Gå til innhold

Har barnet ditt et "lett" eller "vanskelig" navn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor gamle var de når de begynte å si sitt eget navn riktig?

Har de brukt kallenavn på seg selv?

Når sluttet de å bruke kallenavnet?

Har ei jente på straks to år som har begynt å si "jeg" i stedet for navnet sitt (kallenavnet) de siste dagene. I dag sa hun sitt eget navn helt riktig for første gang, men har brukt kallenavnet siden hun var 18 mnd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mads Erik ( max erik)

Malin Alexandra ( Manin)

Eirin Madelen ( Iriiiiiin)

Skrevet

Han har et navn som egentlig er lett å si, men han sier ikke navnet, eller kallenavn, han sier "Jeg".. Han er 20mnd.

Skrevet

Hun bruker "navnet" sitt hele tiden. Det vil si, hun klarer ikke helt å si det. Hun heter Sofie og sier Sie. Det har hun gjort en mnd tid, hun er nå 22 mnd. Hun sier også jeg og meg, det har hun gjort i noen mnd.

Skrevet

Karina kalte seg selv "atina" til hun var nesten 2 år, etter det har hun brukt riktig navn på seg selv.

Skrevet

Hun sier ikke navnet sitt, men kan si om en ting at den er "Inès sin"

Hun er en tospråklig lita jente på 21 mnd

Skrevet

Eldste begynte å si navnet sitt da hun var to og et halvt, lillebroren begynte å si navnet hennes, men ikke halt riktig, da han var halvannet. Han er ikke i nærheten av å si sitt eget navn, som er noe vanskeligere å si, han blir to år denne måneden.

Skrevet

Jeg tror jenta mi begynte å si navnet sitt selv når hun var omtrent 18-20mnd gammel.

Hun har et enkelt navn og hun har aldri brukt "kallenavn" på seg selv (som jeg har fått med meg hvertfall)

Skrevet

Min datter er to år, heter Aina Aurora, men hun sier Aina Auora.

Skrevet

han har prøvd å si sitt nav ett par ganger, wiam sier han men heter william. ellers sier han noen ganger navnet på storebror, chris men det blir tiss. storesøster har alt for vanskelig navn så det har han ikke prøvd på ennå.

Skrevet

Snuppa her heter Erle. Vi bor på østlandet, så r'en forsvinner gjerne. Når hun ser bilder av seg selv eller sitt eget speilbilde, sier hun "ÆÆÆÆle" og smiler stort. Høres faktisk riktig ut. Det har hun gjort et par måneder nå. Hun er 15 måneder.

Skrevet

Hun eldste var vel rundt 3år når hun begynte å si navnet sitt, men hun pratet ikke noe serlig før hun var 3,5år heller. Hun var veldig sent ute. Pus var vel nesten det eneste hun sa de to første årene, så ikke så vanskelig å skjønne hvem som var mest stas i huset. Men hun har lett navn.

Nr 2 sa navnet sitt før hun var året. Også lett navn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...