Anonym bruker Skrevet 1. januar 2012 #1 Skrevet 1. januar 2012 Jeg er fristet til å gjøre det nå, men mannen syns det er for tidlig. Kjenner jeg er drittlei av nisser og engler, og ikke minst det digre juletreet som bare egentlig er glorete straks man går over i januar. Jeg vil ha det luftig, hvitt og ryddig her hjemme igjen, kjenner jeg er veldig ferdig med julerødt!
Gjest Hercule Poirot Skrevet 1. januar 2012 #2 Skrevet 1. januar 2012 20. dag jul, altså 13. januar. Når jula først er kommet i hus, noe den gjorde sent, sent på kvelden lillejulaften, så vil jeg ha den ei lita stund.
3 er nok! Skrevet 1. januar 2012 #3 Skrevet 1. januar 2012 Vi pyntet et par dager ut i desember, og i dag pakket jeg ned hele jula med unntak av en Julebamse som dattera mi har lagt sin elsk på
Mamma´n til lillemor Skrevet 1. januar 2012 #4 Skrevet 1. januar 2012 Hadde tenkt tilmå gjøre det i dag, tror det var da jeg ryddet vekk etter forrige jul. Men så forsvant plutselig trangen... Er vant til 13. dag jul hjemmenfra, men det blir for lenge for meg. Tar det nok en av de nærmeste dagene, men lar lyset på utetreet være på en stund til.
Serepta Skrevet 1. januar 2012 #6 Skrevet 1. januar 2012 Her pakkes alltid jula bort før vi begynner på jobb og skole igjen. Det betyr som oftest 1 nyttårsdag.
Himmel og hav Skrevet 1. januar 2012 #7 Skrevet 1. januar 2012 Her i huset er vi så gammeldagse at vi ikke pynter til jul før lillejulaften og rydder ikke vekk jula før et sted mellom 13. og 20. dag jul. Deilig å komme hjem fra jobb til et julekoselig hus :-)
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2012 #8 Skrevet 1. januar 2012 Vi har begynt å pakke vekk. Vi måtte tørke litt støv i går, så da forsvant det endel julepynt i samme slengen. Men alt skal bort de nermeste dagene, for til helga er det bursdag i hus. Så må få ordnet til det. I fjor var all julen tatt bort før nyttårsaften. Da var ikke ungene hjemme, de var hos de andre foreldrene sine så da tok meg og gubben det bort. Vi syns det er kosligst med julehus i begynnelsen av desember enn rundt nyttår. Hadde jeg kunnet hadde jula forsvunnet ut av huset 2juledag.
petite fleur Skrevet 1. januar 2012 #9 Skrevet 1. januar 2012 Foretrekker å rydde ut jula 20. dags jul, men i år var minsten på 18 mndr så klåfingra at det ble bare slitsomt med juletre og diverse.... Så da røyk jula på en smell i dag .-)
<3 duracellkanin <3 Skrevet 1. januar 2012 #10 Skrevet 1. januar 2012 "13. knut skal jula ut" heter det seg visst.. og 13. knut er visst 13. dag jul så her blir den værende noen dager til
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2012 #11 Skrevet 1. januar 2012 Den gikk i dag- NYDELIG. Vi pynter til jul 1 uke før 24. des, så vi har feiret lenge og vel.
PeppaPig Skrevet 1. januar 2012 #12 Skrevet 1. januar 2012 Pakket den bort idag! Vi flytter om 10 dager så dette var det første som ble pakket ned i pappesker. Om vi enda skulle bodd her så hadde jeg vel pakket ned jula utover denne uka.
Nikamo Skrevet 1. januar 2012 #13 Skrevet 1. januar 2012 Bruker å få stå til 13. dag jul - noen ganger til og med til 20. dag Jeg har alltid planer om å pynte ferdig tiiidlig i desember, men det blir gjerne bittelille julaften. Så da synes jeg det må få stå litt! Men nå har jeg ikke en million nisser og engler heller altså; det er litt her og der, stor stjerne i vinduet, juletre og juleblomster. Men ikke så mye at jeg synes det blir rotete eller trangt, så da kan det få være en stund <3
Trultetryne Skrevet 2. januar 2012 #14 Skrevet 2. januar 2012 Juletreet forsvant går. Det var mer nåler på gulvet enn på treet :/ Adventsstjernene forsvant i samme slengen Resten skal få stå fram til helga.
soleia Skrevet 2. januar 2012 #15 Skrevet 2. januar 2012 Plar som regel ta det første helga etter nyttår, så det vert ståande ei veke til. Fortalde 2,5 åringen i dag at jula var over, og at han skulle i barnehagen. Då me kom ned frå loftet og han såg at juletreet framleis stod i stova smilte han stort Eg hugsar at eg kvart år forhandla med mor mi om ikkje juletreet kunne stå berre litt til...-og då var me allereie eit stykke ut i januar. Men så pyntar me ikkje juletre og legg på juledukar før på kvelden veslejulafta, så det har ikkje stått så lenge enno.
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 2. januar 2012 #16 Skrevet 2. januar 2012 Bruker, som Soleia, å ha jul til første helg etter nyttår, men i år pyntet vi litt tidligere (bruker å pynte 23.desember) siden vi reiste bort i jula så da tenker jeg at jula kommer ned i morgen.
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2012 #18 Skrevet 2. januar 2012 Har allerede ryddet vekk julen. Gjorde det igår. Deilig å starte nytt år med et hus som ikke er julepyntet.
Mamma83 ♥♀08♂10♥ Skrevet 2. januar 2012 #19 Skrevet 2. januar 2012 Vi var veldig tidlig ute med å fjerne julepynten i år, den gikk allerede 5. dag ul. Vi dro bort den ettermiddagen og kom ikke hjem før på kvelden i går. Jeg pakker stort sett alltid ned jula 1.nyttårsdag, da har jeg tid til å vaske og rydde litt ekstra. Når vi er tilbake i jobb, er det godt med hverdag.
☀ Lille prinsesse - juli2011 ☀ Skrevet 2. januar 2012 #20 Skrevet 2. januar 2012 Jeg er heller av de som liker å pynte tidlig, og pakke ned tidlig. Opp i begynnelsen av desember, for å få stemning og glede meg til jul. 1 nyttårsdag er det over, og hverdagen står for døra. Men i år har jeg klart å vente til i dag, men nå er det nok
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 2. januar 2012 #21 Skrevet 2. januar 2012 "13. knut skal jula ut" heter det seg visst.. og 13. knut er visst 13. dag jul så her blir den værende noen dager til Knut har navnedag... 13. dag jul. I alle fall etter svensk kalender.
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2012 #22 Skrevet 2. januar 2012 Da har jeg pakket vekk jula, kun treet som gjenstår og det får mannen ta når han kommer hjem (plast). Deilig! HI
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2012 #23 Skrevet 2. januar 2012 I går. Jeg tar frem mesteparten av julepynten rundt 22 des. og jeg syns det er nok jul når man er tilbake i hverdagen og ikke har ventetiden lengre.
Gjest tilda med to små <3 Skrevet 2. januar 2012 #24 Skrevet 2. januar 2012 Den pakket jeg bort i går kveld. Pakker alltid sammen siste dagen i ferien. Når hverdagen starter er jula over. Dessuten pynter jeg heller litt tidligere enn å tyne den langt ut i januar, jul er koseligst før og i jula, ikke etterpå ;-)
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2012 #25 Skrevet 2. januar 2012 I morgen, for det er skoledag, og min siste fridag
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå