Anonym bruker Skrevet 2. januar 2012 #1 Skrevet 2. januar 2012 Da vår eldste var helt liten var hun veldig glad i frukt. Hun gikk i en liten barnehage på en avdeling med bare små barn. Da hun hadde toårsdag laget vi derfor fruktpinnsvin og sendte med i barnehagen i stedenfor kake. Det ble godt tatt imot. Problemet er at dette har nå blitt et krav fra begge barna. Nå er eldste 6 og går på en avdeling med 30 barn og vanligvis 6 voksne på jobb. Fruktpinnsvin (med jordbær, blåbær mm) til så mange barn koster jo en halv formue. I dag handlet jeg for over 600,- bare i frukt til barnehagebursdagen! Det tar tid å lage også. I morgen må jeg opp før 6 for å rekke det før avgang il barnehagen. Blæh! Til alle mødre med små barn. Ikke fall for fristelsen til å finne på noe "bedre" enn sjokoladekake i langpanne. Det er billig, raskt og de fleste unger synes det smaker OK.
Gjest Edemuli Skrevet 2. januar 2012 #2 Skrevet 2. januar 2012 Det pinnsvinet hørtes mye bedre ut enn kake, lykke til. Blir nok mange glade barn.
Mikkemafian Skrevet 2. januar 2012 #4 Skrevet 2. januar 2012 Bedre med ris til egen bak enn sjokoladekake på 30 bursdager;)
Gjest irismor Skrevet 2. januar 2012 #5 Skrevet 2. januar 2012 Da bruker du annen frukt, røde druer, grønne druer, oppkuttet kiwi og annet som ikke koster skjorta.
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2012 #6 Skrevet 2. januar 2012 Eller forteller til ungene at nå som de går på så store avdelinger får de få med noe annet i bhg og få frukten hjemme. Trodde ikke slike store bhg hadde slik bursdagsfeiring der man tar med noe hjemmefra lengre. Har heldigvis ikke vår.
Nikamo Skrevet 2. januar 2012 #7 Skrevet 2. januar 2012 Bortsett fra at det er dyrt da, så høres det herlig ut med noe annet enn sjokoladekake! Flink du
Gjest tilda med to små <3 Skrevet 2. januar 2012 #8 Skrevet 2. januar 2012 Det som virkelig slår meg som ris til egen bak er jo at ungene ikke lærer å ta nei for et nei. Det er da bare å fortelle dem at det tar alt for lang tid og blir alt for dyrt når de er så mange i barnehagen, og at dere sammen må finne på noe som er lettere å ta med ;-)
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2012 #9 Skrevet 2. januar 2012 Det som virkelig slår meg som ris til egen bak er jo at ungene ikke lærer å ta nei for et nei. Det er da bare å fortelle dem at det tar alt for lang tid og blir alt for dyrt når de er så mange i barnehagen, og at dere sammen må finne på noe som er lettere å ta med ;-) Selvfølgelig kunne jeg si nei, men det føles litt feil når jeg nå har gjort det slik hvert år. Ungene ser det som en tradisjon. Snart begynner de på skoln. Da er det slutt på å ta med mat på bursdagene. Jeg klager litt, men synes jo det er litt hyggelig også ;-) HI
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2012 #10 Skrevet 2. januar 2012 Da ville jeg ihvertfall ha forklart at frukt og bær er sesongvare, så jordbær og blåbær kan man bruke om sommeren. Nå på vinteren så må man bruke frukter som druer, appelsiner, ananas, mango, epler og pærer, og at de kanskje egner seg bedre i en fruktsalat enn på spyd. For å gjøre det litt spennende allikevel, så ville jeg ha laget fruktsalat i litt fine plastikkglass og dekket dem med gele ( men da må du droppe frisk ananas og kiwi).
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2012 #11 Skrevet 2. januar 2012 Eller, så kan man lære barna sine at de ikke kan kreve noe som helst. Du gir mer ris til din egen bak ved å ikke lære dem det. Lykke til med pinnsvinet;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå