorstetoskop fra uke 24...

 

Så jenter, dersom du ikke kjenner liv tidlig så ikke bekymre deg! Jeg skulle sagt til fastlegen min at jeg ikke ville at han skulle prøve å lytte etter fosterlyd når det er så stor sjangse for at man ikke hører den så tidlig..

 

Nyt de voksende magene:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg venter og nr to, og kjente liv mye tidligere med nr én. Forklaringen her er at jeg har forranliggende morkake denne gangen, hvilket betyr mer "padding" :-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, dette innlegget trengte jeg !

Har selv begynt å bli bekymret for ikke å kjenne liv, er i uke 18, starter på uke 19 i morgen. Godt å høre ikke "alle" kjenner det fra uke 13. Skal uansett på ordinær UL i morgen *glede*!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lilu87

Slenger meg på de andre som er glade for å lese dette :)

Er 19 uker nå, og har ikke kjent noe enda. Fikk høre hjertelyd i uke 15, hvis ikke hadde jeg nok vært veldig redd.

Hadde ordinær ul i går, og fant da ut at morkaken ligger foran hos meg også. Godt å vite!!! Håper bare nå at jeg kjenner noe til gutten min snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å hørra:) har samme bekymring sjøl og endå nåken veker til ordinær ul. 17veker i dag. Slappe litt meir av nå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...