Anonym bruker Skrevet 2. januar 2012 #1 Skrevet 2. januar 2012 Har en 2,5 åring som alltid at vært glad i mat. Har smakt på alt vi har servert og stort sett likt det. Nå er det et fryktelig leven ved middagsbordet med spisenekt og raseriutbrudd. Jeg skjønner lite. Storebror lagde aldri tull ved bordet og har spist alt han ble servert, så dette er nytt for meg. Ikke har han hørt "liker ikke" her hjemme heller, for hele familien spiser alt. Dette har pågått i et par mnd nå, og det går på trivselen løs her. Jeg tåler litt jamring og gråting, men pappan blir helt rasende. Storebror holder seg for ørene og klager på hodepine og lillesøster kommer vel til å lære seg unoter av dette. Det eneste han vil ja er skive med prim. Siste dagene harjeg tatt han på fanget i et rolig øyeblikk og fått i han middag. (gjerne rester fra dagen før), og da har jeg matet han. Dette for å unngå en sur og sulten gutt ved bordet som ikke får i seg noe ting. Da kan han spise det han vil uten mas. Kan jo ikke fortsette slik? I tillegg har han begynt å våkne på natten og er tørst. Har jo sovet hele natta bestandig, så et vel unødvendig å begynne med nattevåk nå?? Hjelp!!
Pengetreet Skrevet 2. januar 2012 #2 Skrevet 2. januar 2012 Det er nok bare en fase han må gjennom, men noen barn er ikke spesielt glad i middagsmat. Hva med å la han få slippe å spise hvis han ikke vil ha, men uten å tilby noe annet. Jeg ville nok latt han sitte ved bordet til vi andre var ferdig. Dersom han ikke har spist noe når dere andre er ferdig så rydder du bare bort maten. Jeg vill nok ventet en til to timer før han ble tilbudt mat på nytt. Det er ikke farlig for barn å være sultne en liten stund. At han våkner og er tørst om natta tyder jo på at han drikker for lite i løpet av dagen. Jeg har den samme utfordringen med datteren min. Hun glemmer å drikke rett og slett og må minnes på det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå