Gå til innhold

Hvor lang levetid på bilstol?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en Acta Graco bilstol etter min datter. Den ble kjøpt høst/vinter 2009, men ble ikke tatt i bruk før hu ble født, våren 2010.

Har termin i juni-12. Kan babyen bruke denne stolen eller bør jeg kjøpe ny? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge stolen ikke har vært med i en kollisjon og ikke er ødelagt er det vel ikke noe problem å bruke den :)

Skrevet

Ok :) Hørt at materialet blir porøst etterhvert, og da ikke er så trygt lenger. Men det er kanskje 5 år? Stolen har ikke vært skadet :)

Skrevet

Det er ikke bare det som er nevnt overfør som er viktig. Jeg har ikke kunskap selv om det men det er noe med isoporen inni stolen også å gjøre. Men der kan du sikkert få et bedre svar fra noen som selger bilstoler. Dei blir porøse etterhvert. Jeg fant en link faktisk:

http://www.tryggtrafikk.no/Gammel+bilstol%3F.b7C_wBfQZt.ips

Skrevet

Ok, takk for svar! :)

Da burde jeg vel kunne bruke det. Er brukt i 8 mnd, ellers vært pent oppbevart. Når jeg er ferdig å bruke setet vil det være ca 3,5 år. :)

Skrevet

Acta Graco Logico S setet har "utløpsdatoen" printet i plasten på undersiden av stolen, ca i fotenden. Tror den skal være 6 eller 7 år fra produksjonsdato. Inntil da kan setet trygt brukes dersom det har vært pent brukt tidligere og ikke har masse riper og skraper/hakk i plasten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...