Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjenner jeg ble veldig pratesjuk nå som jeg endelig fant et forum jeg kunne være med i:) hihihih

Er jo kanksje ikke så rart når jeg bare sitter her dag ut og dag inn...

Jeg er sykemeldt pga kvalme. Og den gjør jo at jeg ikke klarer å gjøre noen ting egentlig... så det blir mye intrnett og tv.

Er det andre som er i samme situasjon?

Hva gjør dere for å få tia til å gå?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er sykmeldt pga bekkenløsning og har vært det siden jeg var i uke 7... Så en kan vel si jeg er litt lei av å gå gravid nå, men heldigvis så er det bare 4 uker igjen til nurket forhåpentligvis er her (termin 5.feb) =)

Her har det gått i internett, tv, oppussing (det aller letteste som å male litt eller noe..), flytting (jeg har kommandert rundt :P) og håndarbeid (strikking). Gikk litt turer i begynnelsen, men det er blitt umulig for meg da jeg blir helt knekt av å være oppreist/gå i mer enn 10 min- kvarter av gangen..

Helt siden jeg fant BIM så er det vel ikke en eneste dag som har gått uten at jeg har vært innom her, så jeg er blitt litt avhengig :P

Hvor langt er du på vei?

Skrevet
Jeg er sykmeldt pga bekkenløsning og har vært det siden jeg var i uke 7... Så en kan vel si jeg er litt lei av å gå gravid nå, men heldigvis så er det bare 4 uker igjen til nurket forhåpentligvis er her (termin 5.feb) =) Her har det gått i internett, tv, oppussing (det aller letteste som å male litt eller noe..), flytting (jeg har kommandert rundt :P) og håndarbeid (strikking). Gikk litt turer i begynnelsen, men det er blitt umulig for meg da jeg blir helt knekt av å være oppreist/gå i mer enn 10 min- kvarter av gangen.. Helt siden jeg fant BIM så er det vel ikke en eneste dag som har gått uten at jeg har vært innom her, så jeg er blitt litt avhengig :P Hvor langt er du på vei?

Jeg er bare i uke 18, har ikke tremin før i juni. har vært veeeldig kvalm, og utmattet siden uke 7 ca. også har jeg noe som heter krystallsyken, som gjør meg veldig svimmel. så mine aktiviteter holder seg i sofaen for det meste. men kjenner at det tærer på motivasjonen. også får jeg veldig dårlig samvittighet for å si det fordi vi er jo sååå glade for at vi endelig er blitt gravide:)

Tenker at jeg er typen til å bli avhengig av bim jeg også:) blir jo sååå skravlesjuk av å sitte inne:)

Skrevet
Jeg er bare i uke 18, har ikke tremin før i juni. har vært veeeldig kvalm, og utmattet siden uke 7 ca. også har jeg noe som heter krystallsyken, som gjør meg veldig svimmel. så mine aktiviteter holder seg i sofaen for det meste. men kjenner at det tærer på motivasjonen. også får jeg veldig dårlig samvittighet for å si det fordi vi er jo sååå glade for at vi endelig er blitt gravide:) Tenker at jeg er typen til å bli avhengig av bim jeg også:) blir jo sååå skravlesjuk av å sitte inne:)

Har ikke hørt om krystallsyken, men skjønner jo du blir mer hemmet pga svimmelhet, kvalme og utmattelse da. Huff..

Det vanskeligste med å gå gravid (uansett hvor lykkelig man er når en finner ut om graviditeten), er den veldig lange ventetiden. Spesielt når man ikke er i normalt god fysisk form. En føler seg jo ubrukelig, ikke få lov til å gjøre så mye.. Jeg har Så lyst til å ut og gå laange turer, rydde og vaske hele huset, tilberede sunne middager, ta en skikkelig opprydning i sakene våre.. Men ingenting nytter... Alt gjør vondt, men sånn er det.

Heldigvis kommer det til å være verdt det. Det kommer ut et vidunderlig mirakel til slutt som en har skapt med sin kjære.

Jeg spør og så ser jeg heller om du svarer, men prøvde dere lenge? Har dere hatt en tøff prøveperiode? Er dere forresten samboere eller gift eller..?

Opplevde selv MA, ble helt knust etter det, men heldigvis tok det ikke lange stunden etter før det vokste et nytt mirakel i magen, så gleder meg til ventetiden er over <3

Har du begynt på innkjøp til babyen? Har du vært eller skal du snart på ordinær UL?

=)

Skrevet

Sitter også bare hjemme nå, er i uke 25 + 2 og det blir mye tv og internett, kjenner det er meeeeget kjedlig i lengden. I det siste har det vært umulig å gå ut også, ikke bare pga svimmelhet o.l men pga alle stormene som har vært har vi blitt rådet til å holde oss inne.. Så da sitter jeg her da og lurer også på hvordan man skal få dagene til å gå.....

Skrevet
Jeg er bare i uke 18, har ikke tremin før i juni. har vært veeeldig kvalm, og utmattet siden uke 7 ca. også har jeg noe som heter krystallsyken, som gjør meg veldig svimmel. så mine aktiviteter holder seg i sofaen for det meste. men kjenner at det tærer på motivasjonen. også får jeg veldig dårlig samvittighet for å si det fordi vi er jo sååå glade for at vi endelig er blitt gravide:) Tenker at jeg er typen til å bli avhengig av bim jeg også:) blir jo sååå skravlesjuk av å sitte inne:)
Har ikke hørt om krystallsyken, men skjønner jo du blir mer hemmet pga svimmelhet, kvalme og utmattelse da. Huff.. Det vanskeligste med å gå gravid (uansett hvor lykkelig man er når en finner ut om graviditeten), er den veldig lange ventetiden. Spesielt når man ikke er i normalt god fysisk form. En føler seg jo ubrukelig, ikke få lov til å gjøre så mye.. Jeg har Så lyst til å ut og gå laange turer, rydde og vaske hele huset, tilberede sunne middager, ta en skikkelig opprydning i sakene våre.. Men ingenting nytter... Alt gjør vondt, men sånn er det. Heldigvis kommer det til å være verdt det. Det kommer ut et vidunderlig mirakel til slutt som en har skapt med sin kjære. Jeg spør og så ser jeg heller om du svarer, men prøvde dere lenge? Har dere hatt en tøff prøveperiode? Er dere forresten samboere eller gift eller..? Opplevde selv MA, ble helt knust etter det, men heldigvis tok det ikke lange stunden etter før det vokste et nytt mirakel i magen, så gleder meg til ventetiden er over <3 Har du begynt på innkjøp til babyen? Har du vært eller skal du snart på ordinær UL? =)

Kjenner meg veldig godt igjen i det du sier om å ha lyst til å rydde å vaske og få ting i orden til mini kommer, mne hvis jeg anstrenger meg fysisk så kaster jeg opp, så da blir det å sitte å se på alle de tingene jeg burde ha gjort...

Hva er en MA?

Vi opplevde en SA før det satt. etter å ha prøve i ca 2 år. men det skal taes med i ligningen at jeg hadde gått på p-sprøyte, har hørt at den kan henge i kjempe lenge.

Så vannskelig å si, men det klaffa hvertfall i det vi skulle slutte å prøve en periode fordi vi skal gifte oss også ville vi ikke at det skulle krasje... hehehe... så vi måtte flytte brylluppet for å si det sånn:) så ja vi blir gift til sommeren:)

Hva med deg da? gift/samboer? har du barn fra før?

Vi har ikke begynt å handle noe ennå, men har fått arve litt av både mine og hans søske som har barn, også var det jo greit å ønske seg litt til jul. Skal på UL neste uke. første ordinære. var på UL i uke 8, da var ikke mini stor:) men vi fikk hvertfall se at hjert slo, og det var godt når man går å er redd for å miste igjen. så vi er veldig spente på å se hvordan det står til med det lille nurket inni der:) og kanskje også få se hvilket kjønn det blir.

Har dere villet vite det?

Skrevet
Har ikke hørt om krystallsyken, men skjønner jo du blir mer hemmet pga svimmelhet, kvalme og utmattelse da. Huff.. Det vanskeligste med å gå gravid (uansett hvor lykkelig man er når en finner ut om graviditeten), er den veldig lange ventetiden. Spesielt når man ikke er i normalt god fysisk form. En føler seg jo ubrukelig, ikke få lov til å gjøre så mye.. Jeg har Så lyst til å ut og gå laange turer, rydde og vaske hele huset, tilberede sunne middager, ta en skikkelig opprydning i sakene våre.. Men ingenting nytter... Alt gjør vondt, men sånn er det. Heldigvis kommer det til å være verdt det. Det kommer ut et vidunderlig mirakel til slutt som en har skapt med sin kjære. Jeg spør og så ser jeg heller om du svarer, men prøvde dere lenge? Har dere hatt en tøff prøveperiode? Er dere forresten samboere eller gift eller..? Opplevde selv MA, ble helt knust etter det, men heldigvis tok det ikke lange stunden etter før det vokste et nytt mirakel i magen, så gleder meg til ventetiden er over <3 Har du begynt på innkjøp til babyen? Har du vært eller skal du snart på ordinær UL? =)
Kjenner meg veldig godt igjen i det du sier om å ha lyst til å rydde å vaske og få ting i orden til mini kommer, mne hvis jeg anstrenger meg fysisk så kaster jeg opp, så da blir det å sitte å se på alle de tingene jeg burde ha gjort... Hva er en MA? Vi opplevde en SA før det satt. etter å ha prøve i ca 2 år. men det skal taes med i ligningen at jeg hadde gått på p-sprøyte, har hørt at den kan henge i kjempe lenge. Så vannskelig å si, men det klaffa hvertfall i det vi skulle slutte å prøve en periode fordi vi skal gifte oss også ville vi ikke at det skulle krasje... hehehe... så vi måtte flytte brylluppet for å si det sånn:) så ja vi blir gift til sommeren:) Hva med deg da? gift/samboer? har du barn fra før? Vi har ikke begynt å handle noe ennå, men har fått arve litt av både mine og hans søske som har barn, også var det jo greit å ønske seg litt til jul. Skal på UL neste uke. første ordinære. var på UL i uke 8, da var ikke mini stor:) men vi fikk hvertfall se at hjert slo, og det var godt når man går å er redd for å miste igjen. så vi er veldig spente på å se hvordan det står til med det lille nurket inni der:) og kanskje også få se hvilket kjønn det blir. Har dere villet vite det?

Glemte å si at krystallsyken er når noen små små krystaller løsner i øret og blir liggende å forstyrre flimmerhårene og dermed ødelegger for balansen:)

Skrevet

En MA er på en måte det samme som SA, bare det at kroppen ikke registrerer at fosteret er dødt, og man fortsetter å gå rundt og tror man er gravid. Ved en SA har man som oftest magesmerter og/eller blødning. Mens vi oppdaget MA når vi hadde UL i uke 9, fostersekken var ikke utviklet noe videre enn uke 5.. Vi hadde ikke prøvd så lenge som mange andre(5 mnd), men det var likevel tungt når ikke spiren vår hadde utviklet seg, men sånn er livet. Men ved første forsøk igjen klaffet det. Ble bekreftet på UL i uke 8 her også, og så måtte vi på UL i uke 15 for å bekrefte at det fortsatt gikk bra, og så en ordinær UL i uke 19 og 3 UL utenom dette (vekstestimering og slikt). Så vi har sett den lille noen ganger.

Heldigvis 4 uker igjen, og gleder meg til å hilse på nurket =)

å, så koselig at dere skal gifte dere =D Skjønner dere utsatte det litt da, litt mer festlig å ikke være gravid og ha disse gravidplagene under et bryllup :P

Nei, vi er "bare" samboere foreløpig, men hvem vet hva fremtiden bringer ;) Vi kjøpte vårt første hus sammen nå i sommer, etter vi fant ut at vi ventet en liten en. Vi syns det er greit å hvertfall ha et sikkert tak over hodet som vi ikke kan bli kastet ut av (som man kan ved å bo i leilighet). Ingen av oss har barn fra før av, men jeg er tante til 4 stykker (9,8,3 og 2 år gamle) så jeg syns det var "på tide" selv om jeg er forholdsvis ung :P

Begynte egentlig å handle inn den dagen vi så det lille knøttet på den første UL med bankende hjerte <3 Tenkte det var greit å sette i gang, mye som skulle handles inn og mye som koster litt. Fikk sponset vogn av min mor, men utenom det har vi kjøpt alt selv, og arvet en vugge av min tante =) Tror vi har alt i boks, av det mest nødvendigste, men ønsker en vippestol selvfølelig =)

åh, hvis du skal på ordinær UL neste uke så har du noe å glede deg til <3 Er så herlig å se og få mål, kanskje vite kjønnet. Her VILLE vi vite det, men vi har visst en litt sjenert baby på vei. På 2 UL så ikke noen av legene noe som helst. Eller kanskje en bitteliten indikasjon på at det er jente, men det var så usikkert at det ville de ikke si så høyt for å si det sånn =) Men men, finner jo ut av det fort nok, eneste som er litt kjipt er å kun kjøpe nøytrale klær, og ingenting i rosa eller blått :P hehe

Da er det kanskje ikke rart du blir fort svimmel hvis det går utover balansenervene.. Skjønner den..

Måtte inn til legen i all hast i dag da de plutselig har funnet ut at jeg har lave leververdier og masse annet rart, så hvis jeg blir forverret setter de meg i gang om en uke :S Men tviler på det :P Så "heldig" er jeg nok ikke. Må nok gå og ha bekkenplager og andre graviditetsplager en liten stund til :P

=) håper du har en fin onsdagskveld =)

Skrevet
Sitter også bare hjemme nå, er i uke 25 + 2 og det blir mye tv og internett, kjenner det er meeeeget kjedlig i lengden. I det siste har det vært umulig å gå ut også, ikke bare pga svimmelhet o.l men pga alle stormene som har vært har vi blitt rådet til å holde oss inne.. Så da sitter jeg her da og lurer også på hvordan man skal få dagene til å gå.....

Ja, det er ikke lett når det stormer som verst. Kjedelig å føle seg "låst" inne. Det er jo når en blir hemmet fra å gjøre noe en har virkelig lyst til å gjøre det.

Det verste er jo det at man blir mindre sosial (i det virkelige liv, her på BIM blir en jo så sosial atte) fordi en blir mer stengt inne. Jeg har ikke ork til å besøke en eneste venninne lenger, og ikke har jeg lyst, ei heller ork på besøk. Nei, de får bare vente :P Oppdager jo hvem de virkelig gode venninnene en har da :P

=)

Skrevet

ja det er tv og intrenett det går i. Det er godt å høre at det ikke bare er meg:) var på et lite besøk på jobb i dag og jeg kjenner at jeg virkelig savner det!! jobber i barnehage så det er ikke så lett å jobbe med kvalem og svimmling og nå begynner jeg jo å få mage også, så vi får se. håper uansett at kvalmen gir seg snart:)

Her på sørlandet har det ikke vært sååå mye vind, men har vært noe så det var en dag her jeg ikke turte å slippe ut pus, var redd ho skulle blåse bort:) hhihihi

Skrevet
Ja, det er ikke lett når det stormer som verst. Kjedelig å føle seg "låst" inne. Det er jo når en blir hemmet fra å gjøre noe en har virkelig lyst til å gjøre det. Det verste er jo det at man blir mindre sosial (i det virkelige liv, her på BIM blir en jo så sosial atte) fordi en blir mer stengt inne. Jeg har ikke ork til å besøke en eneste venninne lenger, og ikke har jeg lyst, ei heller ork på besøk. Nei, de får bare vente :P Oppdager jo hvem de virkelig gode venninnene en har da :P =)

Oi, håper det går bra med deg, er vel litt skummelt sånn der, men godt at de får undersøkt det!! masse god bedring!

Så gøu med nytt hus! Vi kjøpte for 2 og et halv år siden så jeg føler endelig at jeg begynner å få ting som jeg vil ha det i huset:) tar liksom litt tid å bo seg inn:) kjøpe litt møbler osv:)

Vi har ikke begynt å kjøpe så mye til mini ennå. kommer nok sikkert til å få litt av mamma og pappa og svigers, men det sitter liksom litt i at vi har mista en gang, så nå etter UL neste uke så blir det vel at jeg ikke klarer å holde meg ennå:)

Har litt familie i sverige så vi lute på å handle vogn og litt sånn der, men viser seg at prisene egentlig er neste det samme som hjemme. hva slags vogn har du kjøpt? er så usikker på hva vi skal velge... så tenker jeg at jeg vil ha en med gode store hjul siden vi har grus vei her så vi kommer oss lett frem. også må den være lett å legge sammen ikke ta så stor plass også må man kunne regulere håndtaket. Hva så du etter når dere kjøpte?

Skrevet
Kjenner jeg ble veldig pratesjuk nå som jeg endelig fant et forum jeg kunne være med i:) hihihih Er jo kanksje ikke så rart når jeg bare sitter her dag ut og dag inn... Jeg er sykemeldt pga kvalme. Og den gjør jo at jeg ikke klarer å gjøre noen ting egentlig... så det blir mye intrnett og tv. Er det andre som er i samme situasjon? Hva gjør dere for å få tia til å gå?

Hei Marit. :)

Her går det i TV, data og strikking.

Jeg er sykemeldt pga blødninger, og har vært det hele svangerskapet. Blør jo mer nå enn hva jeg har gjort de 2 årene vi har prøvd å bli gravide... Akkurat som om kroppen skal ta igjen alt den ikke har blødd... :humre:

Men alt er bra med magetrollet, hun sparker fint og hjertet går som et lokomotiv! :D Eneste fordelen med blødningene er jo at jeg får UL når jeg vil... Så i morgen skal vi på UL nr 10 eller noe sånt, og jeg er bare 15 uker på vei...

Blitt beordret til sofatjeneste av sambo, og får ikke lov til å gjøre noenting. Og det er jaggu ikke enkelt når man i tilegg har en 6åring som krever sitt...

Ang vogn så vil jeg anbefale å bestille fra Tyskland, eller å kjøre ned dit for å handle vogn. Jeg gjorde det når snuppa var 5mnd sist, og sparte masse penger på det. (Lurer på om ikke du var med på den turen, Marit..? )

Jeg regner med at vi enten kjører ned for å kjøpe bilstol og vogn der nede, eller bestiller det over nettet. Sparer MASSE penger på det! :)

Regner med du har skjønt hvem jeg er.. Måtte jo inn her jeg også når du reklamerer så fint. :)

Skrevet
Kjenner jeg ble veldig pratesjuk nå som jeg endelig fant et forum jeg kunne være med i:) hihihih Er jo kanksje ikke så rart når jeg bare sitter her dag ut og dag inn... Jeg er sykemeldt pga kvalme. Og den gjør jo at jeg ikke klarer å gjøre noen ting egentlig... så det blir mye intrnett og tv. Er det andre som er i samme situasjon? Hva gjør dere for å få tia til å gå?
Hei Marit. :) Her går det i TV, data og strikking. Jeg er sykemeldt pga blødninger, og har vært det hele svangerskapet. Blør jo mer nå enn hva jeg har gjort de 2 årene vi har prøvd å bli gravide... Akkurat som om kroppen skal ta igjen alt den ikke har blødd... :humre: Men alt er bra med magetrollet, hun sparker fint og hjertet går som et lokomotiv! :D Eneste fordelen med blødningene er jo at jeg får UL når jeg vil... Så i morgen skal vi på UL nr 10 eller noe sånt, og jeg er bare 15 uker på vei... Blitt beordret til sofatjeneste av sambo, og får ikke lov til å gjøre noenting. Og det er jaggu ikke enkelt når man i tilegg har en 6åring som krever sitt... Ang vogn så vil jeg anbefale å bestille fra Tyskland, eller å kjøre ned dit for å handle vogn. Jeg gjorde det når snuppa var 5mnd sist, og sparte masse penger på det. (Lurer på om ikke du var med på den turen, Marit..? ) Jeg regner med at vi enten kjører ned for å kjøpe bilstol og vogn der nede, eller bestiller det over nettet. Sparer MASSE penger på det! :) Regner med du har skjønt hvem jeg er.. Måtte jo inn her jeg også når du reklamerer så fint. :)

Hei du!

HEheheh skal dere til tyskland denne gangen oxo? kanskje vi kan sende med dere bestillng? ;)

Godt at gubben er hjemme nå da hvertfall!! visste ikke at du har vært så dårlig:( Men så gøy at dere har fått vite kjønn allerede:) en uke til så skal vi på UL. håper ikke mini er sjenert:)

Veldig morro at du har funnet veien inn hit!

