Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet.

Når må jeg søke for å få "garantert" fødeplass?

Vil gjerne føde i Tønsberg, siden jeg ikke stoler på sykehuset vi har er i byen.

Familie grunner..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det søker en vel om på første svangerskapskontroll? Du får plass der du får ultralyd.

Skrevet

Fant norn papirer jeg har fått fra jordmor, sto visst der.

Litt sent synes jeg, men men.

Sto at jeg kunne sende papirene i ue 32..

Skrevet

Legen/jordmoren skal spørre deg om ønsket fødesykehus på første svangerskapskontroll. Deretter sendes søknaden inn og som det står over - du får ordinær UL og fødeplass ved samme sykehus.

Skrevet

Merkelig, ikke noe av det ble gjort hos\for meg. Er jo i uke 25 + 1 idag.

Har jo vært på ordinær ultralyd, (det var ikke på sykehus, men hos gyn)

Var hos jordmor i Desember, da fikk jeg sønadspapirer på fødeplass som jeg måtte sende inn selv..

Skrevet

Hvis man vil et spesielt sted er det lurt og søke tidlig, spesielt Riksen og Ullevål må man søke før uke 8-9 for og få garantert plass. Jeg søkte riksen i uke 5 på egenhånd, sendte brev da de har sluttet med Mail påmelding. Vet ikke hvordan det er på andre mindre sykehus, men vil du et spesielt sted så ring føden der og spørr hva du må gjøre for og sikre plass, kanskje de har lister, hadde det på riksen i 2007, skrev meg opp og jeg fikk plassen uten og søke.

Skrevet

Hei:)

jeg søkte også selv da jeg var 5 uker. Jeg skal føde på Riksen og sendte inn en mail til de i august i fjor:) fikk svar etter 2 uker ca:)

Nå er jeg 28 uker...

Veldig rart at dette ikke har blitt gjort for deg syns jeg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...