Gå til innhold

Rabarbra - uteplanter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal plante rabarbra til våren. Hvor får jeg tak i frø eller planter - og hvordan gjør jeg dette?

Videoannonse
Annonse
Gjest sug lut
Skrevet

Du får planter på hagesenteret, og planter i god, dyp jord. Deretter kan du stort sett glemme dem, vil jeg si, siden rabarbra ser ut til å overleve atomvinteren i gamle hager.

Eller du kan så den selv, http://www.impecta.se/sv/artiklar/rabarber.html

Det er morsommere, men går langsommere.

Skrevet

Takk - fat akkuratt den siden - er det uproblematisk å bestille frø fra sverige? Kan jeg forvente å få planter første sommeren, evt vil det komme planter, men at jeg bør la være å høste første sesong?

Skrevet

Sorry, ser at de også har i norske priser, så da regner jeg med at det er greit :)

Hvor lang håldbarhet er det på slike frø?

Gjest sug lut
Skrevet

Impecta er gull, det går kjapt og de har, som du sier, norske priser. Dessuten har de av og til hatt sånn "få med noe ekstra frø du ikke har bestilt bare fordi vi er greie" og det er en av livets små gleder.

Frøene vil antakelig være spiredyktige et par år, vil jeg tro, men med nedsatt % spiring etterhvert. Vet ikke noe sikkert for rabarbrafrø.

Skrevet

Her skal jeg leke meg masse :) Må sette meg ned og planlegge hagen nå - tenkte først å bare kjøpe ferdige planter, men her skal jeg helt klart vurdere en del frø i steden:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...