Gå til innhold

Bekkenløsning i uke 12.. går det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde ikke bekkenløsning da jeg gikk gravid med første, så jeg vet ikke helt hvordan det kjennes ut eller når det er vanlig det kommer. Høres jo litt tidlig ut med uke 12?

Har i hvertfall de siste dagene fått skikkelig vondt i bekkenet, eller mer på begge sider av skambenet og nedover på innsiden av lårene. Kjenner også litt i den ene rumpeballen og i korsryggen. Gjør vondt om jeg sitter for mye i en stilling eller ligger for lenge i en stilling. Må liksom bygge meg litt opp med puter allerede. Sist var det pga magen, og noe mage har ikke jeg enda. Trapper er ubehagelig og jeg har egentlig bare ligget på sofaen de siste dagene. Mannen har tatt seg av sønnen vår og jeg får så dårlig samvittighet. Håper derfor ikke dette varer særlig lenge.

Kan dette være bekkenløsning?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hadde ikke bekkenløsning da jeg gikk gravid med første, så jeg vet ikke helt hvordan det kjennes ut eller når det er vanlig det kommer. Høres jo litt tidlig ut med uke 12? Har i hvertfall de siste dagene fått skikkelig vondt i bekkenet, eller mer på begge sider av skambenet og nedover på innsiden av lårene. Kjenner også litt i den ene rumpeballen og i korsryggen. Gjør vondt om jeg sitter for mye i en stilling eller ligger for lenge i en stilling. Må liksom bygge meg litt opp med puter allerede. Sist var det pga magen, og noe mage har ikke jeg enda. Trapper er ubehagelig og jeg har egentlig bare ligget på sofaen de siste dagene. Mannen har tatt seg av sønnen vår og jeg får så dårlig samvittighet. Håper derfor ikke dette varer særlig lenge. Kan dette være bekkenløsning?

Jeg er førstegangs og har hatt det siden uke 9... Så, ja det er mulig å få det så tidlig. Og det forekommer raskere hos andregangs uavhengig om du har hatt det før eller ikke.

Bekkenløsning føles ulikt ut for noen. Hos meg kjennes det ut som et stort blåmerke midt i skambeinet med strålinger ut fra korsryggen, nedover rumpa og låra. Grusomt å sitte for lenge stille, men klarer ikke gå/stå for lenge av gangen heller. Heldigvis snart over for min del, har vært noen måneder med hel****.. 5 uker igjen :P

Generelle tips som skal forebygge eller hindre at du blir så ekstremt plaget av det;

Ikke store utslag når du går eller beveger deg

Samle beina mest mulig når du snur deg, ligger nede og sitter.

Ikke sitte stille for lenge av gangen, men ikke overdrive gåingen heller.

Pute mellom beina når du sover

Et "sklilaken" så du lettere kan snu deg om natta.

Skliunderlag i bilen når du skal ut og inn, sette deg inn og komme deg ut av bilen med samlede bein.

Sikkert flere tips og råd på bekkenløsningsdebatten;

http://www.klikk.no/forum/barnimagen/index.php?/forum/100-bekkenl%C3%B8sning/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...