Gå til innhold

tfk - vogn, noen som har hatt den?

Anbefalte innlegg

Skrevet

vurderer tfk vogn, noen som har noen erfaring med disse???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt TFK joggster twist siden 2009 og er veldig fornøyd. Hvis du ser det rundt er det også mange som har den. Den har den største bag'en på markedet, og sportsdelen varer hele vognperioden. Noen synes det er dumt at man ikke kan ha sittedelen vendt mot seg, men det har jeg aldri tenkt noe på. Alikevel finnes det nå en bag som kan vippes opp i ryggen. Jeg har tenkt til å kjøpe den til Lillebror i magen da Storebror veldig tidlig syntes det var ulidelig kjedelig å ligge i bag'en og jeg syntes sportsdelen var litt stor da han var bare 4 mnd ;-)

Annen kritikk av trehjulinger generelt har vært at de er ustø, men det har aldri vi, eller barnehagen, opplevd. Er man vant til å kjøre med en 4-hjuling, så er det uvant med tre hjul (en venninne av meg kjører stadig på framhjulet om hun skal over noe, f.eks., noe som gjør hele vogna ustabil siden framhjulet svinger), men jeg synes det er genialt. En stor fordel er det også at hjulet kan låses. Et must om man skal bevege seg i litt terreng, eller i snø.

Handlevognen under kan også være litt vanskelig å komme til, men det gjelder som regel når sportsdelen er på og ryggen er helt nede. Har aldri plaget meg.

Håndbrems har den, noe som her helt genialt. Synes kanskje den må strammes litt ofte, og jeg synes det er vanskelig å få den starm nok, men nå skal vi ta den med til en "overhaling" før nr 2 kommer, så da skal det være rimelig greit å fikse.

Jeg har sett etter en vogn som kan matche TFK'en, men jeg finner ingen. Det er ingen vogner som kan kombinere slitestyrken, det praktiske med svingbart framhjul, størrelse for barnet og liten størrelse sammenleggbar på samme måte. Jeg synes den er genial!

Nå har ikke jeg prøvd mange vogner, men ifht f.eks. en Emmajunga, så synes jeg det er håpløst at sistnevnte faktisk ikke er stor nok til hele vognperioden. Det er TFK'en. Sansynligvis en av få som er det.

Som mange andre vogner har den også adapter til bilseter, som gjør at jeg stort sett bare brukte understellet på handleturer ol. Klipset bare bilsete rett på vogna. Har BeSafe babysete, som kan legge ned ryggen. Uslåelig kombo ;-)

Skrevet

Hadde TFK til første og var storfornøyde! Vi har vel og merke byttet til baby jogger city elite. Frøkna vår er ingen tungvekter, så sistnevnte synes jeg faktisk er hakket bedre enn TFKen. Bagdelen til TFK er større enn til baby joggeren, så er spent på om den holder hele perioden til neste mann.

Grunnen til at vi byttet vogn er at TFK vogna knakk i ramma... Etter maaaaange turer på fly (uten prampack) vel og merke. En super, stabil og romslig vogn. Må si jeg faktisk holder en liten knapp på baby joggeren, men digger begge vognene!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...