Gå til innhold

Noen her som har lest mye av Jesper Juul?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Står det mye likt i bøkene hans, eller utfyller de hverandre slik at jeg kan lese flere uten at det blir overlappende?

Hvilke bøker anbefaler du av Juul?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns han har et herlig barneperspektiv og virker veldig ærlig og ekte i uttrykket, syns jeg. Ditt kompetente barn ville jeg ihvertfall kjøpt. Ville også kjøpt her er jeg, hvem er du?

Skrevet

Noe av det han skriver er jo bra - andre ting er helt på trynet. Han tar vel utgangspunkt i at man skal være ærlig med barna, og ha vanlig folkeskikk. Men noe er jeg veldig uenig med han i.

Skrevet

Ja det har jeg. og anbefaler ditt kompetente barn, din kompetente familie og hjelp.. vi skal spise!

Synes han er en god pedagog som har mye fornuftig å bidra med i oppdragelsessammenheng!

Skrevet

Vil noen av bøkene som er anbefalt over her lære meg litt hvordan jeg lettere kan takle trassalderen??

Er litt redd for at jeg skal gjøre mye feil og få en unge som er helt umuliussen ;)

Hun er ikke så ille, men merker det er mye vilje i den jente. Og er det noe hun ikke vil - ja da blir det vanskelig hehe

Skrevet
Vil noen av bøkene som er anbefalt over her lære meg litt hvordan jeg lettere kan takle trassalderen?? Er litt redd for at jeg skal gjøre mye feil og få en unge som er helt umuliussen ;) Hun er ikke så ille, men merker det er mye vilje i den jente. Og er det noe hun ikke vil - ja da blir det vanskelig hehe

Mange av bøkene hans passer veldig godt for barn i 2 års alderen. Han har ingen "metode", men skriver mer om hvordan voksne bør kommunisere med barnet for at det skal få god selvfølelse på lang sikt.

Og så mener han nok at mange voksne er litt for utålmodige med at barnet skal "oppføre seg" når de egentlig gjør noe som er helt naturlig for det alderstrinnet. Så om du føler Jesper Juul passer for deg kommer nok an på hvordan du er som person.

Skrevet
Vil noen av bøkene som er anbefalt over her lære meg litt hvordan jeg lettere kan takle trassalderen?? Er litt redd for at jeg skal gjøre mye feil og få en unge som er helt umuliussen ;) Hun er ikke så ille, men merker det er mye vilje i den jente. Og er det noe hun ikke vil - ja da blir det vanskelig hehe
Mange av bøkene hans passer veldig godt for barn i 2 års alderen. Han har ingen "metode", men skriver mer om hvordan voksne bør kommunisere med barnet for at det skal få god selvfølelse på lang sikt. Og så mener han nok at mange voksne er litt for utålmodige med at barnet skal "oppføre seg" når de egentlig gjør noe som er helt naturlig for det alderstrinnet. Så om du føler Jesper Juul passer for deg kommer nok an på hvordan du er som person.

Tusen takk for svar :)

Skrevet

Jeg syns de bøkene er for lite konkrete til at de hjalp meg noe hvertfall. Jeg har lest to-tre bøker av han. Nå er det i grunn noen år siden da, så jeg husker ikke hvordan de er. Husker bare at de ga meg mye mindre enn jeg hadde håpet på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...