Anonym bruker Skrevet 2. januar 2012 #1 Skrevet 2. januar 2012 Hver gang jeg har besøk av min søster og skal legge jenta på halvannet så prøver vi å være litt stille fram til hun har sovnet. Hun har rom en halv meter fra stua. Vi har alltid prøvd å "bråke" og ikke vært særlig stille når hun skal sove, men det har ikke hjulpet. Hun sover lett og våkner fort. Derfor vil vi at hun skal sovne inn før vi f.eks. setter på surround til tv eller snakker høyt (vi visker ikke når hun skal sove altså). Men hver ENESTE gang så kommenterer min søster det. Hun snakker til og med om det til andre, at vi ikke venner henne til lyder og det er det dummeste vi gjør. Og jeg blir nesten litt lei meg. Kan ALLE barn vennes til lyder eller er det forskjellig fra barn til barn? Og hadde dere sagt noe?
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2012 #4 Skrevet 2. januar 2012 Jeg hadde sagt noe til henne. Er jo ikke noe gøy når hun går rundt å snakket dritt om dere til andre. Alle barn er forskjellige, noen er sensitive for lyder, mens andre tåler det meste. Jeg ville nok vendt henne til normale lyder.. Dere skal jo ikke behøve å hviske, eller snakke lavt, men ikke skrike heller. Hva med å gi henne et rom som er lengre unna?
Mikkemafian Skrevet 2. januar 2012 #5 Skrevet 2. januar 2012 Jeg har alltid vært bevisst på at vi ikke skal være stille når ungene skal sove fordi vi ikke vil ha vare unger, men vår første var ikke så enkel. Hun sov nesten aldri, og jeg skal love deg at vi listet oss rundt når hun først hadde sovnet!! Da skulle hun i hvert fall ikke våkne av at vi smalt med dørene!!
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2012 #6 Skrevet 2. januar 2012 Og hvilken erfaring har din søster med det selv da? De aller fleste barn på 1+ trenger litt ro for å sovne, det er helt normalt. Det er ikke noe man kan "venne de til" eller ikke. Jeg har flere barn og selv om jeg har gjort alt likt med dem så sover de forskjellig. Noen sover lett og andre sover tungt, sånn er det jo med oss voksne også. Jeg synes din søster høres lite hensynsfull ut. Hadde min søster hatt en så overlegen tone overfor meg hadde jeg blitt irritert.
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2012 #7 Skrevet 2. januar 2012 Vi snakker normalt i stua når hun legger seg og setter ikke ned lyden på tv eller skrur av musikk, vi bare lar vær å snakke veldig høyt. Kan dessverre ikke bytte rom, begge rommene er rett ved siden av stuen. HI
Gjest irismor Skrevet 2. januar 2012 #8 Skrevet 2. januar 2012 Min søster hadde fått klar beskjed. Enten så aksepterer du hvordan vi gjør det eller så får du komme på besøk utenom leggetid hvus du har et problem med hvordan vi gjør det. Søta her sover like godt om det er stille eller full fres i stua. Men alle barn er ikke like. Har en venninne som må gå på tå hev til poden har sovnet, etter det så kan det godt være full fres i stua.
Gjest mphs Skrevet 2. januar 2012 #9 Skrevet 2. januar 2012 Ingen barn HI Ikke alle unger som blir vant til å sove i "bråk" uansett hva man gjør. Du får skrive dette bak øre frem til hun selv får barn.
Gjest Heartbroken Skrevet 2. januar 2012 #10 Skrevet 2. januar 2012 Jeg hadde sagt noe til henne. Er jo ikke noe gøy når hun går rundt å snakket dritt om dere til andre. Alle barn er forskjellige, noen er sensitive for lyder, mens andre tåler det meste. Jeg ville nok vendt henne til normale lyder.. Dere skal jo ikke behøve å hviske, eller snakke lavt, men ikke skrike heller. Hva med å gi henne et rom som er lengre unna? Unnskyld meg, men det var vel ikke akkurat et konstruktivt råd;) det er ikke alle som har et hav av rom å velge mellom. Og HI sier jo at de har prøvd å venne henne til normale lyder, men hun er fremdeles vàr akkurat idet hun skal sovne inn, Vi hadde store planer om at minsten her i huset skulle vennes til å sove til tross for at brødrene sprang og lagde lyd - men jammen ble det ikke sånn at minsten våkna bare vi gikk i trappa (vi har rom i 2 etg). Så jeg tror at noen er mer vare for lyd enn andre, selv om man til en viss grad kan venne de til smålyder. Det er alltid gøy med råd fra barnløse - da godter man seg litt når de sitter der og gulper kameler med sin førstefødte:)
Nikamo Skrevet 2. januar 2012 #11 Skrevet 2. januar 2012 Må jo le litt når jeg ser at hun ikke har barn selv; det er så enkelt å drive barneoppdragelse når man ikke har barn Alle barn er forskejllige; de to eldste her har tålt lyder bestandig, og jeg skulle såklart venne minsten til det samme. Men hun er mye mer vár på lyd - spesielt i innsovningsfasen. Så vi også prøver å være litt stille til hun har sovnet skikkelig. Dette kan forandre seg også da, kanskje tåler hun mer lyd når hun blir litt eldre... Men søsteren din får bare rulle inn altså! Be henne slutte å kommentere (både til dere og andre) hvordan dere velger å gjøre det med deres barn.
det er berre mordi Skrevet 2. januar 2012 #12 Skrevet 2. januar 2012 Jenta mi var likedan. En liten radio på rommet hennes ble redningen. Da sovnet hun til litt lyd og våknet ikke like lett:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå