3 gleder Skrevet 3. januar 2012 #1 Skrevet 3. januar 2012 Jeg klarer IKKE å bestemme meg for hva jeg skal gjøre. Det er så mye annet å tenke på i disse oppussingstider, men når nærmer det seg februar med stormskritt og jeg føler trang til å få ting på plass. Med første og andre var det 3 år i mellom og søskenbrett gikk fint. Han slutta å sove på dagen ved tre årsalder, også. Men denne gangen er mellomsten akkurat fylt to år ved termin. Han skal være hjemme med oss noen dager i uka, i tillegg til at jeg går MASSE med vogn. Vi blir å hente storebror i barnehagen, 20 minutter gåtid, trllturer til butikken osv. Jeg elsker trilleturer. Har fått anbefalt på denne siden tidligere å kjøpe søskenvogn. Har sett på TFK twinner twist duo, må ha en stabil og stødig vogn som får plass til en både vilter og sovende toåring. Noen som har noen argumenter for og i mot? Jeg bestiller vogna evt fra Tyskland og regner med å spare en 4 til 5 tusenlapper på det, men jeg trenger vel litt backup før jeg gjør et slikt innkjøp!
Sørlandsbaby09 Skrevet 3. januar 2012 #2 Skrevet 3. januar 2012 Hei! Vi har kjøpt TFK twinner twisten til minsten kommer. Eldstemann er 2,5. Jeg liker ikke søskenbrett - spesielt ikke på litt lengre turer så derfor falt vi ned på at en søskenvogn var verd investeringen for oss.... Løp og kjøp ;-)
Underveis --> Skrevet 3. januar 2012 #3 Skrevet 3. januar 2012 Jeg skal ikke ha noen ekstra vogn, siden det blir 3 år mellom her, men hadde jeg skulle hatt det, så ville jeg sett nøye på Phil&Ted. Den er ikke så fancy eller robust som TFK'en (som jeg også har som "singelvogn" og elsker), men den har normal bredde og er supersmart når det gjelder plassering av søsken! Hvis du allerede har en vogn som du er fornøyd med, så ville jeg kjøpt en billigere vogn når du skal frakte begge. P&T-vognen er jo mye nettere om man skal ut på tur, så slipper du å dra på en dobbeltvogn når du alikevel mest skal trille bare en.
Mamma'n og englebaby'n Skrevet 3. januar 2012 #4 Skrevet 3. januar 2012 Her blir det 20-21 mnd mellom storesøster og baby, og jeg lurer også fælt. Storesøster har halv plass i bhg, får altså mye tid hjemme og vi må trille henne til og fra bhg. Tenker at behovet avhenger litt av hvor lenge hun fortsetter med dagsoving. Hvilken side bestiller du fra når du bestiller fra Tyskland?
Barbarella og froskebarna Skrevet 3. januar 2012 #5 Skrevet 3. januar 2012 Jeg lurer også fælt på dette. Blir 2 1/2 år mellom, og jeg har ca 30 minutter å gå til barnehagen, så trenger et godt alternativ. Storebror sover fortsatt i barnehagen og trenger vogna si der. Derfor trenger jeg jo egnetlig både søskenvogn og en egen vogn til mini! Har sett på Bugaboo Donkey og den er jo helt perfekt, men svindyr... Har dessverre ikke så mye innspill selv til deg HI, men håper på gode tips fra andre, og si gjerne ifra om hva du gjør selv! :-) Begynner å haste litt her, bare noen uker igjen til termin...
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2012 #6 Skrevet 3. januar 2012 JA, kjøp en søskenvogn, du vil ikke angre!! Har akkurat 2 år mellom mine to, og kunne ikke klart meg uten, siden jeg også går til-fra barnehagen og er endel alene med dem. Alle jeg kjenner som har 2-2,5 års alderforskjell på barna sine, og som IKKE kjøpte søskenvogn før fødselen, gjorde det ganske kjapt etter fødselen for å si det sånn. Man får som regel litt dårlig tid ved avgang barnehagen om morgenen når baby sprutgulper/ bæsjer/ blir sulten rett før avgang og største kanskje er trøtt og trassete, og det er DA du virkelig priser deg lykkelig for å kunne stappe dem begge oppi søskenvogna og dure avgårde i full fart
monabea Skrevet 4. januar 2012 #7 Skrevet 4. januar 2012 Evn kan det være greit å supplere med bæretøy også, fungerer fint både på minsten og 2,5-åringen. Begge deler er kjekt vil jeg tro =).
Minilille Skrevet 4. januar 2012 #8 Skrevet 4. januar 2012 Her blir det uten tvil søskenvogn! Akkurat 2 år i mellom. Jeg kommer til å bruke dobbel vogn fremfor phil&teds, har hørt at den er litt "dum" ettersom den minste blir større (ift plassering av ungene), den eldste har ikke muligheten til å ligge og sove etc. Men vi har ikke prøvd den selv da! Mellom de to eldste mine er det 2,7 år, og jeg tenkte egentlig ikke ha det da.. Helt til jeg skulle til oslo med to unger på slep alene, den ble mye brukt! En litt trassig, sjalu storebror i trafikken er ikke så gøy å dra på uten muligheten til å sette ham i vogna, for både min og hans del. Kjøpte den billig med tanke på feriebruk, men da vi kom hjem ble den også mye brukt. Dersom jeg ville gå en halvtimes tur ble det for langt for ham, og vi brukte den til slike turer sikkert til han var rundt 3år og 4 mnd(han gikk mye, men hadde muligheten til å hvile, og var en unge som sov på dagen til han var 3). Vi har også supplert med bæretøy i tillegg til singelvogn, men det blir litt tungt i lengden for min (og bekkenets) del.
Minilille Skrevet 4. januar 2012 #9 Skrevet 4. januar 2012 Et lite tips til Barbarella: Du kan jo bruke dobbeltvognen til å følge den største i bhg, la den doble stå der til soving og ta den single hjem for å bruke på dagtid med den minste. Og bytte igjen når du leverer.. Så slipper du 3 vogner..Ellers er dobbeltvogna god når man handler, unge på en side og varer på den andre siden:)
3 gleder Skrevet 4. januar 2012 Forfatter #10 Skrevet 4. januar 2012 Okay dere, jeg går for søskenvogna! Du som spurte,- jeg bestiller den fra kiddies24.de. Har ikke personlig erfaring, men har googlet endel og funnet mange diskusjonstråder der folk har god erfaring fra denne nettbutikken. Kan trekke fra 19% tysk moms på den prisen som står oppført på siden. Barnevogn er tollfritt, så ved levering i Norge betaler jeg norsk moms pluss postens fraktomkostninger (som ikke er store greiene) Takk for innspillene!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå