Brillefint - Jadda! Skrevet 2. januar 2012 #1 Skrevet 2. januar 2012 Har jo litt lyst til å prøve smokk på denne snuppa - om hun vil ha den da. Men om nattesøvn ikke blir noe bedre uansett... Hva er deres erfaring? Smokk - Yej or Nej?
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2012 #3 Skrevet 2. januar 2012 Smokk er yej. Veldig greit å få ned sugebehovet med smokk, babyen roer seg veldig med engang, og det forebygger krybbedød. Er nej om ungen er 4+ da..
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2012 #4 Skrevet 2. januar 2012 Er sjeleglad for at mine barn har tatt smokk. Våkner om natt gjør unger uansett. Men smokken er fint middel for å få dem til å sovne igjen på en enkel måte. Hvis de ikke tar smokk har du på en måte bare pupp eller byssing hvis ungen ikke roer seg. Takk og lov for smokk!
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2012 #5 Skrevet 2. januar 2012 Smokk har hos oss vært yej :-) Skal innrømme at vi har laget noen restriksjoner rundt det da men....og det var litt pes før babyen kunne ta smokken i munnen selv. Men våken er de vel uansett, så det har vært ok for oss. Her tok det 4 mnd før ungen ville ta smokken i det hele tatt. Her brukes smokk kun om nettene og ved dupper. Får ikke lov å gå rundt og smokke på dagtid. Nå som vi venter nr 2 skal jeg dytte smokken inn i munnen på sykehuset. Det våget jeg ikke forrige gang pga jordmødrene.... Smokk er YEJ!!!!
Brillefint - Jadda! Skrevet 2. januar 2012 Forfatter #6 Skrevet 2. januar 2012 Takk for svar. Gode argumenter FOR i allefall.
mily80 Skrevet 2. januar 2012 #7 Skrevet 2. januar 2012 Datteren min vil ikke ha smokken, i starten. Nå er smokken en venn hun leker med på gulvet! De to elste hadde smokk i sengen og sluttet veldig brått. Han elste utviklet et elendig språk, noe ppt skylder på smokken. Språket ble ikke bedre å etter 4 år oppdaget de at tungen var delvis lam. å da fant ut at dette var ikke oppdaget pga smoken. Men jeg gir hun lile smokk om hun ønsker, hun er ikke avhengig å det er greit å ha en jente som ikke våkner pga hun mistet smokken sin.
mily80 Skrevet 2. januar 2012 #8 Skrevet 2. januar 2012 å da fant ut at dette var ikke oppdaget pga smoken å de fant ut at dette ikke var oppdaget pga smokken.
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2012 #9 Skrevet 2. januar 2012 neitakk, aldri smokk her,og jeg har ikke hatt noen problemer med oen av de pga de ikke har hatt smokk....så her har ingen hatt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå