Anonym bruker Skrevet 2. januar 2012 #1 Skrevet 2. januar 2012 I så fall, kan du berolige meg og i at det ikke var noe å grue seg til? skal ha det i morgen tidlig, kl 07.45... jeg har fått sobril av legen min, og hadde tenkt å ta 2 ca 06.45, og mulig en til ca 07.30 om jeg trenger det..... uff, fy somm jeg gruer meg, er blitt litt neseforkjøla også, selvfølgelig, jeg som aldri er det......
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2012 #2 Skrevet 2. januar 2012 Jeg har. Jeg anbefaler deg å ta bedøvelse, da er det ikke så ubehagelig, men da må du ha noen med deg.
* 5 om dagen * Skrevet 2. januar 2012 #3 Skrevet 2. januar 2012 er det veldig ubehagelig?? kan jeg få panikk tror du? mannen min skal være med?
* 5 om dagen * Skrevet 2. januar 2012 #4 Skrevet 2. januar 2012 hadde tenkt å være anonym men glemte det...pytt pytt, det er meg som er Hi.
1881 Skrevet 2. januar 2012 #5 Skrevet 2. januar 2012 Går så bra, har gjort dette 3 ganger, verste er når slangen skal over refleksen der man brekker seg, så er det verste etter min mening over. Pust dypt med nesen og prøv og slapp av, se ikke på slangen og pust når legen sier du skal svelge. Det er over på kort tid. Lykke til!
* 5 om dagen * Skrevet 2. januar 2012 #6 Skrevet 2. januar 2012 ja,tenkte det, er redd jeg skal få panikk siden jeg ikke kan puste med munnen,og jeg er ganske så lettspyss som jeg kaller det....men jeg skal prøve å huske å puste,og tenke at det er over på noen minutter......
pip pip Skrevet 2. januar 2012 #7 Skrevet 2. januar 2012 jeg husker jeg gledet meg til min gastroskopiundersøkelse. Jeg tok medisinkse fag akkurat da og syntes det var utrolig spennende å se på tvskjermen hvordan alt så ut innvendig. Husker legene og sykepleierne var veldig hyggelige. Bare si ifra hvis du er nervøs og redd. De vil gi deg råd og berolige deg:) Lykke til Dette klarer du
* 5 om dagen * Skrevet 2. januar 2012 #8 Skrevet 2. januar 2012 hehe, vi er forskjellige ja, tror ikke jeg kommer til å se på den skjermen... og nervøs ja, har allerede tatt beroligende,så jeg får sove i natt, og planen i morgen tidlig er klar... så glad jeg skal være i morra etter 08 eller noe...
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2012 #9 Skrevet 5. januar 2012 Huff, jeg skal til pers i morgen. Hvordan gikk det med deg *5 om dagen*? Og dere andre, hadde dere bedøvelse? Jeg har gjort dette en gang før, da uten bedøvelsen (og beroligende). Jeg brakk meg konstant de 5 min det sto på, og slet med å finne pusten en 2-3 ganger. Denne gangen skal undersøkelsen vare i 15-30 min! Så om bare det å svelge greia hadde vært det værste så hade det jo vært en drøm...
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2012 #10 Skrevet 5. januar 2012 Jeg tok gastroskopi når jeg var 12 så det er noen år siden nå, men jeg fikk iallefall beroligende iv på sykehuset, så måtte jeg svelge noe som gjorde at det ikke skummet i magen (vet ikke hva det var) og til sist fikk jeg noe som jeg skulle svelge som bedøvde i svelget. Jeg har vært med noen i ettertid å de fikk også denne bedøvelsen som man skulle svelge uten å spørre om det. Det gikk veldig greit og var fort gjort. Det er som de over her sier ubehagelig når de går forbi svelget og det gjør at man brekker seg, men etter de hadde gått forbi der brakk jeg meg egentlig veldig lite.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå