Anonym bruker Skrevet 2. januar 2012 #1 Skrevet 2. januar 2012 16 åringen var på fest på Nyttårsaften sammen med venner (var foreldre hjemme). Vi har et veldig bra forhold og 16 åringen betror meg mye. Det var bla. alkhol på denne festen, men ikke mye. Men dem hadde vært innom en butikk og fått kjøpt øl. Ikke så mange da, bare 3 stk. En del av meg vil gjøre butikken oppmerksom på, det dem mest sannsynlig allerede vet (ingen av de på festen var over 16 år og ingen av dem så ut til å være i nærheten av 18 år), at dem har solgt øl til mindreårige. Mens en annen del av meg har lyst til å overse det. øl får dem tak i uansett om dem vil ha det. Har en misstanke om at det kan hende at disse har fått kjøpe øl fordi dem kjenner en av de som jobber der, mulig han var på jobb da. Hadde dere gjort noe i forhold til butikken?
Gjest ronja røverdatter Skrevet 2. januar 2012 #2 Skrevet 2. januar 2012 Ja, jeg ville sagt i fra til butikken. Jeg er sikker på at butikkeieren vil sette pris på det, av flere grunner.
soleia Skrevet 2. januar 2012 #3 Skrevet 2. januar 2012 Einig med Ronja Røverdatter. Ville sagt i frå til butikksjefen.
.....oceana...... Skrevet 2. januar 2012 #4 Skrevet 2. januar 2012 Hvordan får jeg til og legge inn et nytt innlegg?? Og svar på spørsmålet ditt, jeg ville sagt fra til butikksjefen. Jobber i butikk selv og har villet satt stor pris på om noen kom til meg og sa i fra.
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2012 #5 Skrevet 2. januar 2012 Nei det hadde jeg ikke gjort. Ikke bryt tilliten barnet ditt har gitt deg. Jeg ville heller satset på å ha et åpent forhold til barnet ditt så du vet hva som foregår på festene. Dersom det kommer for en dag at du har "sladret" er det ikke sikkert du får vite noe neste gang. Øl får de tak i uansett som du selv skriver. Eller hjemmebrent eller andre saker.
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2012 #6 Skrevet 2. januar 2012 Jeg ville sagt noe til butikken. Syns butikken bør få vite at en av de ansatte mest sannynlig selger øl til mindreårige. Det er ikke lov, og det går j utover butikken om de blir tatt.
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2012 #7 Skrevet 2. januar 2012 Jeg er enig med #5; hvis det plutselig kommer frem at du har "sladret" til butikkeieren, ødelegger du for tilliten barnet har vist deg. Mindreårige får alltid tak i øl på et vis, det var ikke vanskelig når jeg var liten, i hvert fall.
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2012 #8 Skrevet 2. januar 2012 Takker for svar. Tror nok jeg kommer til å la være å si noe ja pga tilliten
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå