Anonym bruker Skrevet 1. januar 2012 #1 Skrevet 1. januar 2012 Har en nevø som har sagt to ganger at han vil jeg skal dø. Første gangen foran moren, Ellers så sier han at jeg er dum, slår og sparker meg. Alt negativt en seksåring kan si... Gangene han blir ordentlig sur på meg og sparker osv er fordi jeg sier han ikke får lov til å gjøre noe og noen ganger tar han i armen slik at han stopper med det han ikke får lov til. Får egentlig bare litt kjeft og ferdig med det. Føler meg helt alene, dette er mannen min sin familie... Mannen min støtter meg men har uheldigvis aldri vært i rommet når disse tingene skjer. Idag har han bursdag og ettersom mannen jobber valgte jeg å ikke dra fordi jeg rett og slett føler meg alene og ikke vil ha en krangel med han. Må også si at jeg sier ingenting til han gutten når han sier negative ting om meg, jeg velger å overse det fordi jeg skjønner han vil jeg skal reagere men noen ganger er det så vanskelig... Noen med noen tips, innspill?? Er så lei meg...
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2012 #2 Skrevet 1. januar 2012 Hvorfor skal du oppdra han da? pass på at du ikke er alene med han. Jeg hadde ikke giddet å reise til han, om jeg var nødt hadde jeg oversett han. ikke tatt med gaver og slik om du er den type tante. Han er en unge på 6 som trenger å vite at slik oppførsel er ikke OK.
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2012 #3 Skrevet 1. januar 2012 Nei mener ikke oppdra han men kanskje hvordan jeg skal håndtere det. Føler at han kanskje blir så utrolig sint på meg fordi jeg gir han konsekvenser. Jeg er aldri alene med han, hvertfall ikke nå. Prøver vel egentlig å holde meg unna han. Nei sitter her og har litt dårlig samvittighet fordi det er bursdagen hans men som han har sagt flere ganger før, "jeg vil ikke ha gave av deg", "du får ikke komme i bursdagen min" osv så da tenkte jeg at da gidder jeg ikke å dra så kanskje han skjønner det selv etterhvert...
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2012 #4 Skrevet 1. januar 2012 Ops mente at moren kjefter på han når hun er tilstede. Ellers har hun ikke vært i samme rom eller i huset, VI bor i hus med besteforeldre så mine konsekvenser er at jeg sender han en etasje opp hvor det kanskje ikke er så gøy for en seksåring å leke enn nede hos oss hvor alle lekene er.
Cat.68 Skrevet 1. januar 2012 #5 Skrevet 1. januar 2012 Men hvor er foreldrene oppi dette da?? Har du snakket med dem om oppførselen hans, og hva han sier til deg?? Men å andre siden er gutten bare 6 år, og han innser garantert ikke alvorlighetsgraden i det han sier, han ønsker tydligvis bare å markere der hvor han trur det svir mest. Dere burde jobbe med foreldrene i dette og prøve å finne ut av hvorfor han lagt deg sånn for hat.? For jeg er enig i at det ikke er din oppgave å gi han straff, eller å oppdra ham, det bør foreldrene gjøre. Derfor burde du samarbeide med dem, om hva dem skal gjøre når han går ut mot deg slik. Et alternativ er jo selvsagt det du nå gjør, å ikke gi gave eller å komme når han sagt han ikke vil det, og få foreldrene til å forklare for ham hvorfor du ikke kjem. Og når han blir sendt til et annet rom er det foreldrene som bør sende ham vekk, ikke du. Som det er nå er det du som straffer ham og det øker jo bare motviljen han tydligvis allerede har mot deg, og slik sett hadde det jo vært mer naturlig at foreldrene hans oppdrar ham og forteller ham hvor grensene går, og ikke du når det nå blitt så betent mellom dere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå