Gå til innhold

må le litt av mamma.

Anbefalte innlegg

Skrevet

både mamma og jeg er arbeidsledig. jeg starter i jobb i februar.

jeg har satt opp en lang liste over alt jeg vil gjøre i hus og hage mens jeg har tid før jeg starter i jobb.

foreslo dette for mamma at hun burde få unna en del ting i huset. men nei. hun mente at det kostet henne penger og rydde og vaske i huset.

jeg skal rydde i alle skap og få bort alt som er ubrukelig. og som vi ikke trenger.

jobben må gjøres før eller senere. greit og gjøre det mens barna er i barnehagen.

mamma er faktisk for lat og skyller på alt for at hun ikke vil rydde. vil heller se på tv dagen lang.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff a meg, ja det var en lat mamma. Hun kommer vel til å ende opp på trygd hun da, og bli minstepensjonist. Så du får spare opp, for denne mora di må du nok stikke penger til så lenge hun lever. Det må vi til min manns mamma; hun har stort sett gått og latet seg gjennom livet, og nå svir det deretter på pungen. Aldri råd til noe som helst, og må sponses av sine barn frem til hun dør. Bra at du selv viser en helt annen ånd, slik at du får ressurssterke og aktive barn.

Skrevet

Hmm.. en essensiell forskjell er at du har en jobb å gå til i februar, mens hun er arbeidsledig på ubestemt tid. Arbeidsledighet kan føre til nedstemthet og depresjon.. mener bare å si at det ikke nødvendigvis trenger å være lathet.

Skrevet

Og i din mors alder er det vanskelig å få jobb om hun ikke har en solid utdannelse og/eller mye relevant erfaring for det arbeidet hun ønsker. Men ja, det høres ut som om hun kanskje er i ferd med å bli nedstemt, om hun ikke orker mer enn å sitte i sofaen og se på glamour hele dagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...