Gå til innhold

4 åring med diare - hva kan jeg gi han ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen kjerringråd her ? Har kun Imodium i hus, og der skal ikke gis til barn under 12 år står det. Han løper på do i ett, og rekker det ofte ikke.

Lurer på hvordan det skal gå i natt... Lurer på om vi bør ta på en bleie. Hva har dere gjort i lignende situasjoner ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du potetmel og biola?

Bland 1 ss potetmel og bland i biola - Bland det til et tykk grøt og for i han.. Det smaker høgg, helt ærlig.. Men det er eneste som fungerer mot diare her i huset..

Har du ikke biola, så kan du også bruke enten vann eller blåbærsyltetøy..

Skrevet

Det pleier å være en grunn at at man har diare og da bør man bare la det gå over av seg selv, ikke bruke medisiner el for at det skal gå over. Da kan man i verste fall gjøre at det blir enda verre og at det tar mye lengre tid før det går over. Det som er viktig er at han får i seg nok væske.

Nå bruker fortsatt min på 4,5år bleier om natta fordi han ofte tisser på seg da, men jeg hadde nok uansett tatt på han bleie (også på dagtid) hvis det var sånn at han er så dårlig i magen at han ikke rekker do. Vil tro at hvis sønnen din normalt våkner når han må på do om natta, så gjør han sikkert det nå også, bare at det kan bli enda vanskeligere å nå doen.

Skrevet

Ja, han har hatt et par uhell i trusa nå - og det er ikke så langt for han å gå ut på do. Det blir nok ikke lett å rekke det om han må bæsje i natt også. Huff, et styr dette her.

Har jo ikke hatt bleier i hus siden han var 2,5, men har noen sånne engangs badebleier. De tar jo av for støyten, og kan kastes. Kanskje jeg kan ta på han en sånn etter at han har sovnet.

Er så ekkelt om han bæsjer på seg i søvne...

Det er ikke snakk om å putte i han masse medisiner, men det er ofte noe mat/drikke som hjelper til med å binde magen. Det skader jo ikke.

HI

Skrevet

Gi han blåbærsaft eller bland farris og eplejuice.Ta på en bleie i natt, det er trygd og godt for han og.Så blir han ikke uheldig i senga.Det syns hvertfall min 4 åring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...