Høres ut som det går i de samme aktivitetene alle mann her inne... hva skulle vi gjort uten internett:)

Skrevet
Ja, det er ikke lett når det stormer som verst. Kjedelig å føle seg "låst" inne. Det er jo når en blir hemmet fra å gjøre noe en har virkelig lyst til å gjøre det. Det verste er jo det at man blir mindre sosial (i det virkelige liv, her på BIM blir en jo så sosial atte) fordi en blir mer stengt inne. Jeg har ikke ork til å besøke en eneste venninne lenger, og ikke har jeg lyst, ei heller ork på besøk. Nei, de får bare vente :P Oppdager jo hvem de virkelig gode venninnene en har da :P =)

Oi, håper det går bra med deg, er vel litt skummelt sånn der, men godt at de får undersøkt det!! masse god bedring!

Så gøu med nytt hus! Vi kjøpte for 2 og et halv år siden så jeg føler endelig at jeg begynner å få ting som jeg vil ha det i huset:) tar liksom litt tid å bo seg inn:) kjøpe litt møbler osv:)

Vi har ikke begynt å kjøpe så mye til mini ennå. kommer nok sikkert til å få litt av mamma og pappa og svigers, men det sitter liksom litt i at vi har mista en gang, så nå etter UL neste uke så blir det vel at jeg ikke klarer å holde meg ennå :)

Har litt familie i sverige så vi lute på å handle vogn og litt sånn der, men viser seg at prisene egentlig er neste det samme som hjemme. hva slags vogn har du kjøpt? er så usikker på hva vi skal velge... så tenker jeg at jeg vil ha en med gode store hjul siden vi har grus vei her så vi kommer oss lett frem. også må den være lett å legge sammen ikke ta så stor plass også må man kunne regulere håndtaket. Hva så du etter når dere kjøpte?

Joda, går bra med meg =) Ble litt satt ut etter å få beskjed om at alt "plutselig" ble snudd om og jeg ikke var så frisk og rask i form som jeg trodde. Sånn er det med dårlige leger..:S

Er også fra sørlandet, nå er det jo kommet noe snø her, regner med den dagen/natta ungen kommer at det kommer til å være full snøstorm :P Det er jo bare typisk ;)

De fleste vogner (tror egentlig alle..?) kan regulere håndtakene på =) Vi har kjøpt Simo Kombivogn, 2012 modellen. Den er visst 3 kg lettere enn 2011 modellen som var den vi opprinnelig bestilte. Den har store luftdekk og jeg føler den er behagelig å trille på. Men den er ikke egnet til å dra med seg rundt på kjøpesentre akkurat (om du er en som liker å dra rundt på kjøpesentre =)), men ut i skogen og på asfalt vil jeg tro den er ypperlig (har ikke akkurat vært i bruk enda..)

Ja hus er en ting å sette seg inn i, nå hadde vi en liten opprydning i går og vi kasta 2 søppelsekker med ting og tang..:S Men godt å få litt bedre plass til alle tinga ;)

Fikk plutselig vippestol + bilstol og base til småen av den ene tanta mi herom dagen =) Brukt av hennes barnebarn, men det er greit når ting kan gå litt i arv og vi sparer litt penger ;)

Tinga er det jo bare å få på plass når dere føler for det, vi begynte tidlig rett og slett for å fordele utgiftene. Unge skulle vi ha uansett hvor lang tid det hadde tatt. Og vi har jo plass til tinga nå også, etter opprydninga :P hehe

Nei, her får bilen kostes og så er det å ture an til legen for 4. gang på 1 uke. Legen min begynte å stresse litt når ikke alt var som det skulle likevel :/ Jaja, godt de sjekker opp småtten :P

ha en fin dag =)

Skrevet

Får håpe at allt blir bra!! ikke no morro når korppen ikke fungerer som den skal! Du må ha masse god bedring!!

Vi bestillte vogn i går, fra sverige. fikk vogn og bilstol med base for 5000, så vi er kjempe fornøyde.

Ble en brio Sing 2011.

Den er nok ikke så solid som jeg hadde tenkt meg, men som du nevnte så har vekt mye å si, så for at jeg skal kunne klare å drasse den med meg alene så gikk vi for en lett vogn. dessuten så har vi termin i begynnelsen av juni, så vi slipper den verste snøen og sånn så vi gleder oss til den kommer i slutten av uka, så vi får se hvordan den er her hjemme og ikke bare i butikken og på nett:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...