Anonym bruker Skrevet 2. januar 2012 #1 Skrevet 2. januar 2012 Har hørt naboens barn på 3-4 år om natta noen ganger nå, h*n vræler skikkelig og jeg syns det er så fælt... Kan ligge kjempelenge slik, og det høres ut som de ikke tar barnet opp men bare ignorerer det. Barnet er jo helt hysterisk og jeg ville syns at å trøste ville være mer naturlig enn å ignorere det. Barnet blir jo ikke roligere av å bli ignorert, , bare utrygg? Hva syns dere? Jeg kjenner dem ikke, men de har flere barn også som må våkne når dette skjer. Jeg hører det tross alt gjennom lukkede vinduer i huset mitt som ikke er nærmeste nabo... Må innrømme at jeg blir bekymret. Overreagerer jeg?
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2012 #2 Skrevet 2. januar 2012 Min datter har nattskrekk og kan vrææææle på natta. Jeg trøster, men det er ikke så mye jeg får gjort ettersom hun skriker i søvne.
litekreativtbrukernavn Skrevet 2. januar 2012 #3 Skrevet 2. januar 2012 Lillebror hadde mareritt, eller nattskrekk som noen kaller det, ifra han var 3-6år ca. Ofte våken på natten, dvs åpne øyne men fikk ikke med seg hva som skjedde -bare hylte og var redd selv om pappa bar rundt på han... Så det kan være en forklaring utover f.eks barnemisshandling og neglekt. Men om du er engstelig så kan du jo, neste gang du ser naboen, spørre om det går bra... "det høres ut som om dere har det tøft om nettene...?!" i en imøtekommende, hyggelig tone. Da kan det jo hende at du får en fornuftig forklaring?!
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2012 #4 Skrevet 2. januar 2012 Lillebror hadde mareritt, eller nattskrekk som noen kaller det, ifra han var 3-6år ca. Ofte våken på natten, dvs åpne øyne men fikk ikke med seg hva som skjedde -bare hylte og var redd selv om pappa bar rundt på han... Så det kan være en forklaring utover f.eks barnemisshandling og neglekt. Men om du er engstelig så kan du jo, neste gang du ser naboen, spørre om det går bra... "det høres ut som om dere har det tøft om nettene...?!" i en imøtekommende, hyggelig tone. Da kan det jo hende at du får en fornuftig forklaring?! Vil det ikke være litt frekt av meg å spørre om det da? Føler at det blir litt sånn klaging over bråk om natta. Jeg mener det jo ikke sånn, men er redd for å si noe om det og bli misforstått...
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2012 #5 Skrevet 2. januar 2012 Datteren til venninnen min skriker så mye om natten helt utrøstelig og høyt hun vugger henne og trøsten og masserer pga voksesmerter i bena. de har vært hos legen men er ingen ting og gjøre med det. så kan jo være det. du hører jo skrikene men ikke hva de voksene sier igjennom veggen. men er kjempe fint du reagerer for er så mange som ikke vil blande seg så er det misshandling. så er jo fint om du bryr det, enten kan du snakke med dem om det og forklare at du ikke mener og klage men er bare bekymra. samtidig om de misshandler så vil de jo også dekke over dette med en anne forklaring, kan man ikke ringe politiet og forklare så kanskje de kan ta seg en tur, så finner de ut av det. har de ikke noe og skjule får de ingen problemer av det. og du kan være anonym. da har du hvertfall gjort noe.
Fjelljenten Skrevet 2. januar 2012 #6 Skrevet 2. januar 2012 Sønnen min har også nattskrekk noen ganger også, blir helt hysterisk og ser livredd ut.Det har noe med at hjernen ikke er fullstendig utviklet, og at det kan oppstå forvirring når søvnen går fra tung REM (?)-søvn til lettere søvn (ca 2-3 timer etter de er sovnet, men med sønnen min kan det skje tidligere også...) Det er helt forferdelig, for man får ikke kontakt, og skal heller ikke vekke dem når de er sånn, for da kan det bli mer traumatisk for dem. Det eneste man kan gjøre er å holde rundt dem og prøve å holde dem rolig mens de skriker fra seg, helt forferdelig for mammahjertet. Og har faktisk bekymret meg noen ganger for hva naboene tror :-( Det er jo bra å reagere, men å ringe politi osv er kanskje å overdrive litt, håper ihvertfall ingen gjør det med oss :-( Enig med dem som sier du kan prøve å spørre dem på en fin måte...
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2012 #7 Skrevet 2. januar 2012 HI her igjen. Takk for alle svar - jeg visste faktisk ikke at det var noe som het natteskrekk, så fint å få vite at det kan være det! Høres jo ganske sannsynlig ut at det kan være det. Uansett så hadde jeg ikke ringt politiet ;-) men kanskje snakket med helsesøster... :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå