Anonym bruker Skrevet 31. desember 2011 #1 Skrevet 31. desember 2011 Jeg skal føde i Drammen, og får ikke tid til sånn samtale på forhånd. Er det noen som kan fortelle hvilke tilbud de har under fødselen (smertestillende ol), og som vet noe om rutiner på barsel? Hvor lenge får/må en ligge? Får en ha besøk? Hvordan er det med mat? Hvor mye hjelp får man? Blir veldig glad for svar!!!
PrøvLykken Skrevet 31. desember 2011 #2 Skrevet 31. desember 2011 Og hvor lenge må man gå før man blir satt i gang?
Gjest Kira 1 + 1 underveis ♥ Skrevet 31. desember 2011 #3 Skrevet 31. desember 2011 Jeg kan dessverre ikke svare på alle spørsmålene dine, da jeg hadde planlagt ks. Men her er ihvertfall litt info ang besøkstider og lignende: http://old.sykehuset-buskerud.no/modules/module_123/klinikker.asp?mids=a1018a1116a&klinikkid=577&avdelingid=610 Man får det man trenger av mat der, men det er jo ikke super spennende utvalg;) Jeg følte at alle på barselavdelingen var kjempe hjelpsomme, og følte at jeg ble veldig godt tatt vare på. Så skal føde der igjen om noen uker. Hvor lenge du må ligge varierer nok utfra både din og barnet sin form, men jeg dro hjem litt over 2 døgn etter ks. Så hvis du føler deg bra, er det nok ingen som holder deg igjen;)
Drammensjente Skrevet 1. januar 2012 #4 Skrevet 1. januar 2012 Jeg skal føde i Drammen, og får ikke tid til sånn samtale på forhånd. Er det noen som kan fortelle hvilke tilbud de har under fødselen (smertestillende ol), og som vet noe om rutiner på barsel? Hvor lenge får/må en ligge? Får en ha besøk? Hvordan er det med mat? Hvor mye hjelp får man? Blir veldig glad for svar!!! For å starte med det første først. En slik samtale på forhånd får du når du allikevel er i permisjon. Det vil si i løpet av de tre siste ukene som du Må ta permisjon. Uansett - tilbudene under fødselen er mange. Det er knapt begrensninger der. Det eneste du ikke får lenger er lystgass. Det var i hvertfall fjernet da jeg fikk sønnen min. På barsel får man ligge ca fire til fem dager dersom du er førstegangsfødende. Noe kortere dersom du har født før. Pappaen kan være der nærmest hele døgnet, mens resten får komme i visitt-tiden. Du får den hjelpen du trenger der. De er kjempehygglige!! Maten er variert og ingenting å si på. Hvis du lurer på flere ting så kan du ta en telefon til dem. De er svært hjelpsomme Lykke til!
litekreativtbrukernavn Skrevet 1. januar 2012 #5 Skrevet 1. januar 2012 Og hvor lenge må man gå før man blir satt i gang? Nasjonal standard er nå 11 dager maximum.
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2012 #6 Skrevet 1. januar 2012 Takker for svar, alle! Godt å få litt info. Internettsider var litt lite informativ, synes jeg. Hvor mye må man ha med seg der? Får man bind, bleier, truser ol, eller må man ha med slikt selv?
Gjest Kira 1 + 1 underveis ♥ Skrevet 1. januar 2012 #7 Skrevet 1. januar 2012 Takker for svar, alle! Godt å få litt info. Internettsider var litt lite informativ, synes jeg. Hvor mye må man ha med seg der? Får man bind, bleier, truser ol, eller må man ha med slikt selv? Jeg fikk alt jeg trengte av bind, nettingtruser og ammeinnlegg til meg selv, og de hadde også bleier, tepper og klær til de små. Men ta med deg ting som såpe, shampo osv, jeg klarte nemlig å glemme shampo og måtte bruke en sånn "2-1 såpe" første dagen.. og den var ikke noe særlig. Når har du termin? Kunne jo vært greit å fått til en samtale, de er ikke vanskelige på tidspunkt der.
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2012 #8 Skrevet 1. januar 2012 Takker igjen. Termin er om 1,5 uke... Kom litt brått på... Har ikke tenkt mye på fødsel før nå plutselig... Kan jo godt hende jeg har god tid til slikt, men ikke akkurat sikkert :-) Da er det jo bare å ta med en bag med vanlig "weekend - pakking". Har født før, og tenker uansett at man får ta det som det kommer. Men får ringe over helga og høre med de.
catyn Skrevet 1. januar 2012 #9 Skrevet 1. januar 2012 Hei pappaen kan være der så mye han vil ( vi hadde familierom da sov han hos meg og babyen ) Besteforeldre har lov til å komme på besøk fra 17-18 tror jeg det var. Det er ikke lov med andre besøkende på barsel enn det, men man kan jo gå ned i kantina da, der kan man jo ha besøk hele tiden hvis man vil. Barsel er veldig opp å ned har jeg hørt, men selv hadde jeg kun positive opplevelser der Under fødselen kan man få massasje, akupunktur badekar ( Stort, men du må klatre på en krakk da, jeg var livredd for å dette, men det gikk helt fint ) morfin, saltvanns ettellerannet , epidural, masse. Jeg ble heller ikke innkalt på sånn infotime. Nå hadde jeg oppfølging på sykehuset da, men det var jo ikke på føden. Fikk de bare til å vise meg rundt da. Går sikkert an å ringe med de å høre De er som regel veldig hyggelige og behjelpelige Man får masse hjelp hvis man ønsker. Lillemann sov inne hos dem noen netter så jeg kunne sove om nettene. De kommer innom innimellom, også ringer man bare på de hvis man trenger noe eller lurer på noe. Så kommer de ganske fort
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2012 #10 Skrevet 1. januar 2012 Godt å høre om positive opplevelser derfra, og godt med info! Får ta en telefon i morgen. Tror ikke jeg har lyst å reise alene for å se. Liker ikke å reise så langt alene nå rett før termin, og pappaen har ikke mulighet for å være med pga jobb... Uansett kan ikke oppfølging på barsel være verre enn sist - da kom de innom første gang etter to døgn... Hadde ikke tid da vi ringte etter dem... Er uansett mindre nervøs for biten etter fødsel når jeg har vært gjennom det før. Er selve fødselen som er skumlest...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå