Gå til innhold

Noen som har litt peiling på speilreflekskamera og utstyr/objekt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan jeg bruke dette objektet på mitt Canon eos 1100d?

http://www.lefdal.co...ektiv-for-canon

Det er filterstørrrelse 62.

Mitt kamera har en filter størrelse på 58. Har det noe å si?

Fikk nytt kamera til jul, og er helt grønn på området.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Kan jeg bruke dette objektet på mitt Canon eos 1100d? http://www.lefdal.co...ektiv-for-canon Det er filterstørrrelse 62. Mitt kamera har en filter størrelse på 58. Har det noe å si? Fikk nytt kamera til jul, og er helt grønn på området.

det heter objektiv. Og dersom du ikke har mer peiling enn dette, kommer du ikke til å få noe ut av å bruke speilreflekskamera. Bruker du autofunksjonen, er det akkurat det samme som å bruke et vanlig kompaktkamera.

Hvis du skal få noe som helst ut av det, hjelper det i hvert flal å ta et fotokurs. Det finnes overalt. Trenger ikke koste mer enn en 1000-lapp

Skrevet

Holder jo på å skal lære med da. Har meldt meg på kurs.

Men takk for at du ikke kunne svare på det jeg spurte om.

HI

Skrevet

Jeg vil tro du kan bruke det, men vet ikke. Det står jo at linsa er for Canon og jeg har lånt linser av folk med andre canonkameraer enn meg. Ellers er det vel bare å spørre på butikken og gå hjem å bestille den på nettet om det blir billigere :)

Skrevet

Du kan helt fint bruke det objektivet på kameraet ditt.

Filterstørrelsen har ingen ting å si for om det passer eller ikke.

Eneste "mangelen" den linsen har, er bildestabelisator. Det vil du savne når du med tiden begynner å bruke kameraet manuelt og hvis du ikke er helt stødig på hånden. En bildestabelisator på linsen vil blandt annet gi deg mulighet for å bruker lenger lukkertid når du tar bilder.

Lykke til og kos deg med kameraet ditt. :-)

Skrevet

Jeg kan dessverre heller ikke svare på spørsmålet ditt. Men gratulerer med nytt kamera :) Signerer det med at du vil savne en bildestabilisator på den Linsa. En bildestabilisator er et must syntes jeg på zoom linser om du ikke bruker stativ når du tar bilde.

Skrevet

Jeg har dette obj. selv, og det fungerer helt fint, men det skarpeste obj er det ikke. Men det er ganske lite og lett, så du er ike så avhengig av stabilisator. Anbefaler deg å kjøpe ei bok av Magnar Fjørtoft som heter digitalfoto i praksis. Har du intersse før foto, så er det utrolig mye du lærer fra den. Lykke til! (skrevet på mobil, say no more ...)

Skrevet

Takk for svar alle sammen.

Fikk med en bok (husker ikke hva den heter), som jeg har begynt å lese i. Står mye interessant i den.

Har tidligere kun hatt kompakt digitalkamera. Men nå som jeg har fått meg ett skikkelig kamera (vet det finnes bedre), så må jeg jo sette meg skikkelig inn i det, for å få best mulig resultat.

Har prøvd å forhørt meg med folk jeg kjenner som driver litt med foto, ang dette objektivet. Og det er ikke å anbefale hvis jeg skal "satse". Men at det funker for lite/lett bruk for en kortere stund.

Så det er jo feilen med å be om hjelp.. En får både positive og negative tilbakemeldinger. Også står en der med skjegget i postkassen og vet ikke helt hva en skal gjøre :P

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...