Anonym bruker Skrevet 3. januar 2012 #1 Skrevet 3. januar 2012 http://www.dagbladet.no/2012/01/03/nyheter/folkehelseinstituttet/innenriks/graviditet/19643146/
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2012 #2 Skrevet 3. januar 2012 Ja, nå som det faktisk blir mer allmennkjent at høy vekt hos mor utgjør risiko for barnet, blir det spennende å se hvor lang tid det tar før det blir like stuerent å hetse feite som velger å bli gravide, som røykende gravide. Støtter alle tiltak som kan bidra til bedre helse for mødre og deres ufødte barn.
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2012 #3 Skrevet 3. januar 2012 Ja, godt er det! Alle med risikosvangerskap har krav på ekstra oppfølging fra helsevesenet og alle vet at overvekt er en risiko for både mor og barn under et svangerskap.
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 3. januar 2012 #4 Skrevet 3. januar 2012 Jeg har nå blitt veid i begge mine svangerskap, trodde det var helt vanlig? Jeg er ikke overvektig heller...
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2012 #5 Skrevet 3. januar 2012 Det er vanlig å gjøre det så vidt jeg vet, men man må ikke hvis man ikke vil. Har ei venninne som valgte å ikke veie seg for hun syns det var deprimerende å gå så mye opp i vekt. Hun var ikke overvektig da, så var ingen fare med det Mener det burde være opp til hver enkelt, men er man overvektig fra før eller legger på seg alvorlig mye ila svangerskapet mener jeg man må veie seg enten man vil eller ikke. Det går jo da på barnets helse også.
Mrs. Bouquet Skrevet 3. januar 2012 #6 Skrevet 3. januar 2012 Man trenger da ikke veies for å avdekke om den gravide er overvektig. Det ser man jo. Hva skulle det forresten hjelpe når det gjelder vekta? Men som gravid bør en veies med tanke på rask vektøkning, da det kan være et av symptomene på svangerskapsforgiftning. Så greit å følge med siste halvdel av svangerskapet.
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 3. januar 2012 #7 Skrevet 3. januar 2012 Jeg er ikke overvektig og gikk normalt opp i svangerskapet, men jeg ble veid. Trodde det var vanlig? Det var iallfall helt greit for min del å bli veid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå