Gå til innhold

Permisjon som ender i slutten av mai...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Vår svangerskapspermisjon er over i slutten av mai, men vi får neppe barnehageplass fra 01.juni. Hvordan gjør dere andre det?

Kan jobben nekte meg fri uten lønn frem til august?

Jeg har ingen besteforeldre som kan stille opp og jeg har ikke lyst til å ha en ukjent dagmamma i 2 mnd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Våres lille gutt blir 1 år nå i januar, og her vi bor får vi ikke barnehage plass før til august. Så vi har løst det med at jeg jobber redusert, og pappaen tar ut sin permisjon 2 dager i uka over 6 mnd. Og du har rett på ulønnet permisjon frem til barnet blir 2 år.

(har heller ingen familie her til og hjelpe oss..)

Skrevet

Du har krav på permisjon uten lønn, arbeidsgiver kan ikke nekte deg dette, men søk i god tid så de forhåpentligvis kan fortsette bruke den vikaren de allerede har i stillingen din til over sommeren.

Jeg har barn født i januar, februar og mai, barnehageplass fra aug alle gangene. Jeg har hatt litt ulønnet permisjon, mannen har tatt ut fedrekvoten som tidskonto og vært hjemme 2-3 dager i uken over lenger tid og da har jeg jobbet de dagene han har vært hjemme.

Vi har spart til disse månedene med ulønnet permisjon helt fra testen viste positivt, det blir jo noen måneder med mindre lønn. Husk også at du kan søke kontantstøtte og få det fra måneden etter ungen fyller 1 år til måneden etter de begynner i barnehagen, altså vil du få kontantstøtte for juni, juli og august, penger å ta med seg det også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...