Gå til innhold

Er barna deres mye syke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor gamle er de og hvor ofte er de syke?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg jobber som lærer, 8 åringen går på en annen skole, 4 åringen går i en bhg og 1 åringen i en annen. Så ja, vi er mye syke. Satser på at det stagnerer når minste er rundt 4 år. Vi smitter hverandre med forskjellige ting hele tiden. Mannen går hjemme, men er like ofte syk han også.

Den som har vært mest syk var 4 åringen. Han startet ved ca 7 mndr med et feberanfall, og var sjelden frisk før vi fjernet mandlene ved 2 års alderen. På slutten var han frisk 3 dager på 6 uker. Da hadde han feber, hoste og nesa rant. Etter vi fjernet mandlene har han kun hatt ting som går. Og det er mye som går.

1 åringen har hatt 3 ørebetennelser (henvist for å vurdere dren) vært forkjølet, hatt omgangssyke, vannkopper og kun feber. Og dette bare siden august.

Så det blir en del sykdom. Hun på 8 år er nesten ikke syk lengre. Hatt vannkopper og en streprokokkinfeksjon nå i høst, men da er det lenge siden sist gang.

Skrevet

Nei, de er veldig sjeldent syke egentlig.

Eldstemann på 9 år er den som er oftest syk egentlig siste to årene, og sist han var så syk at han måtte være hjemme var i februar-mars i fjor. Han har også hatt noen runder i høsten som var med hodepine, men vi fant til slutt ut at det var pga jernmangel.

De andre barna er 7 år, 4,5 år og 2 år og 4 mnd. Alle var syk sist romjul, og siden det har ingen av dem vært syk før vesla på 2 år fik et virus noen dager før jul. Angivelig skulle det gi hoste, høy feber og oppkast i minst en uke. Hun var syk i ca 5-6 timer. De er selvsagt litt snørrete og hoster litt innimellom slik som andre barn, men alle ungene virker egentlig ganske robuste. Innbiller meg også at det hjelper litt på at vi ikke er helt "hysterisk" når det gjelder renslighet ol, de får møte mye basselusker, og blir vel immune mot dem også ;) Men mest er vi nok bare veldig heldige.

Skrevet

De tre yngste har hatt småbarnsatsm, så i vinterhalvåret har de vert mye syke.

Nå har gutten min på snart 6 år og datteren min på 3 år vokst det av seg. Merker at nå som vi har hatt en mild høst/vinter, at de har vertfris kere enn "normalt".

De har hatt/har vannkopper nå da. Ellers smitter ungene hverandre endel nå i vinterhalvåret. Føler det er noe som går hele tiden. I sommerhalvåret er det som regel friske.

Skrevet

Barna mine er nesten 9år, 3år og 1år.

Eldste er nesten aldri syk:) De yngste er ofte syke.. 3åringen går i barnehage, og 1åringen skal starte i bhg neste uke.

1åringen sliter mye med UVI, og blir ganske redusert når hun har det. I tillegg er de mye plaget med luftveiene, mye hoste.

Siden august har vi hatt nyrebekkenbetennelse, 3 UVI, barnesykdom, 2 runder med streptokokker, 3 runder med omgangssyke + noen forkjølelser..

Syns det er mye! Så er veldig spent på hvordan det blir når minste starter i bhg. Er utrolig glad for at jeg har vært hjemmeværende i høst ihvertfall!

Skrevet

Ja, det vil jeg si. Har to gutter på snart 2 og snart 4. de har mange sykdomsperioder. minste har vi vært jevnlig til lege med, med mistanke om astma, men har kommet frem til at det ikke er det, men at han sliter med hyppige infeksjoner. fordi han skulle vært plaget med hoste når han er frisk. Alle påpeker det hos oss. de er fryktelig mye syk og tar til seg alt som går og resten ;p Håper det bedrer seg med tiden. Ikke moro når de er så mye syke.Minste på snart 2 har ikke begynt i barnehage enda, og det gruer jeg meg faktisk til.

Skrevet

Jeg har en femåring og en syvåring. Det siste året har de hatt 3 sykedager totalt. Det er jo ikke mye.

Skrevet

Jeg har en som snart blir to og ei på tre, og de har vel hatt sin dose begge to. Minsten hadde veldig mye i løpet av sitt første år. Snuppa har hatt litt av det som går, men det har ikke vært mer enn andre har. Men, i slutten av november ble hun dårlig, og hadde kun fire dager i barnehagen i løpet av fem uker. Hun hadde feber nesten konstant, hostet mye, et par omgangsyker osv. Hun hadde nok rett og slett flere virus etter hverandre. Minsten hadde også en del dager med feber og annet i denne perioden. Jeg begynte selv før dette, og er fortsatt ikke frisk. Så nå krysser jeg alt jeg har for at dette året skal bli bedre.

Skrevet

Jeg har 2 små på 3 og 5år.

De har egentlig aldri vært særlig syke, utenom at eldste var hadde kyssesyken i fjor.

Ingen av de har vært syke på ca 1år da..og da mener jeg skikkelig syke, hatt litt halsvondt,ørevondt etc.

Skrevet

Vi har vært mye småsyke, ungene har begynt med forkjølelse. Klaget på kvalme og slike ting, men det er ikek så ofte det har brutt ut i full blomst. Men vi ahr hatt mulighet til å ha ungene hjemme når de har følt seg skikkelig pjuskete så kan hende vi har fått avverget det meste.

6åringen har hatt mye feber i år. Plutselig har den vært skyhøy, hun har vi måtte hente noen ganger på skolen. Slik var hun første året i barnehgen også, så jeg er ikke overrasket over at hun er slik første året på skolen også.

Skrevet

Nei, overraskende lite.

Har fire barn på 2, 4, 7, og 10 år og alle er veldig friske. I 2010 hadde vi to dager hjemme med sykt barn og det er ikke mye med tanke på at loven gir oss rett på 30 dager ;)

Det kan selvfølgelig bli mer når det plutselig dukker opp vannkopper eller en runde med omgangssyke, men det er sjelden egentlig, dette året som gikk har det bare vært litt snufsing og småforkjølelser, ikke nok til å være hjemme fra skole/barnehage.

Skrevet

Nei, heldigvis så viser det seg at dem er ganske robuste:) i hele fjor hadde jeg 5 dager med syke barn hjemme fra jobb. Mannen hadde ett par han også. Eldste er 8 og yngste er 4,5. Er de syke, så er det feber og forkjøla det går i.

Minstefrøkna fikk omgangssyken 4 dager før julaften, da så jeg mørkt på jula for vår del. Men hun smittet kun faren, og han ble frisk til lille julaften:))) jeg og eldste klarte å holde oss friske:)).

Skrevet

Nei, jeg har pleid å ha 0 til 2 sykt barn-dager i året, mannen ca. det samme. Men vi har bare ett barn da, hun er 5 år nå.

Skrevet

Nei, jeg syns de er veldig sjelden syke. Men det har likevel blitt noen sykedager. Jeg er mer syk enn det de er dessverre. Har vel vært hjemme seks dager det siste halvåret med meg selv.

Gjest Morn du
Skrevet

Jentene mine er 8 og 10. De hadde omgangssyke i 2010, da var de hjemme ca 3 dager hver.

Ellers har de hatt vannkopper, eldste hadde lungebetennelse 2 ganger på kort tid, yngste hadde kikhoste da hun gikk i barnehagen. Men de siste årene har de holdt seg ganske friske :)

Skrevet

Gutta her er 4 og 7 og går på skole og bhg, jeg jobber i en annen bhg enn jr... (nå er jeg hjemme med mini) Men på ett bhg/skole år er vi syke , dvs hjemme pga sykdom kanskje en gang hver... I fjor var jeg hjemme to ganger siden jeg var ny i den bhg og det gikk omgangssjuka i over 4 mnd i strekk der..

Ungene var hjemme en og to ganger, og det var nesten unormalt mye t il å være vår fam.

Blir vel mer når mini skal i bhg om ett år også.... Da skal han i en annen bhg enn både jeg og jr er i =)

Gubben er nesten aldri syk =)

Skrevet

Nei, våre to har faktisk aldri vært syke. De er 10 mnd og 3 år. De har vært litt snørrete av og til, men de har aldri hatt så mye som en forkjølelse og eldstemann har aldri hatt en eneste sykedag fra barneparken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...