Gå til innhold

Nabo og søppel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har felles søppelstativ med utleier (1 for mat, 1 for rest og 2 for papir). Så langt har vi brukt hver vår dunk til papir. Men nå de siste ukene har utleier begynt å fylle opp "vår" dunk med masse papir. Vi samler vårt opp før vi går ned med det så dunken vår var ikke full hele tiden - vi har 3 barn, 2 i bleier (så det blir endel bleiebokser og masse annet papirsøppel).. Er det noen høflig måte å si ifra på? Er jeg helt på bærtur i forhold til å si ifra i det hele tatt? Vi trenger jo plass vi også.. Utleier blir irritert på andre ting vi har spurt om, orker ikke konfrontasjons taktikk tilbake igjen. Tenkte å sende en mail siden vi ikke ser ut til å være hjemme samtidig i det siste, men også fordi de reagerer sånn når vi "maser" om ting. (Ja - vi har lyst til å flytte, men har ikke anledning akkurat nå).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det mulig å ha så mye papir da? Samle opp papiret, og kast det den dagen de tømmer, så kan de fylle opp resten.

Skrevet

Er det en avtale mellom dere at dere skal ha en hver, eller har det bare blitt slik siden det er mest naturlig?

For med mindre det er avtalt og da også helst i leiekontrakten har du ingenting å klage på. Gå heller oftere ut med papirsøppel!

Skrevet

Ordningen med papirdunk ble innført lenge etter at vi flyttet inn. Det ble satt ut dunker til papir, restavfall og mat-kildesortering i juni, før det ble papir/plast hentet i sekker, og vi hadde hver vår søppelkasse for annet søppel. Utleier bestilte nye dunker beregnet på 2 husstander (så teknisk sett en papirdunk per husholdning). Det var også det som ble kommunisert til oss, uten at det ble tatt inn spesifikt i kontrakten...

Skrevet

Jeg ville ærlig talt bare tilpasset meg ved å enten gå med papiret hver dag eller samle opp hele måneden og fylle dunken til randen samme dagen som den har blitt tømt. Så får heller huseier bli irritert når både hans egen og deres dunk er full på slutten av måneden...

Skrevet

Det hadde jeg ikke laget noe styr rundt.

Det er jo rett og slett bare å ta med papirsøppel når dere går ut, slik at dee fyller opp jevnlig dere også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...