Gå til innhold

I dag forsvinner all julepynten!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har det vært julepynt over hele huset siden ca 15 des og juletreet har vært pyntet siden 21 des i stua vår.

I morgen begynner jeg på jobb igjen etter lang juleferie og da orker jeg ikke komme hjem til et julehus. Jula er over, nytt år og det er godt.

Kjempe koselig å pynte til jul, men utrolig godt å få det ut igjen...

Godt nytt år alle sammen

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg også. Det er nok dagens plan: ut med jula. Inn med januar og ubrukte ark.

Skrevet

Her også. Nytt år og ut med jula. Ferien er over og jeg orker heller ikke komme hjem til juletre og julepynt i morgen.

Skrevet

Her vert jula fram til neste helg. Pyntar ikkje så mykje før veslejulafta, og har lyst å kose oss med det litt lengre.

Skrevet

Åh nei! Her i huset blir det jul mins til 13.dagen, og om treet holder seg pent sÅ stÅr det til 20.dags Knut jager jula ut! Det er jo sÅ deilig Å komme hjem fra jobb til juletre, lys i vinduene, lune farger og kos. Dessuten sÅ pyntes ikke huset her før lillejulaften, sÅ litt mer enn ei uka vil jeg ha jul :-)

Skrevet

Synes ikke det er ok å komme hjem til julepynt når jula er over, f.eks første og andre uka i januar. Da vil jeg jeg heller kose meg med julepynten hus tidligere i desember når vi baker julekaker, handler gaver og er i julemodus. Etter nytt år er jeg ferdig med jula og innstilt på nytt år.

Synes helt ærlig det ser merkelig med juletre og julepynt til både 13 og 20 dag......

Skrevet

Her i huset følger vi tradisjonene, og julepynten kommer ikke opp før lille juleaften. Da blir man ikke så lei av julen heller. ;) Det tas ned 13. dag, tradisjonen tro, å vente til 20. dag blir litt lenge for oss. :)

Skrevet

Hos oss forsvant den ut før vi reiste bort for nyttårsfeiringa. Fint å komme hjem nå og at jula var ferdig for oss :-)

Skrevet

Koselig med julepynt når man går og venter på jul, baker, handler, hører på julemusikk etc

Ser virkelig ikke sjarmen med julepynt når jula er over....hele desember er julemåneden med masse forberedelser.

Januar er nytt år...

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Jula begynner julaften kl 17 og varer til 20. dag jul.

Jeg er såpass gammel og konservativ at jeg holder (litt) på de gamle tradisjonene. Jeg er sterk motstander av jul lenge før jul. Den tida heter advent og skal være en forventningstid fram mot jul, og som sagt; julehelgen ringes inn julaften kl 17.

Det er koslig å komme hjem til et hus med jul og ro i disse januardagene da hverdagen kommer og tar oss igjen.

Gjest Heartbroken
Skrevet

Jeg skjønner ikke helt denne hasten med å hive jula ut, jeg.

Jeg pynter til advent og koser meg med juleforberedelse, men juletre og nisser kommer ikke opp før lille juleaften. Da koser jeg meg med julepyntet hus i romjulen og frem til 13 dag jul. Om noen synes det ser rart ut, kunne ikke bry meg mindre! Jeg har bare pynt jeg synes er fin, så jeg har ikke så bråhast med å få pakket det ned i esker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...