Maskrose Skrevet 3. januar 2012 #1 Skrevet 3. januar 2012 Jeg er alenemor til en gutt på fem år. Han er hos faren sin annenhver helg. I det siste har han (gutten) gått rundt og sunget på sanger med bæsj/tiss-innhold, blant annet Raske Menns "Danglebærsangen". Han sier at han har lært dem av pappa, og det tror jeg nok stemmer, det er akkurat farens humor. Jeg har sagt til sønnen min at han ikke får gå rundt og synge på de sangene, for det høres virkelig stygt ut. Hvis faren synes det er greit, får han synge dem hos faren. Men hvor greit er det egentlig at en far driver og lærer en liten gutt slike sanger? Er jeg bare snerpete når jeg kjenner at jeg ikke synes det er greit? Jeg vet jo at barn lærer seg slike sanger før eller siden, men synes liksom ikke det er foreldrenes oppgave å lære dem det. Til høsten er han skolegutt, og da vil han få tilsnakk dersom han går rundt og synger på slike sanger. Det må jo bli ganske forvirrende når pappa har sagt at det er ok? Synes det er å forvirre gutten angående hva slags oppførsel som er sosialt akseptert. Det må nevnes at faren og jeg har et veldig dårlig forhold, og han nekter å snakke med meg (har prøvd med familievernkontoret). Han kommer til å bli rasende dersom jeg prøver å ta det opp med ham.
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2012 #2 Skrevet 3. januar 2012 Teit gjort av faren, men velg dine kamper med omhu. Siden dere allerede har et dårlig forhold/samarbeid anbefaler jeg å la denne ligge.
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2012 #3 Skrevet 3. januar 2012 Har en datter på 4,5 år jeg, som også kan denne sangen. Hun kan også refrenget på Møkkamann og lignende sanger, toppet seg litt da hun plutselig sang at hun hadde "ølbriller på" Men hun lærer av brødrene sine på 8 og 11 år da, de har jo slike sanger som ringelyd på telefonene sine Jeg velger å ikke lage noe nummer ut av det, jeg kan godt si til henne at det ikke er pent å synge om bæsj og tiss, og hadde snakket til henne om hun plutselig hadde dratt en slik sang på butikken, men ellers lar jeg bare denne fasen gli over av seg selv...
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2012 #4 Skrevet 3. januar 2012 Har blitt veid i alle mine svangerskap jeg. Hva er nytt?
Maskrose Skrevet 3. januar 2012 Forfatter #5 Skrevet 3. januar 2012 Problemet er ikke "fasen", det er det at det er faren hans som lærer ham det. Men ja, det er viktig å velge sine kamper, og jeg kommer ikke til å lage en sak ut av dette. Jeg ville bare høre hva andre tenkte om dette.
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2012 #6 Skrevet 3. januar 2012 Hehe hva er gale med det?Kunne vel ha vært verre? Jenta mi på 4 synger og på den, storebroren og Alle andre kompisene og venninnene til barna mine og, helt vanlig..og kjempe gøy for barna.
Anne-B. Skrevet 3. januar 2012 #7 Skrevet 3. januar 2012 Gutten er neppe særlig sosialt forvirret bare av den grunn. Barn lærer fort hva de kan tillate seg å gjøre hvor. Ser ikke noe galt i at de tøyser med slikt, men du kan sette en grense for deg selv i ditt eget hjem. Du kan uansett ikke forhindre at gutten får tilsnakk på grunn av oppførselen når han begynner på skolen, det er en naturlig og nødvendig del av sosial utvikling og tilpasning.
Serepta Skrevet 3. januar 2012 #8 Skrevet 3. januar 2012 Synes du er litt snerpete. Velg dine kamper med omhu !
It's all about me Skrevet 3. januar 2012 #9 Skrevet 3. januar 2012 Slik plukker de opp over alt, så trenger ikke være pappan som er den store stygge ulven selv om han synes slikt er gøy. Min på 5 synger ikke på den sangen, men vanlige strofer fra han er heller: "Vill du ligge med mej då" (Men høres mest som: Vill du leke med mej då....) "I'm fat, I'm singel, I'm ready to mingel.......ø ø ø ølll-briller..." "Jag kommer, jag kommer, jag kommer". Ja og sikkert noe flere som jeg ikke tenker på nå. Slikt har han plukket opp fra det store stygge monsteret; radioen.
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2012 #10 Skrevet 3. januar 2012 Jeg synes du er snerpete. Det er da ingen krise om faren hans lærer ham slike sanger, han hadde lært dem andre steder uansett. La faren hans og sønnen din more seg sammen med sin bæsje-humor hvis det gjør dem glade.
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2012 #11 Skrevet 3. januar 2012 Her i huset driver også far å lærer 3 åringen slike sanger. Jeg tenker at det neppe er så skadelig, de hygger seg sammen mens de kniser og synger, det er vel viktigere enn hvor oppbyggelig sangene er.
*bolla pinnsvin* Skrevet 3. januar 2012 #12 Skrevet 3. januar 2012 Siden du spør; ja, jeg synes du er snerpete. Dette er da helt uskyldig moro.
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2012 #13 Skrevet 3. januar 2012 Gutten er neppe særlig sosialt forvirret bare av den grunn. Barn lærer fort hva de kan tillate seg å gjøre hvor. Ser ikke noe galt i at de tøyser med slikt, men du kan sette en grense for deg selv i ditt eget hjem. Du kan uansett ikke forhindre at gutten får tilsnakk på grunn av oppførselen når han begynner på skolen, det er en naturlig og nødvendig del av sosial utvikling og tilpasning. Anne B så hyggelig å se deg igjen! Lenge siden jeg har sett deg her inne, trodde nesten du var forsvunnet. Har savnet de gode svarene dine! (beklager at jeg kuppet tråden)
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2012 #14 Skrevet 3. januar 2012 Ja, du er snerpete. Jeg ser ikke problemet, det er da kun uskyldig moro? Han blir nok ingen sort får på skolen fordi han kan en sang om bæsj, han er nok i godt selskap med flere andre.
Gidder ikke! Skrevet 3. januar 2012 #15 Skrevet 3. januar 2012 Tuller du eller? Jeg vil si du er rimelig snerpete. Min 5-åring elsker Jokke og valentinerne osv og tekstene der er ikke akkurat skrevet for barn, men hva skal jeg gjøre; han er blodfan. Ganske morsomt når han står inne på rommet sitt og gauler: "en stakkars faen" Har aldri hatt noe problemer med at han bringer det inn i språket sitt, selv om han synger det. Jeg har forresten gått og sunget danglebær-sangen til min lille bæsjebaby i hele dag, er jeg ikke vulgær?! Hehe.
Gidder ikke! Skrevet 3. januar 2012 #16 Skrevet 3. januar 2012 Tuller du eller? Jeg vil si du er rimelig snerpete. Min 5-åring elsker Jokke og valentinerne osv og tekstene der er ikke akkurat skrevet for barn, men hva skal jeg gjøre; han er blodfan. Ganske morsomt når han står inne på rommet sitt og gauler: "en stakkars faen" Har aldri hatt noe problemer med at han bringer det inn i språket sitt, selv om han synger det. Jeg har forresten gått og sunget danglebær-sangen til min lille bæsjebaby i hele dag, er jeg ikke vulgær?! Hehe.
Gidder ikke! Skrevet 3. januar 2012 #17 Skrevet 3. januar 2012 Sorry, var ikke meningen å poste så mange ganger!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå